Společnost Kia Motors zahájila sériovou výrobu nového elektromobilu Kia Soul EV. Soul EV patří mezi vozidla s nulovými emisemi a do historie značky Kia vstupuje jako první elektromobil Kia, který se bude prodávat mimo Koreu.
První vozidla, která sjela z výrobní linky, jsou určena pro vybrané evropské trhy. Prodej v Evropě včetně České republiky bude zahájen ve druhé polovině letošního roku. Soul EV je vyráběn v korejském závodě Kia Gwangju. Zpočátku se počítá s výrobou 5 000 elektromobilů ročně.
„Nový Soul EV je skutečným průkopníkem programu čisté mobility Kia, protože poskytuje zákazníkům šetrnou dopravu ohleduplnou k životnímu prostředí,“ poznamenává Arnošt Barna, obchodní ředitel společnosti Kia Motors Czech.
Přestože se jedná o první elektromobil automobilky Kia, který je prodáván v globálním měřítku, představuje Soul EV již druhou generaci akumulátorových elektromobilů. V konstrukci jsou využity bohaté zkušenosti z vývoje elektromobilu Kia Ray EV a každodenního provozu flotily vozů Ray EV během uplynulých tří let.
Soul EV přebírá kultovní designérský styl druhé generace modelové řady Kia Soul, a je tedy elektromobilem s jedinečným vzhledem, který dokonale splňuje požadavky obyvatel měst pro každodenní provoz díky rekordně dlouhému dojezdu, prostornému interiéru a velkorysému zavazadlovému prostoru.
Soul EV má v evropské verzi kombinovaný dojezd 212 km díky vysokokapacitní sadě 192 lithium-polymerových akumulátorových článků s kapacitou 27 kWh. Elektromobil Soul EV vděčí za svůj výjimečný dojezd především hustotě energie akumulátorových článků 200 Wh/kg, která je nejlepší v automobilovém průmyslu, a celé řadě nejmodernějších systémů s nízkou spotřebou energie, mezi něž patří nové tepelné čerpadlo, chytrý systém přívodu vzduchu a nový individuální ventilační systém. Uvedené systémy maximalizují dojezd efektivním využíváním energie pro funkce topení, ventilace a klimatizace. Soul EV používá také rekuperaci kinetické energie pro nabíjení akumulátoru při setrvačné jízdě a brzdění.
Zdrojem hnací síly je elektromotor o výkonu 81,4 kW (110 k), který bez jakékoli prodlevy poskytuje úctyhodný točivý moment 285 N.m. přenášený na přední kola prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Soul EV si zachovává dynamický charakter konvenčního modelu Soul, což dokládají předběžné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a nejvyšší rychlosti 145 km/h. Sada akumulátorových článků je uložena pod podlahou interiéru. Toto umístění přispívá k nízkému těžišti, které je rovněž zárukou vynikající úrovně jízdního komfortu, ovladatelnosti a kultivovanosti provozu.
K nabíjení elektromobilu Soul EV lze využít jakoukoli běžnou domácí elektrickou zásuvku. Palubní nabíječka s výkonem 6,6 kW na střídavý proud umožňuje plné nabití akumulátoru elektromobilu Soul EV během pěti hodin. Osmdesátiprocentního nabití lze dosáhnout zapouhých 25 minut s nabíječkou o výkonu 100 kW na stejnosměrný proud (33 minut při 50kW).
Nový Soul EV obdržel jako první automobil na světě ekologický certifikát UL, který dokládá použití 23 942 gramů bioplastů a 10% podíl uhlíku s organickým původem v materiálech. Mezi recyklovatelné materiály v interiéru modelu Soul EV patří bioplasty, biopěny, biotkaniny a bioplsti na bázi PET z organických surovin. Používané materiály mají nízký obsah těkavých organických látek. Uplatnění nalézají také nově vyvinuté antibakteriální materiály a laky.
zdroj: Kia Motors ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?