Pokud chcete mít zaručený perfektní výhled z vozidla, je potřeba důkladně vyčistit čelní sklo. To se ale snáz řekne než udělá. Často totiž po úklidu zbývají otravné šmouhy, které v různých situacích komplikují výhled z automobilu. Jak se jich tedy zbavit?
S tím nám poradí Larry Kosilla, který na YouTube kanále webu AutoBlog pravidelně informuje o tom, jak si poradit s úklidem vozidla. Dnes si vybral téma čelního skla, jehož perfektní úklid je oříškem i pro lidi, kteří se úklidem automobilů živí.
Jak tedy na to? Je potřeba připravit si několik různých hadrů, vodu, čistící prostředek a v nejlepším případě i tzv. čistící hlínu, která sice v ČR není úplně běžně k dostání, ale už se dá sehnat na některých webech s auto-moto příslušenstvím. Případně si ji můžete objednat ze zahraničí, kde ji naleznete pod názvy "Clay bar" nebo "Cleaning clay".
Během úklidu čelního skla je vhodné používat rukavice, pracovat v uzavřeném prostoru a dát si pozor na to, aby sklo nebylo příliš rozpálené -čističe by se rychleji odpařovaly.
Důležitým pravidlem jen ponechat čištění skla automobilů jako poslední krok během úklidu. Pokud byste sklo umyli jako první, později hrozí, že si ho opět zanesete či umastíte některým z čistících prostředků.
S čištěním skla začněte z vnější strany a postupujte v tomto pořadí:
Použijte čistící prostředek na skla a setřete ho prvním hadrem/ručníkem/mikroutěrkou. Během první fáze z okna dostanete největší a nejhrubší nečistoty. Vždy pracujte jen na polovině skla, aby nedošlo k odpaření čističe. Navlhčete povrch a použijte čistící hlínu. Ta odstraní jemnější a "zažrané" nečistoty. Stěrače pak budou ke sklu lépe přiléhat a zlepší se jejich účinnost. po použití hlíny sklo znovu otřete prvním použitým hadrem/ručníkem/mikroutěrkou. Znovu použijte čistič skel a sklo přetřete novou utěrko/hadrem ve směru "nahoru/dolů". Pokud na to nezapomenete a v interiéru použijete směr "zprava doleva", usnadníte si později hledání šmouh, které jste vynechali. Čistou a suchou utěrkou/hadrem/ručníkem otřete čelní sklo a zbavte ho jakékoliv vody či vlhkosti, která by později mohla vytvořit šmouhyNyní je čas přesunout se do interiéru, kde nás čeká odlišný postup. Čelní sklo uvnitř vozu totiž trpí mastnotou a látkami, které se uvolňují z materiálu použitých v interiéru - zvláště plasty pod čelním sklem. Je proto důležité nejdříve sklo řádně odmastit. Na to skvěle poslouží roztok čistícího Iso Propyl Alkoholu a vody v poměru 1:1 který si připravíte do rozprašovače. K úklidu čelního skla je nejlepší přistupovat ze strany spolujezdce, na straně řidiče vám bude překážet volant. Postup je pak jednoduchý:
Aplikujte roztok alkoholu a vody na hrubší hadr/houbu a pusťte se do odmašťování. Vždy je vhodné pracovat na skle po třetinách, aby se v mezidobí roztok neodpařil. Než roztok zaschne, vezměte hadr/ručník/utěrku a roztok s uvolněnou mastnotou setřete. Postup opakujte do té doby, než zbavíte sklo mastnoty. Aplikujte čistící prostředek na nový hadr/ručník/utěrku a setřete sklo v opačném směru, než v jakém jste ho utírali zvenčí. Pro přístup ke špatně dosažitelným místům si můžete pořídit i speciální nástroje, není to však nutné. Použijte suchý hadr/ručník/utěrku a setřete zbytky vody a vlhkosti stejně jako v případě úklidu skla zvenčí. Zhasněte světla a použijte baterku, se kterou můžete důkladně zkontrolovat sklo, zda jste nevynechali nějaké místo a zbavte ho šmouh. Hledání zda jde o exteriér či interiér vám usnadní směr, v jakém byla šmouha vytvořena.Ačkoliv se jedná o delší proces, na jeho konci by vaše čelní sklo mělo vypadat jako nové.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.