Futuristický koncept Symbioz, který ve Frankfurtu představila automobilka Renault, má reprezentovat vizi automobilů kolem roku 2030, kdy automobily budou schopné komunikovat jak mezi sebou vzájemně, tak mezi silniční infrastrukturou i chytrými domácnostmi.
Renault Symbioz se nemá stát jen automobilem, má být součástí vašeho domu, se kterým se bude harmonicky doplňovat. Symbioz se tak stává prvním konceptem propojeným s domem, který byl kdy uveřejněn na automobilové výstavě.
Podle Thierry Bollore, viceprezidenta Renaultu, se význam automobilu v posledních letech výrazně změnil. Už se nejedná jen o prostředek, kterým se dopravíme z jednoho místa na druhé. Automobily začínají být plné technologií, jsou interaktivnějším a také osobnějším místem, které nás propojuje s jinými lidmi, auty nebo objekty okolo. Podle vize Renaultu se pak v roce 2030 automobily stanou věcí, která nám zpříjemní nejen cestování, ale i to jak žijeme.
Vraťme se ale k původnímu účelu auta a pojďme se podívat, co vlastně Renaultu Symbioz roztáčí kola. Jedná se samozřejmě o elektrický koncept, který je poháněn dvěma elektromotory u zadních kol. Ty dohromady generují výkon 500 kW (680 koní) a točivý moment 660 Nm. Díky tomu by měl koncept akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 6 vteřin a dojezd by se mohl pohybovat okolo 500 km. V automobilu by měly být ukryty baterie s kapacitou 72 kWh, které bude možné bezdrátově nabít na 80% kapacity během pouhých 20 minut.
Zajímavější jsou ale obytné vlastnosti Symbiozu. Podle snímků i vyjádření zástupců Renaultu by mělo být možné vjet s vozem do domu a vytvořit z něj další místnost, nebo alespoň "propojený prostor".
Celý koncept je skutečně velmi futuristický, ovšem podle informací které přinesl web CarScoops Renault skutečně uvažuje o stavbě elektrického, autonomního a "propojeného" ukázkového vozidla podobného tomuto konceptu, které by mělo být určené k testování budoucích možností automobilky.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?