Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 22. února 2024, 22:07 Google+

V souladu s transformací a cílem stát se do roku 2030 výrobcem výhradně plně elektrických automobilů přistoupilo Volvo k jinému označování modelů hybridních a plně elektrických.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu | foto: Volvo

Sdílejte článek

XC40 Recharge a C40 Recharge se bude nově značit EX40 a EC40, což jsou názvy, které podle sdělení automobilky zapadnou do rodiny dalších plně elektrických modelů: EX30, EX90 a EM90. Označení XC40 se bude nadále využívat u motorizací se spalovacím motorem.

Jedná se o krok, který odráží postupný přerod ve výrobce plně elektrických vozů. O tom svědčí i fakt, že v roce 2023 představovaly plně elektrické vozy 16 % celkového globálního prodeje Volva, což v meziročním srovnání znamená nárůst 70 % oproti roku 2022. Výše zmíněné modely, EX30, EX90 a EM90, se letos dostanou na silnice.

Součástí aktualizovaného značení modelů je také odstranění znaku Recharge z plug-in hybridních modelů, které nyní budou označovány jednoduše znakem T6 nebo T8, což ukazuje na jejich výkonnostní zařazení.

Smyslem nového značení modelů je usnadnit zákazníkům rozlišení mezi plně elektrickými a hybridními vozy.
 
„Naše budoucnost je ryze elektrická a my se rychlým tempem pohybujeme k naplnění našich ambicí pro rok 2030,“ uvádí Björn Annwall, náš obchodní ředitel a zástupce generálního ředitele. „Sladěním názvů našich prvních průkopnických elektrických modelů s našimi novějšími elektrickými vozy zjednodušíme zákazníkům orientaci v našem portfoliu, které průběžně elektrifikujeme a modernizujeme.“

Vytisknout

Diskuze: Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud