Společnost Kia Motors zahájila sériovou výrobu nového elektromobilu Kia Soul EV. Soul EV patří mezi vozidla s nulovými emisemi a do historie značky Kia vstupuje jako první elektromobil Kia, který se bude prodávat mimo Koreu.
První vozidla, která sjela z výrobní linky, jsou určena pro vybrané evropské trhy. Prodej v Evropě včetně České republiky bude zahájen ve druhé polovině letošního roku. Soul EV je vyráběn v korejském závodě Kia Gwangju. Zpočátku se počítá s výrobou 5 000 elektromobilů ročně.
„Nový Soul EV je skutečným průkopníkem programu čisté mobility Kia, protože poskytuje zákazníkům šetrnou dopravu ohleduplnou k životnímu prostředí,“ poznamenává Arnošt Barna, obchodní ředitel společnosti Kia Motors Czech.
Přestože se jedná o první elektromobil automobilky Kia, který je prodáván v globálním měřítku, představuje Soul EV již druhou generaci akumulátorových elektromobilů. V konstrukci jsou využity bohaté zkušenosti z vývoje elektromobilu Kia Ray EV a každodenního provozu flotily vozů Ray EV během uplynulých tří let.
Soul EV přebírá kultovní designérský styl druhé generace modelové řady Kia Soul, a je tedy elektromobilem s jedinečným vzhledem, který dokonale splňuje požadavky obyvatel měst pro každodenní provoz díky rekordně dlouhému dojezdu, prostornému interiéru a velkorysému zavazadlovému prostoru.
Soul EV má v evropské verzi kombinovaný dojezd 212 km díky vysokokapacitní sadě 192 lithium-polymerových akumulátorových článků s kapacitou 27 kWh. Elektromobil Soul EV vděčí za svůj výjimečný dojezd především hustotě energie akumulátorových článků 200 Wh/kg, která je nejlepší v automobilovém průmyslu, a celé řadě nejmodernějších systémů s nízkou spotřebou energie, mezi něž patří nové tepelné čerpadlo, chytrý systém přívodu vzduchu a nový individuální ventilační systém. Uvedené systémy maximalizují dojezd efektivním využíváním energie pro funkce topení, ventilace a klimatizace. Soul EV používá také rekuperaci kinetické energie pro nabíjení akumulátoru při setrvačné jízdě a brzdění.
Zdrojem hnací síly je elektromotor o výkonu 81,4 kW (110 k), který bez jakékoli prodlevy poskytuje úctyhodný točivý moment 285 N.m. přenášený na přední kola prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Soul EV si zachovává dynamický charakter konvenčního modelu Soul, což dokládají předběžné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a nejvyšší rychlosti 145 km/h. Sada akumulátorových článků je uložena pod podlahou interiéru. Toto umístění přispívá k nízkému těžišti, které je rovněž zárukou vynikající úrovně jízdního komfortu, ovladatelnosti a kultivovanosti provozu.
K nabíjení elektromobilu Soul EV lze využít jakoukoli běžnou domácí elektrickou zásuvku. Palubní nabíječka s výkonem 6,6 kW na střídavý proud umožňuje plné nabití akumulátoru elektromobilu Soul EV během pěti hodin. Osmdesátiprocentního nabití lze dosáhnout zapouhých 25 minut s nabíječkou o výkonu 100 kW na stejnosměrný proud (33 minut při 50kW).
Nový Soul EV obdržel jako první automobil na světě ekologický certifikát UL, který dokládá použití 23 942 gramů bioplastů a 10% podíl uhlíku s organickým původem v materiálech. Mezi recyklovatelné materiály v interiéru modelu Soul EV patří bioplasty, biopěny, biotkaniny a bioplsti na bázi PET z organických surovin. Používané materiály mají nízký obsah těkavých organických látek. Uplatnění nalézají také nově vyvinuté antibakteriální materiály a laky.
zdroj: Kia Motors ČR
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?