Některá technická data malého šíleného Mercedesu jsou venku. Pod kapotou bude neskutečně naposilovaný dvoulitr.
Tobias Moers, šéf vývoje AMG, si pustil pusu na špacír a sdělil britským médiím to, jak bude vypadat nový malý Mercedes Benz třídy A v úpravě AMG.
Pod kapotu rychlého vozu se dostane dvoulitrový čtyřválec, což je méně než u konkurenčního Audi RS3. Na druhou stranu, Mercedesu se podařilo vyšponovat výkon tohoto motoru na 335 koní, což dává opravdu vysoký litrový výkon 168 koní. Celkovým výkonem se srovnává s konkurenty od Audi, kdy model RS3 má výkon 340 koní a BMW 135i 320 koní.
Tato síla nebude naštěstí hnána jen na přední kola, ale skrze spojku Haldex vypomohou v záběru také kola zadní. Řazení má probíhat přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku. O dostupnosti manuálu nepadlo slovo.
Pro větší zážitek z jízdy bude možné také vypnout systém ESP či nastavit ho jen na minimální zásahy. Nezbytností bude také upravený podvozek s tužším odpružením a samozřejmě i jasně rozeznatelný bodykit.
Mercedes se chce chlubit v této kategorii také nejnižší spotřebou paliva.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?