Futuristický koncept Symbioz, který ve Frankfurtu představila automobilka Renault, má reprezentovat vizi automobilů kolem roku 2030, kdy automobily budou schopné komunikovat jak mezi sebou vzájemně, tak mezi silniční infrastrukturou i chytrými domácnostmi.
Renault Symbioz se nemá stát jen automobilem, má být součástí vašeho domu, se kterým se bude harmonicky doplňovat. Symbioz se tak stává prvním konceptem propojeným s domem, který byl kdy uveřejněn na automobilové výstavě.
Podle Thierry Bollore, viceprezidenta Renaultu, se význam automobilu v posledních letech výrazně změnil. Už se nejedná jen o prostředek, kterým se dopravíme z jednoho místa na druhé. Automobily začínají být plné technologií, jsou interaktivnějším a také osobnějším místem, které nás propojuje s jinými lidmi, auty nebo objekty okolo. Podle vize Renaultu se pak v roce 2030 automobily stanou věcí, která nám zpříjemní nejen cestování, ale i to jak žijeme.
Vraťme se ale k původnímu účelu auta a pojďme se podívat, co vlastně Renaultu Symbioz roztáčí kola. Jedná se samozřejmě o elektrický koncept, který je poháněn dvěma elektromotory u zadních kol. Ty dohromady generují výkon 500 kW (680 koní) a točivý moment 660 Nm. Díky tomu by měl koncept akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 6 vteřin a dojezd by se mohl pohybovat okolo 500 km. V automobilu by měly být ukryty baterie s kapacitou 72 kWh, které bude možné bezdrátově nabít na 80% kapacity během pouhých 20 minut.
Zajímavější jsou ale obytné vlastnosti Symbiozu. Podle snímků i vyjádření zástupců Renaultu by mělo být možné vjet s vozem do domu a vytvořit z něj další místnost, nebo alespoň "propojený prostor".
Celý koncept je skutečně velmi futuristický, ovšem podle informací které přinesl web CarScoops Renault skutečně uvažuje o stavbě elektrického, autonomního a "propojeného" ukázkového vozidla podobného tomuto konceptu, které by mělo být určené k testování budoucích možností automobilky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.