V souladu s transformací a cílem stát se do roku 2030 výrobcem výhradně plně elektrických automobilů přistoupilo Volvo k jinému označování modelů hybridních a plně elektrických.
XC40 Recharge a C40 Recharge se bude nově značit EX40 a EC40, což jsou názvy, které podle sdělení automobilky zapadnou do rodiny dalších plně elektrických modelů: EX30, EX90 a EM90. Označení XC40 se bude nadále využívat u motorizací se spalovacím motorem.
Jedná se o krok, který odráží postupný přerod ve výrobce plně elektrických vozů. O tom svědčí i fakt, že v roce 2023 představovaly plně elektrické vozy 16 % celkového globálního prodeje Volva, což v meziročním srovnání znamená nárůst 70 % oproti roku 2022. Výše zmíněné modely, EX30, EX90 a EM90, se letos dostanou na silnice.
Součástí aktualizovaného značení modelů je také odstranění znaku Recharge z plug-in hybridních modelů, které nyní budou označovány jednoduše znakem T6 nebo T8, což ukazuje na jejich výkonnostní zařazení.
Smyslem nového značení modelů je usnadnit zákazníkům rozlišení mezi plně elektrickými a hybridními vozy. „Naše budoucnost je ryze elektrická a my se rychlým tempem pohybujeme k naplnění našich ambicí pro rok 2030,“ uvádí Björn Annwall, náš obchodní ředitel a zástupce generálního ředitele. „Sladěním názvů našich prvních průkopnických elektrických modelů s našimi novějšími elektrickými vozy zjednodušíme zákazníkům orientaci v našem portfoliu, které průběžně elektrifikujeme a modernizujeme.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?