Dnešní recenze se podívá na zoubek limitované nabídce od VW, která nabídne hezkou rovnováhu mezi přijatelnou cenovkou a solidní výbavou, kterou lidé nejčastěji připlácejí. V rámci modernizace navíc zmizel tříválec a novou základní motorizací je čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 85 kW, což je rozhodně krok kupředu. Co dalšího bylo v rámci faceliftu vylepšeno?
Úvod a ceny
Jedná se o modernizovanou osmou generaci Golfu. Mezi hlavní novinky se řadí již zmíněný základní čtyřválec, nový infotainment o velikosti 12,9 palců či volant s klasickými tlačítky. Změny v exteriéru jsou minimální.
Základní cenovka Golfu ve verzi Limited se základním motorem 1,5 TSI o výkonu 85 kW a šestistupňovým manuálem startuje na 555 tisících. Námi testovaná edice People se stejným motorem vychází z vyšší výbavy Life a přijde bez příplatků na 687 tisíc. Oproti verzi Life, která stojí 682 tisíc je zde však navíc výbava za 67 tisíc zdarma. Vyjmenuji některé položky, které zde jsou standardem – vyhřívaná přední sedadla + volant, parkovací kamera + senzory, automatická 3 zónová klimatizace, 17 palcová kola, bezdrátové Car Play, adaptivní tempomat, bezklíčové odemykání, elektrická všechna okna + zrcátka a mnoho dalšího.
Exteriér
Vnější design byl pozměněn opravdu decentně, což je ovšem dobře, protože se povedl a stále působí atraktivně. Jsou zde nová přední LED světla, nárazník a pozměněná zadní světla, ale na první pohled to rozezná málokdo. Pochválit je potřeba hezká 17 palcová kola, která jsou tak akorát velká.
Rozměry: 4286/1789/1459/2620 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1313 kg
Interiér
První usednutí dovnitř je příjemné – pozici za volantem není co vytknout. Volant je možné si přitáhnout blízko k tělu, loketní opěrka je stavitelná podélně i výškové a sedadla poskytují solidní komfort.
Výhled ven je rovněž velmi dobrý a neurazí ani použité materiály, které jsou o chlup sympatičtější, než třeba v nové Octavii.
Největší změnou je však 12,9 palcový infotainment, který je opravdu velkým posunem ať už z pohledu velikosti, rozlišení a rychlosti, tak co se týče vnitřního softwaru. Ten umožní navolit si do záložky auto libovolné funkce – například vypnutí systému Start Stop či vstup do menu asistentů, kde na jedno kliknutí vypnete otravné pípání při překročení povolené rychlosti. Proti verzi před faceliftem je tedy ovládání podstatně snesitelnější, ale předchozí 7 generaci Golfu v tomto ohledu nesahá ani po kotníky. Lepší řešení nabízí i nové Škodovky, na kterých systém výstrahy při překročení rychlosti či hlídání v pruzích vypnete i poslepu na 4 kliknutí na volantu a nemusíte nic hledat na dotykové obrazovce.
Prostornost kabiny je na slušné úrovni a to jak vpředu, tak vzadu. Měřím 185 cm a sednu-li si „sám za sebe“, tak mám ještě dostatečnou rezervu nad hlavou a před koleny. Ocenit také musím dostatek USB portů a odkládacích prostorů.
Vzdušnost prostoru pro posádku je však lehce na úkor zavazadlového prostoru, který pojme 381 litrů. To sice není špatné, ale srovnám-li to s o kategorii menší Fabií, která má 380 litrů, tak to není nic moc.
Jízda
Podvozek v kombinaci s tak akorát velkými 17 palcovými koly poskytuje odpovídající komfort, který by sice mohl být lepší, ale v rámci třídy je to takovým standardem. Obstojně zvládá i svižnější jízdu v zatáčkách, kde se Golf chová předvídatelně a stabilně. Ocenit je potřeba také solidní odhlučnění a příjemné řízení, které není přeposilované. Pokud bych měl vypíchnout jednu drobnost, tak bych ocenil lepší reakci na plyn či kratší chod spojky. Občas má auto tendence při rozjezdu chcípat.
Motor
Základní pohonnou jednotkou je konečně čtyřválec. Jedná se o motor 1,5 TSI, který je přiškrcen na 85 kW a 220 Nm. Nabízí kultivovaný a tichý chod bez nežádoucích vibrací, které se objevovaly u tříválců 1,0 TSI. Nechybí ani 6 stupňový manuál s poměrně přesnými byť delšími dráhami. Akcelerace z místa na 100 km/h zabere 9,9 vteřin a maximální rychlost činí 203 km/h.
Dynamika v nižších otáčkách stačí na takové to běžné „šourání“ s nízkou spotřebou. Potřebujete-li na okresce předjet, je potřeba podřadit a dostat motor alespoň do 3,5 tis otáček, kde začne ochotněji zrychlovat. Na dálnici je nutné podřadit pouze v případě, že vám do cesty vjede kamion a z 90 km/h to na šestku opravdu nezrychluje. Při 130 km/h točí krásných 2400 otáček, kde je už o něco živější a potřebujete-li krátkodobě třeba o 20 km/h zrychlit, není nutno podřazovat. Není to žádný vyklízeč levého pruhu, ale na normální jezdění to většině běžných zákazníků bohatě stačí. Vzhledem k tomu, že zde není mild-hybridní pomocník, jako u verzí s automatem DSG, tak jsme čekali spotřebu někde kolem 6 - 7 litry, o to hezčí překvapení nastalo při měření, kdy jsme při ekonomické jízdě dosáhli těchto čísel:
Město: 5 – 6 litrů
Kombinovaná: 5,4 l
Dálničních 130 km/h: 5,9 l
Okresky: 4,3 – 4,8 l
Závěr
Volkswagen Golf People je normální auto pro běžné lidi, kteří v autě nepotřebují zbytečnosti, ale zároveň si rádi dopřejou hezkou výbavu, která zpříjemní život. Modernizace je v tomto případě jednoznačným krokem kupředu – základní tříválec byl nahrazen čtyřválcem a je zde podstatně lepší infotainment. Pochvalu zaslouží také podvozek, řízení, spotřeba a prostornost kabiny. Cenovka 687 tisíc za tento konkrétní vůz nezní v dnešní době vůbec špatně, na druhou stranu se stačí podívat, kolik aktuálně stojí třeba srovnatelný Focus, Ceed či Scala s větším kufrem a už to až tak slavné není. Volkswagen Golf People si odváží 8/10 bodů.
Plusy
Spotřeba
Hezká výbava
Povedený design
Pozice za volantem
Zpracování interiéru
Prostorná kabina
Podvozek
Kultivovaný motor
Zpřevodování
Řízení
Minusy
Pružnost
Reakce na plyn
Asistenti nejdou vypnout poslepu
Proti konkurenci je dražší
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.