Lexus nešetří BMW a v jednom z propagačních klipů ukázal největší slabost elektromobilů, respektive i3 a tím je dojezd.
Partička chlapů se rozhodne vydat do Las Vegas a trochu si tam užít, před tím, než jeden z nich se stane otcem. Sednou tedy do dvou aut. Prvním z nich je Lexus CT 200h a druhým je BMW i3 se spalovacím motorem.
Zatímco Lexus CT 200h má dojezd na jedno natankování (ano má nádrž na více než 11 galonů benzínu a k tomu elektromotor) cca. 400 mil, tak BMW jen 180 mil (protože jezdí čistě na elektřinu a spalovací motor jen přidává trochu té elektrické energie navíc).
Z toho důvodu se během cesty musí posádka i3 zastavovat na dobití baterií a to hned několikrát. Zatímco ti, kteří se vezli v Lexusu si už naplno užívají hraním golfu, a další zábavy včetně půvabných slečen. Jenže boj je to trochu nerovný. BMW i3 je elektromobil, kdežto Lexus CT200h je hybrid, který je poháněn především spalovacím motorem a elektromotor je jen sekundární pohon pro snížení spotřeby, u BMW i3 je to přesně naopak, o pohon se starají elektromotory, a spalovací motor vyrábí trochu elektřiny navíc.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.