Některá technická data malého šíleného Mercedesu jsou venku. Pod kapotou bude neskutečně naposilovaný dvoulitr.
Tobias Moers, šéf vývoje AMG, si pustil pusu na špacír a sdělil britským médiím to, jak bude vypadat nový malý Mercedes Benz třídy A v úpravě AMG.
Pod kapotu rychlého vozu se dostane dvoulitrový čtyřválec, což je méně než u konkurenčního Audi RS3. Na druhou stranu, Mercedesu se podařilo vyšponovat výkon tohoto motoru na 335 koní, což dává opravdu vysoký litrový výkon 168 koní. Celkovým výkonem se srovnává s konkurenty od Audi, kdy model RS3 má výkon 340 koní a BMW 135i 320 koní.
Tato síla nebude naštěstí hnána jen na přední kola, ale skrze spojku Haldex vypomohou v záběru také kola zadní. Řazení má probíhat přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku. O dostupnosti manuálu nepadlo slovo.
Pro větší zážitek z jízdy bude možné také vypnout systém ESP či nastavit ho jen na minimální zásahy. Nezbytností bude také upravený podvozek s tužším odpružením a samozřejmě i jasně rozeznatelný bodykit.
Mercedes se chce chlubit v této kategorii také nejnižší spotřebou paliva.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.