TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 23. dubna 2024, 18:24 Google+

Střet očekávání s realitou může být často celkem drsný. Předsudky jsou špatné, ale ani tak se jim občas zkrátka nevyhneme. Mám-li být upřímný, tak jsem čekal, že bude dnes testovaná 508 krásná, ale díky velikým kolům nepohodlná a zároveň díky těžké plug-in hybridní koncepci neschopná v zatáčkách. To jsem se ovšem zatraceně spletl. Jak to je tedy s modernizovaným Peugeotem 508 doopravdy?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 508

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod a ceny

Peugeot 508 je klasickým zástupcem střední třídy, který konkuruje třeba Arteonu či Superbu. Jedná se o liftback, takže by měl být poměrně praktický. Můžete jej mít i v kombíku, který je označen přídomkem SW. Na výběr jsou dvě různě silné plug-in hybridní motorizace a tím to končí. Co se výbav týče, tak je to jednoduché – Allure a GT, toť vše. Základní cenovka tedy činí 1 070 000 Kč, příplatek za silnější motorizaci činí 50 tisíc. Na základ to není málo peněz, ale koukněte na výčet položek základní výbavy a pochopíte. Námi testované vrcholné provedení GT se silnějším motorem stojí bez příplatků 1 190 000 Kč. Přičtu-li krásný červený perleťový lak, čalounění Nappa, panoramatické střešní okno, adaptivní podvozek s 19 palcovými koly Augusta a pár dalších položek, dostaneme se na cenu, která lehce přesahuje 1,4 milionu.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Už z fotek mi bylo jasné, že jde o hezké auto, ale na živo je to ještě lepší. Červený lak je fantastický a přední část působí opravdu skvěle. Je to úplně něco jiného, než na co jsme od vozů střední třídy zvyklí. Přední zalomené LED Matrix světlomety dodávají vozu výraz naštvaného šavlozubého tygra, který své svislé „zuby“ používá na denní svícení či jako blinkry. Vodorovné segmenty se pak starají o hlavní a dálkové svícení. Maska je tvořena lakovanými nepravidelnými kosodelníky a velmi dobře vypadá i agresivně tvarovaný nárazník či logo, nad kterým najdeme označení modelu, bravo!

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Boční profil působí štíhle a vyváženě. Zadní části dominují tenké světlomety, které jsou propojené černým pásem s nápisem Peugeot. Ve spodní části najdeme na každé straně jednu koncovku výfuku, což je rovněž povedené.

Rozměry: 4750/1859/1403/2793 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost: 1811 kg

