Samořídící auta Uberu se po smrtelné nehodě vracejí zpět na silnice. Máme se čeho bát?

-jka / AutoRoad.cz, 22. prosince 2018, 11:53 Google+

Všichni máme stále v čerstvé paměti nehodu, která se odehrála v březnu tohoto roku. Během jednoho z mnoha testování autonomního řízení došlo v arizonském městě Tempe ke smrtelné nehodě, kdy vůz společnosti Uber srazil devětačtyřicetiletou chodkyni přecházející silnici. Co bude dál?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
autonomní vůz Uber

autonomní vůz Uber | foto: Uber

Sdílejte článek

Dostupné videozáběry i vyšetřování policie prozradilo, že chyba v tomto případě nebyla na straně Uberu. Žena přecházela silnici v noci, mimo přechod a nebyla označena žádným reflexním prvkem. Ve chvíli, kdy ji světlomety vozu "osvítily", bylo již pozdě. Místním obyvatelům však video ani vyšetřování policie již důvěru v autonomní vozy jen tak nevrátí, takže není překvapením, že bylo testování v Arizoně kompletně ukončeno. 

Nyní, po devíti měsících, se samořiditelná auta vrací zpět na silnice, tentokrát však do Pittsburghu. Podmínky pro testování byly ale upraveny a jsou mnohem přísnější - automobily se již nesmí pohybovat rychlostí až 90 km/h, ale jejich maximální rychlost je omezeno na 40 km/h. Testování také probíhá pouze za světla a jen na některých vybraných "jednodušších" oblastech města. 

img-responsive

autonomní vůz Uber | foto: Uber

Eric Meyhofer, vedoucí výzkumné skupiny Uberu, k tomu řekl: "Budeme i nadále upřednostňovat bezpečnost a proaktivně komunikovat s ostatními o našem pokroku. Naším cílem je vybudovat takovou dopravu, která bude bezpečnější a cenově dostupnější, pro všechny." 

Uberu se tedy podařilo získat povolení od ministerstva dopravy v Pensylvánii, aby se automobily mohly vrátit zpět do Pittsburghu. Oproti předchozím testům budou ve vozidlech navíc dvě osoby, které budou neustále připraveni převzít řízení v případě, že by se cokoliv pokazilo. Uber oznámil, že návrat svých vozů chystá i do ulic v Torontu a San Franciscu, i když zde budou vozidla provozovány v "manuálním" režimu, takže řízení bude mít na svědomí řidič a ne autonomní systém vozidla. (Uber tak chce zřejmě zajistit sběr dalších dat pro správnou funkci obslužného softwaru).

Vytisknout

Diskuze: Samořídící auta Uberu se po smrtelné nehodě vracejí zpět na silnice. Máme se čeho bát?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Škoda 1000 MB

Škoda 1000 na motorové brzdě? Takhle se na MBčku podepsalo 50 let provozu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud