Před pár dny jsme mohli žasnout nad několika málo fotkami konceptu, nyní automobilka Mercedes-Maybach oficiálně odhalila svůj poslední koncept, který by rád aspiroval na titul nejluxusnější crossover na trhu. Díky svým unikátním tvarům se navíc řadí k tomu nejzajímavějšímu, co jsme za poslední dobu viděli.
První snímky nového vrcholu v podání Maybachu se objevily již zhruba před týdnem, ovšem teprve s oficiální premiérou na pekingském salonu se k nám dostávají další oficiální fotografie a hlavně technické údaje. Navíc se začínají objevovat spekulace, že nový ultra-luxusní německý crossover by mohl být předobrazem nové generace modelu GLS.
To už ale předbíháme, pojďme se podívat na samotný koncept Maybachu. Vision Ultimate Luxury sice dostal vyšší světlou výšku ve stylu tradičních SUV, ovšem jeho karoserie se nese poněkud netradičně v duchu limuzíny. Ostatně za limuzínami nezaostává ani rozměry: na délku měří 5260 mm, na šířku 2110 mm a na výšku 1764 mm. Oproti klasickému GLS tedy koncept docela narost, ovšem zkracování by jistě nebyl problém.
Design exteriéru se nese v tradičním duchu Maybachu. Úzké a agresivní svítilny obklopují masivní chromovanou masku chladiče, která se svými tvary maximálně přibližuje konceptu Vision Mercedes-Maybach 6. Elegantní ale svalnatý exteriér je zahalen do několika vrstev sytě červené barvy, kterou zdobí řada chromových doplňků. 24-palcová kola však působí možná až přehnaně.
Uvnitř je vůz přesně tak luxusní a megalomanský, jak byste na první pohled očekávali. Kabinu dekoruje bíléa růžové zlato, dřevěné obložení a vše doplňuje dvojice 12.3 palcových displejů. Panoramatická střecha v kombinaci s nízko umístěnou palubní deskou podtrhují pocit vzdušnosti a prostornosti. Posádka může být maximálně čtyřčlenná, nicméně každý pasažér si díky samostatnému křeslu přijde na maximální komfort. Již při návrhu přitom bylo počítáno s tím, že vůz bude řídit šofér, nikoliv majitel.
Ještě před pár lety by byl každý podobný koncept vybaven pořádným motorem V8 nebo V12, ovšem doma se změnila a s ní i preferované pohonné jednotky. Je to přesně tak, jak již nejspíš tušíte - bavíme se o dalším elektromobilu. Ten by měl být vybaven čtveřicí elektromotorů o kombinovaném výkonu zhruba 550 kW, tedy cca 748 koní. Baterie o kapacitě 80 kWh by pak měla zajistit dojezd zhruba 500 km na jedno nabití.
O výkonech ve smyslu akcelerace nepadlo ani slovo, ovšem maximální rychlost se pohybuje okolo 250 km/h, což rozhodně není špatné. A pokud se vám podaří narazit na nabíjecí stanici s výkonem 350 kW, pak zvládnete vůz nabít na 100-kilometrový výlet během pouhých 5 minut. Ve spojení s technologií bezdrátového nabíjení pak ani nebudete muset vystoupit z auta.
„Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury je zcela novým typem vozu, jaký nikdo nikdy předtím neviděl," uvedl šéfdesignér Daimleru Gorden Wagener. „Náš koncept kombinuje DNA SUV a kombíku, z čehož vzešlo ultra-moderní SUV s designem sedanu."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?