V souladu s transformací a cílem stát se do roku 2030 výrobcem výhradně plně elektrických automobilů přistoupilo Volvo k jinému označování modelů hybridních a plně elektrických.
XC40 Recharge a C40 Recharge se bude nově značit EX40 a EC40, což jsou názvy, které podle sdělení automobilky zapadnou do rodiny dalších plně elektrických modelů: EX30, EX90 a EM90. Označení XC40 se bude nadále využívat u motorizací se spalovacím motorem.
Jedná se o krok, který odráží postupný přerod ve výrobce plně elektrických vozů. O tom svědčí i fakt, že v roce 2023 představovaly plně elektrické vozy 16 % celkového globálního prodeje Volva, což v meziročním srovnání znamená nárůst 70 % oproti roku 2022. Výše zmíněné modely, EX30, EX90 a EM90, se letos dostanou na silnice.
Součástí aktualizovaného značení modelů je také odstranění znaku Recharge z plug-in hybridních modelů, které nyní budou označovány jednoduše znakem T6 nebo T8, což ukazuje na jejich výkonnostní zařazení.
Smyslem nového značení modelů je usnadnit zákazníkům rozlišení mezi plně elektrickými a hybridními vozy. „Naše budoucnost je ryze elektrická a my se rychlým tempem pohybujeme k naplnění našich ambicí pro rok 2030,“ uvádí Björn Annwall, náš obchodní ředitel a zástupce generálního ředitele. „Sladěním názvů našich prvních průkopnických elektrických modelů s našimi novějšími elektrickými vozy zjednodušíme zákazníkům orientaci v našem portfoliu, které průběžně elektrifikujeme a modernizujeme.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?