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

Sedadla vypadají skvěle, jsou pohodlná, nabízí příjemnou masáž, potěší poměrně nízký posed a také dobrá pozice za volantem, kde mi chybí asi jen polohovatelná loketní opěrka. Někomu ta koncepce, kdy máte volant níž a virtuální kokpit až nad ním nemá rád, ale mně přijde fajn a celkově se mi s malým a nepravidelným volantem hezky pracuje. Potěší velice hezké materiály všude kolem vás, za které by se nemusely stydět ani prémiové značky v této třídě.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jak to bývá u francouzských vozů zvykem, tak i zde je dostatek klasických tlačítek, díky kterým se auto ovládá daleko lépe, než kdyby bylo vše v dotykové obrazovce. Jasně, i zde se toho tam dost ovládá, ale na hlavní funkce vozu se dostanete skrze klasické tlačítko. Klimatizaci zvládnete kromě teploty a proudění vzduchu ovládat na samostatné liště pod infotainmentem.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jsou zde však tři veliké ale. Tím nejotravnějším je bez pochyb panoramatické střešní okno, které o něco zhorší prostor nad hlavou, ale co hůř, tak na nerovnostech vydává pazvuky, díky kterým jsem měl neustále zapnutou muziku, abych ono klepání / vrzání přehlušil. Raději tedy ušetřete 40 tisíc a budete mít jízdu výrazně pohodovější.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Druhým problémem je výhled z vozu, který je díky efektně tvarované karoserii trochu slabší. Třetím problémem je prostornost, která je také na úkor designu slabší. Vpředu se na lehkou stísněnost dá rychle zvyknout, ale dozadu se se svými 185 cm regulérně nevejdu (pohodlně). Střecha je tak nízká, že měla v napřímené poloze problém s prostorem i moje přítelkyně, která měří 175 cm.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Zavazadlový prostor pojme 487 litrů, což také není žádná sláva, byť na poměry plug-in hybridů to není vyložené špatné.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Příplatkový adaptivní podvozek si překvapivě dobře umí poradit s velkými 19 palcovými disky a celkově je jízda překvapivě komfortní. Opravdu veliké výmoly či příčné nerovnosti žehlí fantasticky a hravě tak strčí do kapsy Arteon či Superb, který působí vyměkle a velké rázy dovnitř na rozdíl od „pětsetosmy“ propouští. Odhlučnění je pominu-li střešní okno také příkladné. Sladěnost spalovacího motoru a elektromotoru by mohla být o chlup lepší, ale že by mě to nějak obtěžovalo, to rozhodně ne.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Největším překvapením bylo, s jakou jistotou Peugeot zatáčí. Čekal jsem těžký náklánějící-se parník, který se bude nedotáčivě hrnout ze zatáčky do příkopu, ale nic takového. Naopak vám v zatáčce pod plynem pomáhá elektromotor nedotáčivost eliminovat a celkově pomůže rychle ze zákrut odjet. Jsou zde také vynikající pneumatiky Michelin Pilot Sport, které poskytují opravdu pořádnou porci přilnavosti, takže se dá s touto manažerskou a ekologicky smýšlející limuzínou jet opravdu svižně. Velmi dobrou práci odvádí i brzdy, které jsou poměrně citlivé a jejich účinek není vůbec špatný. Kdyby zde bylo o něco komunikativnější a tužší řízení, neměl bych co vytknout.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Pohonné ústrojí tvoří benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litrů, který poskytne výkon 132 kW a kroutící moment 300 Nm. S ním spolupracuje elektromotor, který má 81 kW a 320 Nm. Celkový systémový výkon činí 165 kW a 360 Nm. To vozu zaručí příjemnou dynamiku. Akcelerace na stovku zabere 7,9 vteřin a maximální rychlost činí 250 km/h.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vůz disponuje baterií o kapacitě 12,4 kWh, která slibuje dojezd čistě na elektřinu cca 64 km, realita je však někde kolem 35 km. Nabíjení z domácí zásuvky zabere cca 8 hodin, máte-li wallbox, tak to budou jen cca 2 hod. Je-li baterie nabitá, tak jezdí vůz i po městě převážně na elektřinu a „spalovák“ se připojí až v moment, kdy sešlápnete plynový pedál více. Jakmile se baterie vybije, tak funguje jako klasický hybrid. Při brzdění rekuperuje a baterii stále udržuje alespoň trochu nabitou. Díky tomu umí vždy svižně zmizet z křižovatky a i reakce na plyn je díky drobné pomoci elektromotoru slušná. Spotřeba benzínu může být s lehkou nohou na krátké vzdálenosti nulová (jedete-li do 135 km/h). Jakmile se baterie vybije, tak je to o něco horší. Při klidné jízdě bez pravidelného dobíjení jezdí takto:

Město: 6,5 – 8,5 l

Kombinovaná: 7,1 l

Dálnice: 7,7 l

Okresky: 5,7 – 6,2 l

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Peugeot 508 je šarmantní limuzína (liftback), za kterou se lidé otáčí, což je pochopitelné. Design je opravdu jedinečný. Na výběr sice není z mnoha motorizací, ale pokukujete-li po Superbu či Arteonu, nejezdíte primárně dlouhé dálniční cesty a můžete alespoň jednou za pár dní auto doma či v práci nabít, tak byste „pětsetosmu“ měli rozhodně zařadit do výběru.

Ceny jsou vzhledem ke kvalitám vozu příznivé. Mezi slabiny se řadí méně prostoru uvnitř, vyšší spotřeba na dálnici a hlučné střešní okno. V čem pak proti konkurentům exceluje, je adaptivní podvozek, který poskytuje velmi dobrý komfort, ale zároveň skvělou stabilitu v zatáčkách, která je podpořena také kvalitním obutím a prací elektromotoru. Při správném použití dokáže být velice úsporným parťákem, který je dokonce velice sivžný v zatáčkách a nepřestává mě udivovat, jak je krásný. Peugeot 508 GT si i díky své odvaze a výjimečnosti odváží 9/10 bodů.

img-responsive

Peugeot 508 | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Design

Bohatá základní výbava

Poměr cena/výkon

Jízdní komfort

Velice dobře zatáčí

Pneumatiky Michelin Pilot Sport 4

Kvalitní interiér

Sedadla

Ovládání vozu

Spotřeba (nabíjíte-li)

Svižné rozjezdy

Dobré odhlučnění

Minusy

Prostornost

Střešní okno

Výhled z vozu

Malá nádrž (43 litrů)

Omezený výběr motorizací

Vytisknout

Diskuze: TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

reklama

Doporučujeme

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud