Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 22. března 2023, 09:51 Google+

Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 907

Peugeot 907 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Na pařížském autosalonu byl v roce 2004 představen koncepční vůz Peugeot 907. Jednalo se o super sportovní dvoumístné dvoudveřové kupé. Zajímavě tvarovaný vůz měřil na délku 4,37 m, na šířku 1,88 m, byl pouze 1,21 m vysoký a jeho rozvor činil rovných 2,5 m. Část přední kapoty byla z plexiskla, to proto aby bylo vidět, co se pod ní ukrývalo.

img-responsive

907 | foto: Car and Driver

Pod ní byl totiž umístěn motor V12 o objemu 6,0 litru. Ten vznikl spojením dvou motorů 3.0 V6 pocházejích z Peugeotu 607. Pro co nejlepší rozložení hmotnosti byl motor umístěn až za přední nápravu. Podobně to měl i případný rival v podobě vozu Mercedes-Benz SLR McLaren. Stejně jako on měl i Peugeot výfuky za předními koly a ne v zádi vozu, jako je to běžné. Výkon dvou šestiválců spojených do jednoho velkého motoru byl 500 koní. Mnohačetné stádo koní putovalo k zadní nápravě s koly o rozměru 18’’ a pneumatiky Michelin 275/40, přes šestistupňovou sekvenční převodovku umístěnou vzadu.

Díky monokoku z uhlíkových vláken se podařilo udržet váhu vozu na skvělých 1400 kg (o 368 Kg méně, než SLR). Kombinace nízké váhy a 500 koní výkonu umožňovalo koncepčnímu vozu akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s a uhánět teoreticky až 222 MPH (téměř 360 km/h).

img-responsive

907 | foto: Peugeot ČR

Koncept se nikdy nedostal do výroby a zůstalo pouze u jednoho jediného exempláře. A proč tomu tak bylo? Jednoduše z důvodu, že nikdo ve vedení francouzské automobilky nevěřil, že by si někdo koupil Peugeot za cenu Ferrari a nebo výše zmíněného Mercedesa SLR.

Vytisknout

Diskuze: Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud