V souladu s transformací a cílem stát se do roku 2030 výrobcem výhradně plně elektrických automobilů přistoupilo Volvo k jinému označování modelů hybridních a plně elektrických.
XC40 Recharge a C40 Recharge se bude nově značit EX40 a EC40, což jsou názvy, které podle sdělení automobilky zapadnou do rodiny dalších plně elektrických modelů: EX30, EX90 a EM90. Označení XC40 se bude nadále využívat u motorizací se spalovacím motorem.
Jedná se o krok, který odráží postupný přerod ve výrobce plně elektrických vozů. O tom svědčí i fakt, že v roce 2023 představovaly plně elektrické vozy 16 % celkového globálního prodeje Volva, což v meziročním srovnání znamená nárůst 70 % oproti roku 2022. Výše zmíněné modely, EX30, EX90 a EM90, se letos dostanou na silnice.
Součástí aktualizovaného značení modelů je také odstranění znaku Recharge z plug-in hybridních modelů, které nyní budou označovány jednoduše znakem T6 nebo T8, což ukazuje na jejich výkonnostní zařazení.
Smyslem nového značení modelů je usnadnit zákazníkům rozlišení mezi plně elektrickými a hybridními vozy. „Naše budoucnost je ryze elektrická a my se rychlým tempem pohybujeme k naplnění našich ambicí pro rok 2030,“ uvádí Björn Annwall, náš obchodní ředitel a zástupce generálního ředitele. „Sladěním názvů našich prvních průkopnických elektrických modelů s našimi novějšími elektrickými vozy zjednodušíme zákazníkům orientaci v našem portfoliu, které průběžně elektrifikujeme a modernizujeme.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.