Automobilka Škoda Auto se během výroční tiskové konference pochlubila řadou úspěchů z let minulých, nicméně nás nejvíce zajímaly hlavně vize do budoucnosti. V tomto směru pak patřila k nejzajímavějším informace, podle které Škoda Auto investuje v příštích pěti letech zhruba dvě miliardy eur do rozvoje technologií alternativních pohonů a nových služeb souvisejících s mobilitou.
Od roku 2020 bude Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyrábět čistě elektrické vozy
Tradiční česká značka bude v budoucnu sázet v plné míře na elektromobilitu a prostřednictvím největšího investičního programu ve své historii dále urychlí vývoj inovativních technologií pohonů. Od roku 2019 začne výroba vozu Škoda Citigo BEV, který bude prvním modelem značky s výlučně elektrickým pohonem. V témže roce sjede z výrobní linky kvasinského závodu také Škoda Superb PHEV, první plug-in-hybrid značky. Rovněž od roku 2019 bude společnost Škoda Auto vyrábět v Mladé Boleslavi elektrické komponenty i pro další koncernové značky.
Od roku 2020 bude následovat výroba sériové verze studie Vision E, prvního modelu s čistě elektrickým pohonem na bázi platformy MEB (modulární koncernová stavebnice pro elektromobily). Během příštích dvou let uvede automobilka na trh celkem 19 nových vozů. Mezi nimi také sériovou verzi studie městského crossoveru Vision X, která byla představena na Mezinárodním autosalonu v Ženevě, a která se na trhu objeví již příští rok. Do roku 2025 bude společnost Škoda Auto nabízet celkem 10 elektrifikovaných modelů.
Škoda AUTO: jasná strategie do roku 2025
Prostřednictvím Strategie 2025 definovala společnost Škoda Auto oblasti, za pomoci kterých hodlá využít současné zásadní transformace automobilového průmyslu pro svůj další růst. Jde zejména o elektromobilitu, autonomní řízení a konektivitu. Dalšími centrálními oblastmi aktivit jsou digitalizace produktů a procesů, získávání nových trhů i rozšíření klasických činností spojených s výrobou automobilů o další rozmanité služby týkající se mobility. Tím chce Škoda Auto růst ve dvou dimenzích.
Prodej vozů se má dále zvyšovat, vedle toho mají nové oblasti aktivit, jako například digitální služby spojené s mobilitou, poskytnout růstovému kurzu širší základnu. V rámci Strategie 2025 se Škoda Auto intenzivně zabývá také další internacionalizací. Společnost v současnosti působí na 102 trzích a plánuje své působení rozšířit na 120 zemí. Ještě letos bude Škoda Auto nabízet své výrobky v Singapuru, v roce 2019 navíc plánuje vstoupit na trh v Jihoafrické republice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.