Víte, jak správně postupovat, když na cestách píchnete pneumatiku? Pro jistotu si to zopakujte dřív, než se vydáte na cestu, ať dojedete v pohodě a v bezpečí.
Klasická rezerva už se do auta často nedává a nahrazuje ji takzvaná opravná neboli lepicí sada pneumatik. Obojí má své výhody i nevýhody. Důležité je, že finální výběr, co budete v kufru auta pro záchranu v těchto nepříjemných okamžicích vozit, je jen na vás.
Defekt pneumatiky je vždycky hodně nepříjemná věc, ale díky modernímu řešení v podobě lepicí sady pneumatik už ne tolik jako dřív. Díky ní totiž zvládne propíchnutou pneumatiku opravit během pěti minut téměř každý, nepotřebujete k tomu žádnou velkou sílu, jako u klasické výměny rezervy za použití heveru.
Lepení je rychlé a snadné, rezerva je jistota
„Výhodou opravné sady pneumatik je mimo jiné i to, že na rozdíl od rezervy nezabírá téměř žádné místo, a tak získáváte větší prostor v kufru. Auto má díky tomu i nižší váhu, což se pozitivně projevuje lepšími jízdními vlastnostmi i nižší spotřebou a emisemi,“ říká David Vyhnánek, specialista pro příslušenství značky Toyota.
Na druhou stranu je dobré vědět, že lepicí sada opraví jen menší defekty pneumatik, jako je třeba zaražený hřebík, ovšem při závažnějším problému, jako je například proražení bočnice, nepomůže. V tomto případě je lepší se do opravy s lepicí sadou raději nepouštět, mohli byste nadělat ještě více škody. Rovnou zavolejte asistenční službu, která vám vůz odtáhne a případně i zapůjčí náhradní vůz.
„S pneumatikou opravenou lepicí sadou je ideální navštívit nejbližší servis, a jezdit byste s ní měli jen maximální rychlostí 80 km/h. Naopak rezerva je prostě jistota. Kolo vyměníte a můžete bez dalších omezení pokračovat v cestě,“ upozorňuje Vyhnánek.
Jak se zachází s lepicí sadou?
Součástí sady je samozřejmě lepidlo, které použijete jako první. Důležité je, abyste ho na pneumatiku umístili tak, aby jeho lahvička byla v rovné svislé poloze. Možná tedy budete muset s vozem lehce popojet. Během zhruba pěti minut se lepidlo vyprázdní do pneumatiky a díra je zalepena.
V sadě dále najdete ještě kompresor, díky němuž ještě na místě pneumatiky znovu dohustíte na hodnotu tlaku uvedenou v technickém průkazu a můžete vyrazit. Ideálně ovšem rovnou do servisu.
Rezerva za příplatek
Pokud byste se rozhodli, že si s moderním řešením v podobě lepicí sady nevystačíte a chcete mít zvlášť na dlouhé cestě na letní dovolenou jistotu, a chtěli si pořídit rezervu, možná vás zaujme výhodná nabídka od Toyoty. Když si totiž rovnou koupíte celou sadu nových pneumatik, získáte je se slevou 25 procent, tedy čtyři za cenu tří.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.