Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Po téměř deseti letech od vypuknutí emisního skandálu kolem manipulací s testy naftových motorů padl v Německu jeden z klíčových rozsudků. Zemský soud v Braunschweigu ve středu shledal čtyři bývalé manažery automobilky Volkswagen vinnými z podvodu. Dva z nich byli odsouzeni k několika letům vězení, další dva vyvázli s podmíněnými tresty.
Soudní proces trval téměř čtyři roky a vyvolal značnou pozornost veřejnosti i médií. Státní zástupci požadovali tresty od dvou do čtyř let, přičemž podmínku považovali za přiměřenou pouze v jednom případě. Obhajoba se naopak snažila dosáhnout tří zproštění viny a jeden z obžalovaných měl dostat pouze varování. Samotní odsouzení se hájili tím, že pouze plnili rozkazy shora a hráli roli „pěšáků“.
Rozsudek však není pravomocný a celý proces tím nekončí. Jak uvedl mluvčí okresního soudu v Braunschweigu, nadále běží čtyři další trestní řízení týkající se celkem 31 obžalovaných osob. Včetně dosud neuzavřeného případu bývalého generálního ředitele koncernu Volkswagenu Martina Winterkorna.
Aféra vypukla v září 2015, kdy americké úřady odhalily, že vozy značky Volkswagen byly vybaveny softwarem, který manipuloval s výsledky emisních testů. Německá automobilka později přiznala podvod a jen v USA musela uhradit pokuty a odškodnění ve výši miliard dolarů. Krize zasáhla skupinu tvrdě – podle vyjádření firmy ji emisní skandál přišel na přibližně 33 miliard eur.
Proces s Martinem Winterkornem měl být původně součástí hlavního řízení, kvůli jeho zdravotnímu stavu však byl vyčleněn. Winterkorn, který krátce po vypuknutí skandálu rezignoval, před soudem několikrát vystoupil – jak jako svědek, tak jako obžalovaný – a svou přímou odpovědnost opakovaně popřel.
Zda se soud s nyní 78letým Winterkornem vůbec uskuteční, zůstává nejasné. Poslední pokus o zahájení jeho části procesu přerušila nehoda a následná hospitalizace. Německá justice tak bude emisní skandál Volkswagenu řešit zřejmě ještě řadu měsíců, ne-li let.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.