Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout
Na pařížském autosalonu byl v roce 2004 představen koncepční vůz Peugeot 907. Jednalo se o super sportovní dvoumístné dvoudveřové kupé. Zajímavě tvarovaný vůz měřil na délku 4,37 m, na šířku 1,88 m, byl pouze 1,21 m vysoký a jeho rozvor činil rovných 2,5 m. Část přední kapoty byla z plexiskla, to proto aby bylo vidět, co se pod ní ukrývalo.
Pod ní byl totiž umístěn motor V12 o objemu 6,0 litru. Ten vznikl spojením dvou motorů 3.0 V6 pocházejích z Peugeotu 607. Pro co nejlepší rozložení hmotnosti byl motor umístěn až za přední nápravu. Podobně to měl i případný rival v podobě vozu Mercedes-Benz SLR McLaren. Stejně jako on měl i Peugeot výfuky za předními koly a ne v zádi vozu, jako je to běžné. Výkon dvou šestiválců spojených do jednoho velkého motoru byl 500 koní. Mnohačetné stádo koní putovalo k zadní nápravě s koly o rozměru 18’’ a pneumatiky Michelin 275/40, přes šestistupňovou sekvenční převodovku umístěnou vzadu.
Díky monokoku z uhlíkových vláken se podařilo udržet váhu vozu na skvělých 1400 kg (o 368 Kg méně, než SLR). Kombinace nízké váhy a 500 koní výkonu umožňovalo koncepčnímu vozu akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s a uhánět teoreticky až 222 MPH (téměř 360 km/h).
Koncept se nikdy nedostal do výroby a zůstalo pouze u jednoho jediného exempláře. A proč tomu tak bylo? Jednoduše z důvodu, že nikdo ve vedení francouzské automobilky nevěřil, že by si někdo koupil Peugeot za cenu Ferrari a nebo výše zmíněného Mercedesa SLR.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.