Ačkoli se loni ojetá auta prodávala v průměru za 66 dní, mezi jednotlivými značkami i modely byly samozřejmě rozdíly, které v průměru činily až 30 dní. Jaká auta šla na dračku a u kterých bylo možné si dát s výběrem načas?
Vůbec nejrychleji mizely loni z trhu vozy Hyundai, které se u prodejců ohřály v průměru 53 dní. V těsném závěsu následovala Honda (55 dní) a Dacia (56 dní). Na pomyslném čtvrtém místě skončila vozidla Kia (58 dní) a pětici nejrychleji prodávaných ojetých aut uzavřela značka Škoda (59 dní).
„Auta všech těchto značek se prodávala v průměru rychleji, než je celkový průměr celého trhu. O tyto vozy je tedy velmi vysoký zájem. Zpravidla se jedná o levnější rodinná vozidla,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním historie ojetých aut.
„V případě značky Škoda jdou rychle na odbyt především modely Octavia (55 dní) a Fabia (56 dní),“ dodává Martin Pajer s tím, že u značky Škoda zvyšuje průměrný počet dní prodeje vozidel velká diverzifikace z pohledu modelů. „U značek, které se umístily na prvních čtyřech místech, je celkem jasný favorit z pohledu modelu. U značky Škoda je to však více diverzifikované, byť vozy Octavia a Fabia jednoznačně vedou,“ doplňuje ředitel Cebia.
V případě luxusních aut se nejrychleji prodávaly vozy Volvo (64 dní) následované značkou Audi (70 dní) a Mercedes-Benz (78 dní). BMW se umístilo až na čtvrté příčce s průměrnými 85 dny.
„Vozů BMW je na trhu v rámci luxusních značek nejvíce a větší nabídka vede k delšímu rozhodování,“ vysvětluje Martin Pajer s tím, že to rozhodně neznamená, že by byl o tato auta nižší zájem.
„Je to podobné jako s vozy Octavia. Kdyby bylo Octavií méně, věřím, že by byly nejrychleji prodávanými auty vůbec,“ dodává.
Z pohledu stáří se nejrychleji prodávala auta 4-5 let stará, a to v průměru za 59 dní. Z pohledu ceny mizela z trhu nejrychleji vozidla, která stála od 300 000 Kč do 400 000 Kč (60 dní) následovaná vozy v cenovém rozpětí od 200 000 Kč do 300 000 Kč (62 %), což kopírovalo průměrnou cenu ojetého auta, která loni činila bezmála 305 000 Kč. Naopak nejpomaleji se prodávala auta s cenovkou nad milion korun, a to v průměru za 91 dní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.