Futuristický koncept Symbioz, který ve Frankfurtu představila automobilka Renault, má reprezentovat vizi automobilů kolem roku 2030, kdy automobily budou schopné komunikovat jak mezi sebou vzájemně, tak mezi silniční infrastrukturou i chytrými domácnostmi.
Renault Symbioz se nemá stát jen automobilem, má být součástí vašeho domu, se kterým se bude harmonicky doplňovat. Symbioz se tak stává prvním konceptem propojeným s domem, který byl kdy uveřejněn na automobilové výstavě.
Podle Thierry Bollore, viceprezidenta Renaultu, se význam automobilu v posledních letech výrazně změnil. Už se nejedná jen o prostředek, kterým se dopravíme z jednoho místa na druhé. Automobily začínají být plné technologií, jsou interaktivnějším a také osobnějším místem, které nás propojuje s jinými lidmi, auty nebo objekty okolo. Podle vize Renaultu se pak v roce 2030 automobily stanou věcí, která nám zpříjemní nejen cestování, ale i to jak žijeme.
Vraťme se ale k původnímu účelu auta a pojďme se podívat, co vlastně Renaultu Symbioz roztáčí kola. Jedná se samozřejmě o elektrický koncept, který je poháněn dvěma elektromotory u zadních kol. Ty dohromady generují výkon 500 kW (680 koní) a točivý moment 660 Nm. Díky tomu by měl koncept akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 6 vteřin a dojezd by se mohl pohybovat okolo 500 km. V automobilu by měly být ukryty baterie s kapacitou 72 kWh, které bude možné bezdrátově nabít na 80% kapacity během pouhých 20 minut.
Zajímavější jsou ale obytné vlastnosti Symbiozu. Podle snímků i vyjádření zástupců Renaultu by mělo být možné vjet s vozem do domu a vytvořit z něj další místnost, nebo alespoň "propojený prostor".
Celý koncept je skutečně velmi futuristický, ovšem podle informací které přinesl web CarScoops Renault skutečně uvažuje o stavbě elektrického, autonomního a "propojeného" ukázkového vozidla podobného tomuto konceptu, které by mělo být určené k testování budoucích možností automobilky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.