Když se letos v červnu objevil jedovatě zelený Mercedes-AMG GT R, neexistoval asi nikdo, komu by se tahle bestie nelíbila. Jenže i dnes je problém ho potkat na silnici, tedy vlastně, problém to byl...
Reálně bude možné ostré AMG GT R potkávat na světových silnicích až v březnu příštího roku, protože zatím se vyrobilo pouze omezené množství exemplářů s možností provozu na pozemních komunikacích. čtyři zcela hotové kusy.
I přes tento fakt se povedlo člověku s přezdívkou LuxurySpottings zachytit v Berlíně jeden hotový zelený kousek. Na jeho fotografiích vidíme dokonale vypadající AMG GT R, jemuž dodává ty pravé "koule! zářivě zelený lak. o to vzácnější jsou fotografie v případě, že se vlastně jedná o první vyfocený kus v běžném provozu. Až doposud jsme se totiž mohli setkat se snímky z okruhu Nordschleife, kde byla tahle německá zběsilost přistižena při testech. A co že vlastně edice R nabízí?
Pod kapotou vozu je čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly o výkonu 585 koní s točivým momentem 700 Nm mezi 1900 až 5500 ot./min. Jednotka dostala upravená turbodmychadla, účinnější chlazení, potah válců látkou Nanoslide, užívanou ve formuli 1, přímé vstřikování a mnoho odlehčených dílů. Poháněna jsou zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky s delším prvním a naopak kratším posledním převodem.
Skříň řadí v režimech Comfort, Sport, Sport Plus, Race a Individual, možná je také manuální volba převodových stupňů. Ideální start už dnes není otázkou řidiče, ale systému Race Start. Veškeré úpravy motoru nicméně vedou k lepším jízdním výkonům, maximální rychlost je tak 318 km/h a sprint z klidu na 100 km/h zabere 3,6 sekundy
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?