Pozapomenuté sportovní vozy díl 3., BMW M8 Coupe 6.0 V12

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 7. března 2023, 21:56 Google+

Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout. Tip na dnešní vůz jsme dostal do kamaráda Tomáše.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M8

BMW M8 | foto: BMW

Sdílejte článek

Sportovní BMW řady 8 (E31) není asi nutné příliš představovat. Tato luxusní GT s klínovým tvarem karoserie a "mrkačkami" je široké motorické veřejnosti dobře známa. Jen připomeňme, že toto coupé s mechanickými díly z luxusní řady 7 bylo na podzim roku 1989 představeno jako nástupce řady 6 (E24). BMW řady 8 využívalo motory V8 a V12.  Svým zaměřením se řadilo někam mezi Mercedesem CL (140) a Ferrari 456 GT.

img-responsive

BMW M8 | foto: BMW

Dnes si povíme o "eMkovém" modelu. Divize M si řadu 8 vzala do parády a pro modelový rok 1990 vznikl modle M8. Pod upravenou kapotu byl umístěn motor S70/1. Ten měl svůj základ v motoru S70 známého z modelu 850Csi. Jeho původní V12 o objemu 5576 cm3 vzrostl objem l na 6064 cm3. Kromě zvětšení objemu byl motor dále upravován a díky tomu jeho výkon vzrostl z 280 kW na těžko uvěřitelných 404 kW a točivý moment dosahoval hodnoty 650 N.m. Ano, v roce 1990 měl tento vůz výkon 550 koní. Jen pro srovnání, Ferrari 456 GT z roku 1992 mělo pod kapotou motor V12 o výkonu "pouhých" 442 koní.

img-responsive

BMW M8 | foto: BMW

Díky velkému výkonu a aerodynamicky tvarované karosérii dokázalo BMW M8 zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy a pokračovalo v rozletu až za bájnou metu 200 MPH (přes 322 km/h). Opět pro srovnání uvedeme, že Ferrari 456 GT umělo z 0 na 100 km/h za 5,2 s a maximální rychlost mělo 307 km/h.

Vývoj byl ukončen, testování proběhlo zdárně a teď už jen chybělo, aby vůz dostal od vedení automobilky zelenou. To bohužel i přes naléhání lidí z divize M řeklo ne. Vedení se nechalo slyšet, že nechce dávat logo M na auta, jako je toto. Odkazovali přitom na primárně luxusní charakter velkého GT. Při pohledu na obtloustlá SUV s logem M to zní nepatřičně, ale na začátku 90. let byla jiná doba.

img-responsive

BMW M8 | foto: BMW

Práce inženýrů z divize M ale nakonec nebyla úplně marná. Jimi vyvinutý motor S70/1 prošel dalším vývojem, až se dostal na výkonu 461 kW (627 koní) a našel své místo v jednom nejúžasnějších super sportů všech dob a to konkrétně ve voze McLarenu F1.

Vytisknout

Diskuze: Pozapomenuté sportovní vozy díl 3., BMW M8 Coupe 6.0 V12

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Modernizovaný model Jazz Crosstar e:HEV posílil o 10 kW

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud