Před pár dny jsme mohli žasnout nad několika málo fotkami konceptu, nyní automobilka Mercedes-Maybach oficiálně odhalila svůj poslední koncept, který by rád aspiroval na titul nejluxusnější crossover na trhu. Díky svým unikátním tvarům se navíc řadí k tomu nejzajímavějšímu, co jsme za poslední dobu viděli.
První snímky nového vrcholu v podání Maybachu se objevily již zhruba před týdnem, ovšem teprve s oficiální premiérou na pekingském salonu se k nám dostávají další oficiální fotografie a hlavně technické údaje. Navíc se začínají objevovat spekulace, že nový ultra-luxusní německý crossover by mohl být předobrazem nové generace modelu GLS.
To už ale předbíháme, pojďme se podívat na samotný koncept Maybachu. Vision Ultimate Luxury sice dostal vyšší světlou výšku ve stylu tradičních SUV, ovšem jeho karoserie se nese poněkud netradičně v duchu limuzíny. Ostatně za limuzínami nezaostává ani rozměry: na délku měří 5260 mm, na šířku 2110 mm a na výšku 1764 mm. Oproti klasickému GLS tedy koncept docela narost, ovšem zkracování by jistě nebyl problém.
Design exteriéru se nese v tradičním duchu Maybachu. Úzké a agresivní svítilny obklopují masivní chromovanou masku chladiče, která se svými tvary maximálně přibližuje konceptu Vision Mercedes-Maybach 6. Elegantní ale svalnatý exteriér je zahalen do několika vrstev sytě červené barvy, kterou zdobí řada chromových doplňků. 24-palcová kola však působí možná až přehnaně.
Uvnitř je vůz přesně tak luxusní a megalomanský, jak byste na první pohled očekávali. Kabinu dekoruje bíléa růžové zlato, dřevěné obložení a vše doplňuje dvojice 12.3 palcových displejů. Panoramatická střecha v kombinaci s nízko umístěnou palubní deskou podtrhují pocit vzdušnosti a prostornosti. Posádka může být maximálně čtyřčlenná, nicméně každý pasažér si díky samostatnému křeslu přijde na maximální komfort. Již při návrhu přitom bylo počítáno s tím, že vůz bude řídit šofér, nikoliv majitel.
Ještě před pár lety by byl každý podobný koncept vybaven pořádným motorem V8 nebo V12, ovšem doma se změnila a s ní i preferované pohonné jednotky. Je to přesně tak, jak již nejspíš tušíte - bavíme se o dalším elektromobilu. Ten by měl být vybaven čtveřicí elektromotorů o kombinovaném výkonu zhruba 550 kW, tedy cca 748 koní. Baterie o kapacitě 80 kWh by pak měla zajistit dojezd zhruba 500 km na jedno nabití.
O výkonech ve smyslu akcelerace nepadlo ani slovo, ovšem maximální rychlost se pohybuje okolo 250 km/h, což rozhodně není špatné. A pokud se vám podaří narazit na nabíjecí stanici s výkonem 350 kW, pak zvládnete vůz nabít na 100-kilometrový výlet během pouhých 5 minut. Ve spojení s technologií bezdrátového nabíjení pak ani nebudete muset vystoupit z auta.
„Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury je zcela novým typem vozu, jaký nikdo nikdy předtím neviděl," uvedl šéfdesignér Daimleru Gorden Wagener. „Náš koncept kombinuje DNA SUV a kombíku, z čehož vzešlo ultra-moderní SUV s designem sedanu."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.