Pokud chcete mít zaručený perfektní výhled z vozidla, je potřeba důkladně vyčistit čelní sklo. To se ale snáz řekne než udělá. Často totiž po úklidu zbývají otravné šmouhy, které v různých situacích komplikují výhled z automobilu. Jak se jich tedy zbavit?
S tím nám poradí Larry Kosilla, který na YouTube kanále webu AutoBlog pravidelně informuje o tom, jak si poradit s úklidem vozidla. Dnes si vybral téma čelního skla, jehož perfektní úklid je oříškem i pro lidi, kteří se úklidem automobilů živí.
Jak tedy na to? Je potřeba připravit si několik různých hadrů, vodu, čistící prostředek a v nejlepším případě i tzv. čistící hlínu, která sice v ČR není úplně běžně k dostání, ale už se dá sehnat na některých webech s auto-moto příslušenstvím. Případně si ji můžete objednat ze zahraničí, kde ji naleznete pod názvy "Clay bar" nebo "Cleaning clay".
Během úklidu čelního skla je vhodné používat rukavice, pracovat v uzavřeném prostoru a dát si pozor na to, aby sklo nebylo příliš rozpálené -čističe by se rychleji odpařovaly.
Důležitým pravidlem jen ponechat čištění skla automobilů jako poslední krok během úklidu. Pokud byste sklo umyli jako první, později hrozí, že si ho opět zanesete či umastíte některým z čistících prostředků.
S čištěním skla začněte z vnější strany a postupujte v tomto pořadí:
Použijte čistící prostředek na skla a setřete ho prvním hadrem/ručníkem/mikroutěrkou. Během první fáze z okna dostanete největší a nejhrubší nečistoty. Vždy pracujte jen na polovině skla, aby nedošlo k odpaření čističe. Navlhčete povrch a použijte čistící hlínu. Ta odstraní jemnější a "zažrané" nečistoty. Stěrače pak budou ke sklu lépe přiléhat a zlepší se jejich účinnost. po použití hlíny sklo znovu otřete prvním použitým hadrem/ručníkem/mikroutěrkou. Znovu použijte čistič skel a sklo přetřete novou utěrko/hadrem ve směru "nahoru/dolů". Pokud na to nezapomenete a v interiéru použijete směr "zprava doleva", usnadníte si později hledání šmouh, které jste vynechali. Čistou a suchou utěrkou/hadrem/ručníkem otřete čelní sklo a zbavte ho jakékoliv vody či vlhkosti, která by později mohla vytvořit šmouhyNyní je čas přesunout se do interiéru, kde nás čeká odlišný postup. Čelní sklo uvnitř vozu totiž trpí mastnotou a látkami, které se uvolňují z materiálu použitých v interiéru - zvláště plasty pod čelním sklem. Je proto důležité nejdříve sklo řádně odmastit. Na to skvěle poslouží roztok čistícího Iso Propyl Alkoholu a vody v poměru 1:1 který si připravíte do rozprašovače. K úklidu čelního skla je nejlepší přistupovat ze strany spolujezdce, na straně řidiče vám bude překážet volant. Postup je pak jednoduchý:
Aplikujte roztok alkoholu a vody na hrubší hadr/houbu a pusťte se do odmašťování. Vždy je vhodné pracovat na skle po třetinách, aby se v mezidobí roztok neodpařil. Než roztok zaschne, vezměte hadr/ručník/utěrku a roztok s uvolněnou mastnotou setřete. Postup opakujte do té doby, než zbavíte sklo mastnoty. Aplikujte čistící prostředek na nový hadr/ručník/utěrku a setřete sklo v opačném směru, než v jakém jste ho utírali zvenčí. Pro přístup ke špatně dosažitelným místům si můžete pořídit i speciální nástroje, není to však nutné. Použijte suchý hadr/ručník/utěrku a setřete zbytky vody a vlhkosti stejně jako v případě úklidu skla zvenčí. Zhasněte světla a použijte baterku, se kterou můžete důkladně zkontrolovat sklo, zda jste nevynechali nějaké místo a zbavte ho šmouh. Hledání zda jde o exteriér či interiér vám usnadní směr, v jakém byla šmouha vytvořena.Ačkoliv se jedná o delší proces, na jeho konci by vaše čelní sklo mělo vypadat jako nové.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?