Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.
Švýcarsko je země známá krachujícími bankami, dobrými sýry a čokoládou. Ale výrobou sportovních vozů? Přestože Švýcarsko není automobilová velmoc, v druhé polovině minulého století tam vznikaly zajímavé vozy pod značkou Monteverdi. My si dnes blíže posvítíme na model Berlinetta.
Monteverdi Berlinetta se vyrábělo mezi lety 1972 až 1976. Šlo o 2+2 místné coupé vycházejí z modelu 375 High Speed, s nímž sdílí upravený podvozek a motory V8 od Chrysleru. Elegantní dvoudveřová coupé měřilo na délku 4600 mm, je 1795 mm široké a jen 1230 mm vysoké. Rozvor náprav byl 2520 mm a jeho hmotnost se pohybovala okolo 1800 kg.
Pod dlouhou kapotou tlouklo americké srdce a to buď V8 7,2 litru Magnum o výkonu 340 koní a nebo menší, ale výrazně výkonnější V8 7,0 litrový motor Hemi. Právě verze s motorem Chrysler Hemi 426 V-8 byla díky své síle na svou dobu opravdu hodně rychlým autem. Ono ani dnes by svými výkony neudělalo Monteverdi žádnou ostudu. Již před půl stoletím měl sedmilitrový osmiválec výkon 291 kW (395 koní) při 5000 ot./min a točivý moment 583 Nm při 4000 ot./min. Na motor navazovala 5 stupňová manuální převodovka ZF, která posílala výkon na kola zadní nápravy. Dle výrobce se Berlinetta s tímto motorem dokázala rozjet z klidu na 100 km/h za 5,9 s a dosahovala maximální rychlosti až 290 km/h. O zkrocení temperamentního stáda amerických koní se staral čtveřice kotoučových brzd.
Rčení kdo chce opice, musí na banány sedělo pro vozy Monteverdi Berlinetta jako ulité. V roce 1976 se tento model prodával za 85 000 CHF, za což mohlo být asi 11 vozů Škoda 110 L, které se prodávaly ve Švýcarsku za 7 850 CHF. Ono také naplnit 120 litrovou nádrž, z které si vůz při klidné jízdě cucne 20 litrů benzínu na každých 100 km není laciná zábava.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?