Futuristický koncept Symbioz, který ve Frankfurtu představila automobilka Renault, má reprezentovat vizi automobilů kolem roku 2030, kdy automobily budou schopné komunikovat jak mezi sebou vzájemně, tak mezi silniční infrastrukturou i chytrými domácnostmi.
Renault Symbioz se nemá stát jen automobilem, má být součástí vašeho domu, se kterým se bude harmonicky doplňovat. Symbioz se tak stává prvním konceptem propojeným s domem, který byl kdy uveřejněn na automobilové výstavě.
Podle Thierry Bollore, viceprezidenta Renaultu, se význam automobilu v posledních letech výrazně změnil. Už se nejedná jen o prostředek, kterým se dopravíme z jednoho místa na druhé. Automobily začínají být plné technologií, jsou interaktivnějším a také osobnějším místem, které nás propojuje s jinými lidmi, auty nebo objekty okolo. Podle vize Renaultu se pak v roce 2030 automobily stanou věcí, která nám zpříjemní nejen cestování, ale i to jak žijeme.
Vraťme se ale k původnímu účelu auta a pojďme se podívat, co vlastně Renaultu Symbioz roztáčí kola. Jedná se samozřejmě o elektrický koncept, který je poháněn dvěma elektromotory u zadních kol. Ty dohromady generují výkon 500 kW (680 koní) a točivý moment 660 Nm. Díky tomu by měl koncept akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 6 vteřin a dojezd by se mohl pohybovat okolo 500 km. V automobilu by měly být ukryty baterie s kapacitou 72 kWh, které bude možné bezdrátově nabít na 80% kapacity během pouhých 20 minut.
Zajímavější jsou ale obytné vlastnosti Symbiozu. Podle snímků i vyjádření zástupců Renaultu by mělo být možné vjet s vozem do domu a vytvořit z něj další místnost, nebo alespoň "propojený prostor".
Celý koncept je skutečně velmi futuristický, ovšem podle informací které přinesl web CarScoops Renault skutečně uvažuje o stavbě elektrického, autonomního a "propojeného" ukázkového vozidla podobného tomuto konceptu, které by mělo být určené k testování budoucích možností automobilky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?