Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se bude zabývat 120.000 vozy Model Y automobilky Tesla. Vedla k tomu dvě hlášení, podle nichž dvěma vozům při jízdě odpadl volant. O zahájení předběžného vyšetřování ve středu informovala podle ČTK agentura Reuters. Výrobce elektrických vozů na žádost o komentář nereagoval.
Volanty dvou dotčených vozů se podle úřadu NHTSA zcela uvolnily. Tesla auta majitelům dodala bez šroubu, který upevňuje volant ke sloupku řízení. V obou případech se jednalo o Model Y letošní výroby s nízkým počtem najetých kilometrů.
NHTSA zahajuje předběžné vyšetřování s cílem posoudit "rozsah, četnost a výrobní postupy spojené s tímto stavem". Toto vyšetřování je prvním krokem před tím, než úřad bude moci požadovat stažení vozů z trhu.
Akcie Tesly na konci dne odepisovaly 3,2 procenta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.