Víte, jak správně postupovat, když na cestách píchnete pneumatiku? Pro jistotu si to zopakujte dřív, než se vydáte na cestu, ať dojedete v pohodě a v bezpečí.
Klasická rezerva už se do auta často nedává a nahrazuje ji takzvaná opravná neboli lepicí sada pneumatik. Obojí má své výhody i nevýhody. Důležité je, že finální výběr, co budete v kufru auta pro záchranu v těchto nepříjemných okamžicích vozit, je jen na vás.
Defekt pneumatiky je vždycky hodně nepříjemná věc, ale díky modernímu řešení v podobě lepicí sady pneumatik už ne tolik jako dřív. Díky ní totiž zvládne propíchnutou pneumatiku opravit během pěti minut téměř každý, nepotřebujete k tomu žádnou velkou sílu, jako u klasické výměny rezervy za použití heveru.
Lepení je rychlé a snadné, rezerva je jistota
„Výhodou opravné sady pneumatik je mimo jiné i to, že na rozdíl od rezervy nezabírá téměř žádné místo, a tak získáváte větší prostor v kufru. Auto má díky tomu i nižší váhu, což se pozitivně projevuje lepšími jízdními vlastnostmi i nižší spotřebou a emisemi,“ říká David Vyhnánek, specialista pro příslušenství značky Toyota.
Na druhou stranu je dobré vědět, že lepicí sada opraví jen menší defekty pneumatik, jako je třeba zaražený hřebík, ovšem při závažnějším problému, jako je například proražení bočnice, nepomůže. V tomto případě je lepší se do opravy s lepicí sadou raději nepouštět, mohli byste nadělat ještě více škody. Rovnou zavolejte asistenční službu, která vám vůz odtáhne a případně i zapůjčí náhradní vůz.
„S pneumatikou opravenou lepicí sadou je ideální navštívit nejbližší servis, a jezdit byste s ní měli jen maximální rychlostí 80 km/h. Naopak rezerva je prostě jistota. Kolo vyměníte a můžete bez dalších omezení pokračovat v cestě,“ upozorňuje Vyhnánek.
Jak se zachází s lepicí sadou?
Součástí sady je samozřejmě lepidlo, které použijete jako první. Důležité je, abyste ho na pneumatiku umístili tak, aby jeho lahvička byla v rovné svislé poloze. Možná tedy budete muset s vozem lehce popojet. Během zhruba pěti minut se lepidlo vyprázdní do pneumatiky a díra je zalepena.
V sadě dále najdete ještě kompresor, díky němuž ještě na místě pneumatiky znovu dohustíte na hodnotu tlaku uvedenou v technickém průkazu a můžete vyrazit. Ideálně ovšem rovnou do servisu.
Rezerva za příplatek
Pokud byste se rozhodli, že si s moderním řešením v podobě lepicí sady nevystačíte a chcete mít zvlášť na dlouhé cestě na letní dovolenou jistotu, a chtěli si pořídit rezervu, možná vás zaujme výhodná nabídka od Toyoty. Když si totiž rovnou koupíte celou sadu nových pneumatik, získáte je se slevou 25 procent, tedy čtyři za cenu tří.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.