Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.
Když společnost Jaguar v roce 2010 představila koncept C‑X75, jednalo se o začátek nové kapitoly v oblasti inovací a technologického pokroku. Od návrhu konceptu po plně funkční prototyp uplynuly jen dva roky.
Během této neuvěřitelně krátké doby vytvořila společnost Jaguar společně s partnerskou vývojářskou firmou Williams Advanced Engineering hybridní elektromobil s paralelním pohonem, který lze dobíjet ze zásuvky (PHEV). Tento elektromobil disponuje pohonem všech kol a je vybaven motorem s nejvyšším jmenovitým výkonem na světě. Zároveň se může jako první Jaguar pochlubit skořepinovým šasi z uhlíkových kompozitů.
Ačkoli bylo v roce 2012 rozhodnuto, že vzhledem k celosvětové ekonomické situaci nebude model C‑X75 uveden do standardní výroby, bylo patrné, že se jedná o působivou ukázku prvotřídních schopností společnosti Jaguar v konstrukci vozidel s lehkou karoserií. Model zároveň posloužil jako ideální zkušební platforma pro inovativní výzkum firmy na poli vysoce výkonných pohonných jednotek s nízkými emisemi.
Mezi výjimečné výsledky při vývoji prototypů modelu C‑X75 patří přelomové hybridní technologie, uhlíkové kompozitní materiály a vyspělá řešení v oblasti designu, kterých bylo dosaženo ve spolupráci se společností Williams Advanced Engineering. Tyto výsledky budou využity v dalších oblastech výzkumu a vývoje, při budoucí inovativní výrobě a konstrukci nové generace vozů značky Jaguar.
„Program C‑X75 je vrcholem dovedností společnosti Jaguar na poli technologií a designu. Jedná se bezpochyby o nejrychlejší zkušební platformu pro světové nejvyspělejší technologie. Snoubí se zde pozoruhodný hybridní pohon s dechberoucím výkonem. Společnost Jaguar vždy usiluje o výrobu vozů budoucnosti. Díky projektům jako C‑X75 budujeme základy pro další generaci inovací nesoucích značku Jaguar.“ – Adrian Hallmark, globální ředitel značky Jaguar.
Nejvyšší výkon a rozložení točivého momentu - Model C‑X75 disponuje kombinovaným výkonem přesahujícím 850 k a točivým momentem 1 000 Nm – a to díky moderní čtyřválcové pohonné jednotce inspirované vozy Formule 1 s objemem 1,6 litru, která díky dvojitému přeplňování (turbodmychadlem a kompresorem) dosahuje výkonu 502 k při 10 000 otáčkách za minutu.
Tato pohonná jednotka je spojena s elektromotory, které nabízejí nejvyšší točivý moment a rozložení výkonu ze všech vyráběných elektromotorů. Generují dalších 390 koňských sil. Baterie v modelu C‑X75 dosahuje největšího stálého jmenovitého výkonu na světě mezi PHEV. Ve fázi plného nabití zajišťuje výkon přesahující 300 kW.
Díky vyspělé sedmistupňové poloautomatické převodovce, která umožňuje měnit rychlostní stupně za dobu kratší než 200 milisekund, dokáže vůz C‑X75 zrychlit z 0 na 160 km/h za méně než šest sekund. Úplně první prototyp C‑X75 s lehkostí překonal rychlost 320 km/h a teoreticky může dosáhnout maximální rychlosti přes 350 km/h.
Výsuvný spojler a aerodynamická úprava podvozku zajišťují při rychlosti 320 km/h přítlak o hodnotě více než 200 kg. Stabilitu vozu při vysokých rychlostech zvyšují aktivní systémy.
Mimořádně nízké emise a čistý elektrický režim
Díky naprosto extrémní specifikaci PHEV, která překonává všechny ostatní vyvíjené mobilní baterie, ujede model C‑X75 vzdálenost 60 km výlučně na elektropohon a jeho emise CO2 činí méně než 89 g/km.
Prostřednictvím projektuC‑X75 se může společnost Jaguar ještě výrazněji prezentovat jako nejvýznamnější britský investor v oblasti inovativních technologií. Výsledky programu C‑X75, zejména v oblasti vyspělých technologií pohonu a lehkých kompozitních materiálů, dokládají vůdčí úlohu společnosti Jaguar na poli technologií, ve sféře převratných novinek týkajících se vývoje a výroby automobilů.
Zdroj: Jaguar
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?