Švýcarsko je země známá krachujícími bankami, dobrými sýry a čokoládou. Ale výrobou sportovních vozů? Přestože Švýcarsko není automobilová velmoc, v druhé polovině minulého století tam vznikaly zajímavé vozy pod značkou Monteverdi. My si dnes blíže posvítíme na model Berlinetta.
Monteverdi Berlinetta se vyrábělo mezi lety 1972 až 1976. Šlo o 2+2 místné coupé vycházejí z modelu 375 High Speed, s nímž sdílí upravený podvozek a motory V8 od Chrysleru. Elegantní dvoudveřová coupé měřilo na délku 4600 mm, je 1795 mm široké a jen 1230 mm vysoké. Rozvor náprav byl 2520 mm a jeho hmotnost se pohybovala okolo 1800 kg.
Pod dlouhou kapotou tlouklo americké srdce a to buď V8 7,2 litru Magnum o výkonu 340 koní a nebo menší, ale výrazně výkonnější V8 7,0 litrový motor Hemi. Právě verze s motorem Chrysler Hemi 426 V-8 byla díky své síle na svou dobu opravdu hodně rychlým autem. Ono ani dnes by svými výkony neudělalo Monteverdi žádnou ostudu. Již před půl stoletím měl sedmilitrový osmiválec výkon 291 kW (395 koní) při 5000 ot./min a točivý moment 583 Nm při 4000 ot./min. Na motor navazovala 5 stupňová manuální převodovka ZF, která posílala výkon na kola zadní nápravy. Dle výrobce se Berlinetta s tímto motorem dokázala rozjet z klidu na 100 km/h za 5,9 s a dosahovala maximální rychlosti až 290 km/h. O zkrocení temperamentního stáda amerických koní se staral čtveřice kotoučových brzd.
Rčení kdo chce opice, musí na banány sedělo pro vozy Monteverdi Berlinetta jako ulité. V roce 1976 se tento model prodával za 85 000 CHF, za což mohlo být asi 11 vozů Škoda 110 L, které se prodávaly ve Švýcarsku za 7 850 CHF. Ono také naplnit 120 litrovou nádrž, z které si vůz při klidné jízdě cucne 20 litrů benzínu na každých 100 km není laciná zábava.