Víte, jak správně postupovat, když na cestách píchnete pneumatiku? Pro jistotu si to zopakujte dřív, než se vydáte na cestu, ať dojedete v pohodě a v bezpečí.
Klasická rezerva už se do auta často nedává a nahrazuje ji takzvaná opravná neboli lepicí sada pneumatik. Obojí má své výhody i nevýhody. Důležité je, že finální výběr, co budete v kufru auta pro záchranu v těchto nepříjemných okamžicích vozit, je jen na vás.
Defekt pneumatiky je vždycky hodně nepříjemná věc, ale díky modernímu řešení v podobě lepicí sady pneumatik už ne tolik jako dřív. Díky ní totiž zvládne propíchnutou pneumatiku opravit během pěti minut téměř každý, nepotřebujete k tomu žádnou velkou sílu, jako u klasické výměny rezervy za použití heveru.
Lepení je rychlé a snadné, rezerva je jistota
„Výhodou opravné sady pneumatik je mimo jiné i to, že na rozdíl od rezervy nezabírá téměř žádné místo, a tak získáváte větší prostor v kufru. Auto má díky tomu i nižší váhu, což se pozitivně projevuje lepšími jízdními vlastnostmi i nižší spotřebou a emisemi,“ říká David Vyhnánek, specialista pro příslušenství značky Toyota.
Na druhou stranu je dobré vědět, že lepicí sada opraví jen menší defekty pneumatik, jako je třeba zaražený hřebík, ovšem při závažnějším problému, jako je například proražení bočnice, nepomůže. V tomto případě je lepší se do opravy s lepicí sadou raději nepouštět, mohli byste nadělat ještě více škody. Rovnou zavolejte asistenční službu, která vám vůz odtáhne a případně i zapůjčí náhradní vůz.
„S pneumatikou opravenou lepicí sadou je ideální navštívit nejbližší servis, a jezdit byste s ní měli jen maximální rychlostí 80 km/h. Naopak rezerva je prostě jistota. Kolo vyměníte a můžete bez dalších omezení pokračovat v cestě,“ upozorňuje Vyhnánek.
Jak se zachází s lepicí sadou?
Součástí sady je samozřejmě lepidlo, které použijete jako první. Důležité je, abyste ho na pneumatiku umístili tak, aby jeho lahvička byla v rovné svislé poloze. Možná tedy budete muset s vozem lehce popojet. Během zhruba pěti minut se lepidlo vyprázdní do pneumatiky a díra je zalepena.
V sadě dále najdete ještě kompresor, díky němuž ještě na místě pneumatiky znovu dohustíte na hodnotu tlaku uvedenou v technickém průkazu a můžete vyrazit. Ideálně ovšem rovnou do servisu.
Rezerva za příplatek
Pokud byste se rozhodli, že si s moderním řešením v podobě lepicí sady nevystačíte a chcete mít zvlášť na dlouhé cestě na letní dovolenou jistotu, a chtěli si pořídit rezervu, možná vás zaujme výhodná nabídka od Toyoty. Když si totiž rovnou koupíte celou sadu nových pneumatik, získáte je se slevou 25 procent, tedy čtyři za cenu tří.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?