Diana byla v římské mytologii bohyní lovu, patronkou přírody a Měsíce. Ochránkyně, zobrazovaná vždy s lukem a šípy, dohlížela na lesy a veškerý život, který se v nich zrodil. Dnes její šípy ukazují cestu k mobilitě budoucnosti. Její jméno převzal pilotní projekt autonomního automobilu, na kterém pracují inženýři společnosti SEAT S.A.
ve spolupráci s Galicijským centrem pro automobilové technologie (Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia, CTAG). Projekt DIANA je také součástí platformy Innova společnosti SEAT S.A., která podporuje nepřetržité inovace ve všech podnikových činnostech a pomáhá rozvíjet nové způsoby práce na základě principů společné tvůrčí činnosti a startupového modelu.
Laboratoř na kolech. DIANA je inovačním projektem, který vznikl za účelem testování funkcí autonomní jízdy využívajících budoucí vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driving Assistance Systems). Základem prototypu je SEAT Leon vybavený 5 lidarovými senzory, 5 radarovými snímači, 6 kamerami, 12 ultrazvukovými detektory a 8 počítači. Tato technika umožňuje vozu „vnímat“ své okolí v rozsahu 360°.
Uvedené prvky „generují velká množství situačních dat, která jsou zpracována během milisekund a odeslána do lokalizačního modulu“, vysvětluje Oriol Mas, inženýr z výzkumného a vývojového oddělení společnosti SEAT S.A. Oriol k tomu ještě dodává: „Vůz díky tomu ví, kde se nachází a jaké překážky jsou v jeho okolí. Na základě toho se může rozhodovat, jakým směrem musí jet, a autonomně ovládat volant, brzdy, pedál plynu a řazení.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?