Němec Ferdinand Alexander Porsche, konstruktér slavného sportovního vozu Porsche 911, zemřel ve čtvrtek ve věku 76 let v rakouském Salzburgu. Informuje o tom agentura AFP.
Legendární kupé 911 spatřilo světlo světa v roce 1963. "Jako tvůrce Porsche 911 určil směr, kterým se design našich sportovních vozů dál ubíral," uvedl v prohlášení šéf dozorčí rady společnosti Porsche Mathias Müller.
Společnost nyní vyrábí již devátou generaci modelu 911, která si ale stále zachovává charakteristické rysy, jež autu před bezmála padesáti lety vtiskl právě Ferdinand Alexander Porsche, vnuk zakladatele slavné německé automobilky.
"Vymyslel design století, který automobilce Porsche závidí celý svět," napsal v nekrologu německý deník Bild.
Ferdinand Alexander Porsche přezdívaný Butzi konstruoval také závodní auta Porsche 804 F1 a Porsche 904 Carrera GTS. V 70. letech založil společnost Porsche Design, která prodává luxusní hodinky a sluneční brýle.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?