Pokud chcete mít zaručený perfektní výhled z vozidla, je potřeba důkladně vyčistit čelní sklo. To se ale snáz řekne než udělá. Často totiž po úklidu zbývají otravné šmouhy, které v různých situacích komplikují výhled z automobilu. Jak se jich tedy zbavit?
S tím nám poradí Larry Kosilla, který na YouTube kanále webu AutoBlog pravidelně informuje o tom, jak si poradit s úklidem vozidla. Dnes si vybral téma čelního skla, jehož perfektní úklid je oříškem i pro lidi, kteří se úklidem automobilů živí.
Jak tedy na to? Je potřeba připravit si několik různých hadrů, vodu, čistící prostředek a v nejlepším případě i tzv. čistící hlínu, která sice v ČR není úplně běžně k dostání, ale už se dá sehnat na některých webech s auto-moto příslušenstvím. Případně si ji můžete objednat ze zahraničí, kde ji naleznete pod názvy "Clay bar" nebo "Cleaning clay".
Během úklidu čelního skla je vhodné používat rukavice, pracovat v uzavřeném prostoru a dát si pozor na to, aby sklo nebylo příliš rozpálené -čističe by se rychleji odpařovaly.
Důležitým pravidlem jen ponechat čištění skla automobilů jako poslední krok během úklidu. Pokud byste sklo umyli jako první, později hrozí, že si ho opět zanesete či umastíte některým z čistících prostředků.
S čištěním skla začněte z vnější strany a postupujte v tomto pořadí:
Použijte čistící prostředek na skla a setřete ho prvním hadrem/ručníkem/mikroutěrkou. Během první fáze z okna dostanete největší a nejhrubší nečistoty. Vždy pracujte jen na polovině skla, aby nedošlo k odpaření čističe. Navlhčete povrch a použijte čistící hlínu. Ta odstraní jemnější a "zažrané" nečistoty. Stěrače pak budou ke sklu lépe přiléhat a zlepší se jejich účinnost. po použití hlíny sklo znovu otřete prvním použitým hadrem/ručníkem/mikroutěrkou. Znovu použijte čistič skel a sklo přetřete novou utěrko/hadrem ve směru "nahoru/dolů". Pokud na to nezapomenete a v interiéru použijete směr "zprava doleva", usnadníte si později hledání šmouh, které jste vynechali. Čistou a suchou utěrkou/hadrem/ručníkem otřete čelní sklo a zbavte ho jakékoliv vody či vlhkosti, která by později mohla vytvořit šmouhyNyní je čas přesunout se do interiéru, kde nás čeká odlišný postup. Čelní sklo uvnitř vozu totiž trpí mastnotou a látkami, které se uvolňují z materiálu použitých v interiéru - zvláště plasty pod čelním sklem. Je proto důležité nejdříve sklo řádně odmastit. Na to skvěle poslouží roztok čistícího Iso Propyl Alkoholu a vody v poměru 1:1 který si připravíte do rozprašovače. K úklidu čelního skla je nejlepší přistupovat ze strany spolujezdce, na straně řidiče vám bude překážet volant. Postup je pak jednoduchý:
Aplikujte roztok alkoholu a vody na hrubší hadr/houbu a pusťte se do odmašťování. Vždy je vhodné pracovat na skle po třetinách, aby se v mezidobí roztok neodpařil. Než roztok zaschne, vezměte hadr/ručník/utěrku a roztok s uvolněnou mastnotou setřete. Postup opakujte do té doby, než zbavíte sklo mastnoty. Aplikujte čistící prostředek na nový hadr/ručník/utěrku a setřete sklo v opačném směru, než v jakém jste ho utírali zvenčí. Pro přístup ke špatně dosažitelným místům si můžete pořídit i speciální nástroje, není to však nutné. Použijte suchý hadr/ručník/utěrku a setřete zbytky vody a vlhkosti stejně jako v případě úklidu skla zvenčí. Zhasněte světla a použijte baterku, se kterou můžete důkladně zkontrolovat sklo, zda jste nevynechali nějaké místo a zbavte ho šmouh. Hledání zda jde o exteriér či interiér vám usnadní směr, v jakém byla šmouha vytvořena.Ačkoliv se jedná o delší proces, na jeho konci by vaše čelní sklo mělo vypadat jako nové.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.