Před pár dny jsme mohli žasnout nad několika málo fotkami konceptu, nyní automobilka Mercedes-Maybach oficiálně odhalila svůj poslední koncept, který by rád aspiroval na titul nejluxusnější crossover na trhu. Díky svým unikátním tvarům se navíc řadí k tomu nejzajímavějšímu, co jsme za poslední dobu viděli.
První snímky nového vrcholu v podání Maybachu se objevily již zhruba před týdnem, ovšem teprve s oficiální premiérou na pekingském salonu se k nám dostávají další oficiální fotografie a hlavně technické údaje. Navíc se začínají objevovat spekulace, že nový ultra-luxusní německý crossover by mohl být předobrazem nové generace modelu GLS.
To už ale předbíháme, pojďme se podívat na samotný koncept Maybachu. Vision Ultimate Luxury sice dostal vyšší světlou výšku ve stylu tradičních SUV, ovšem jeho karoserie se nese poněkud netradičně v duchu limuzíny. Ostatně za limuzínami nezaostává ani rozměry: na délku měří 5260 mm, na šířku 2110 mm a na výšku 1764 mm. Oproti klasickému GLS tedy koncept docela narost, ovšem zkracování by jistě nebyl problém.
Design exteriéru se nese v tradičním duchu Maybachu. Úzké a agresivní svítilny obklopují masivní chromovanou masku chladiče, která se svými tvary maximálně přibližuje konceptu Vision Mercedes-Maybach 6. Elegantní ale svalnatý exteriér je zahalen do několika vrstev sytě červené barvy, kterou zdobí řada chromových doplňků. 24-palcová kola však působí možná až přehnaně.
Uvnitř je vůz přesně tak luxusní a megalomanský, jak byste na první pohled očekávali. Kabinu dekoruje bíléa růžové zlato, dřevěné obložení a vše doplňuje dvojice 12.3 palcových displejů. Panoramatická střecha v kombinaci s nízko umístěnou palubní deskou podtrhují pocit vzdušnosti a prostornosti. Posádka může být maximálně čtyřčlenná, nicméně každý pasažér si díky samostatnému křeslu přijde na maximální komfort. Již při návrhu přitom bylo počítáno s tím, že vůz bude řídit šofér, nikoliv majitel.
Ještě před pár lety by byl každý podobný koncept vybaven pořádným motorem V8 nebo V12, ovšem doma se změnila a s ní i preferované pohonné jednotky. Je to přesně tak, jak již nejspíš tušíte - bavíme se o dalším elektromobilu. Ten by měl být vybaven čtveřicí elektromotorů o kombinovaném výkonu zhruba 550 kW, tedy cca 748 koní. Baterie o kapacitě 80 kWh by pak měla zajistit dojezd zhruba 500 km na jedno nabití.
O výkonech ve smyslu akcelerace nepadlo ani slovo, ovšem maximální rychlost se pohybuje okolo 250 km/h, což rozhodně není špatné. A pokud se vám podaří narazit na nabíjecí stanici s výkonem 350 kW, pak zvládnete vůz nabít na 100-kilometrový výlet během pouhých 5 minut. Ve spojení s technologií bezdrátového nabíjení pak ani nebudete muset vystoupit z auta.
„Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury je zcela novým typem vozu, jaký nikdo nikdy předtím neviděl," uvedl šéfdesignér Daimleru Gorden Wagener. „Náš koncept kombinuje DNA SUV a kombíku, z čehož vzešlo ultra-moderní SUV s designem sedanu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?