Diana byla v římské mytologii bohyní lovu, patronkou přírody a Měsíce. Ochránkyně, zobrazovaná vždy s lukem a šípy, dohlížela na lesy a veškerý život, který se v nich zrodil. Dnes její šípy ukazují cestu k mobilitě budoucnosti. Její jméno převzal pilotní projekt autonomního automobilu, na kterém pracují inženýři společnosti SEAT S.A.
ve spolupráci s Galicijským centrem pro automobilové technologie (Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia, CTAG). Projekt DIANA je také součástí platformy Innova společnosti SEAT S.A., která podporuje nepřetržité inovace ve všech podnikových činnostech a pomáhá rozvíjet nové způsoby práce na základě principů společné tvůrčí činnosti a startupového modelu.
Laboratoř na kolech. DIANA je inovačním projektem, který vznikl za účelem testování funkcí autonomní jízdy využívajících budoucí vyspělé asistenční systémy ADAS (Advanced Driving Assistance Systems). Základem prototypu je SEAT Leon vybavený 5 lidarovými senzory, 5 radarovými snímači, 6 kamerami, 12 ultrazvukovými detektory a 8 počítači. Tato technika umožňuje vozu „vnímat“ své okolí v rozsahu 360°.
Uvedené prvky „generují velká množství situačních dat, která jsou zpracována během milisekund a odeslána do lokalizačního modulu“, vysvětluje Oriol Mas, inženýr z výzkumného a vývojového oddělení společnosti SEAT S.A. Oriol k tomu ještě dodává: „Vůz díky tomu ví, kde se nachází a jaké překážky jsou v jeho okolí. Na základě toho se může rozhodovat, jakým směrem musí jet, a autonomně ovládat volant, brzdy, pedál plynu a řazení.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.