Když se letos v červnu objevil jedovatě zelený Mercedes-AMG GT R, neexistoval asi nikdo, komu by se tahle bestie nelíbila. Jenže i dnes je problém ho potkat na silnici, tedy vlastně, problém to byl...
Reálně bude možné ostré AMG GT R potkávat na světových silnicích až v březnu příštího roku, protože zatím se vyrobilo pouze omezené množství exemplářů s možností provozu na pozemních komunikacích. čtyři zcela hotové kusy.
I přes tento fakt se povedlo člověku s přezdívkou LuxurySpottings zachytit v Berlíně jeden hotový zelený kousek. Na jeho fotografiích vidíme dokonale vypadající AMG GT R, jemuž dodává ty pravé "koule! zářivě zelený lak. o to vzácnější jsou fotografie v případě, že se vlastně jedná o první vyfocený kus v běžném provozu. Až doposud jsme se totiž mohli setkat se snímky z okruhu Nordschleife, kde byla tahle německá zběsilost přistižena při testech. A co že vlastně edice R nabízí?
Pod kapotou vozu je čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 585 koní s točivým momentem 700 Nm mezi 1900 až 5500 ot./min. Jednotka dostala upravená turbodmychadla, účinnější chlazení, potah válců látkou Nanoslide, užívanou ve formuli 1, přímé vstřikování a mnoho odlehčených dílů. Poháněna jsou zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky s delším prvním a naopak kratším posledním převodem.
Skříň řadí v režimech Comfort, Sport, Sport Plus, Race a Individual, možná je také manuální volba převodových stupňů. Ideální start už dnes není otázkou řidiče, ale systému Race Start. Veškeré úpravy motoru nicméně vedou k lepším jízdním výkonům, maximální rychlost je tak 318 km/h a sprint z klidu na 100 km/h zabere 3,6 sekundy
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?