Volkswagen Trinity: Špičkový sportovní sedan budoucnosti a znovu pro širokou veřejnost

AutoRoad.cz, 8. března 2021, 23:22 Google+

Projekt Trinity - revoluční výroba sedanu s dlouhým dojezdem a extrémně rychlým nabíjením bude zahájena v roce 2026. Trinity bude vrcholem strategie ACCELERATE, nabídne nová měřítka v oblastech dojezdu, rychlosti nabíjení a digitalizace. Obchodní model 2.0 bude generovat příjmy z digitálních služeb poskytovaných po dobu používání vozidla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Trinity: Špičkový sportovní sedan budoucnosti a znovu pro širokou veřejnost

Volkswagen Trinity: Špičkový sportovní sedan budoucnosti a znovu pro širokou veřejnost | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen zveřejnil první pohled na design projektu Trinity: Elektrický sedan, který se bude od roku 2026 vyrábět ve Wolfsburgu, stanoví nová měřítka z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení a digitalizace – a navíc nabídne možnost vysoce automatizované jízdy úrovně 4.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Název projektu Trinity je odvozen z latinského slova „trinitas“ s významem „trojjedinost“. Trinity totiž ztělesňuje tři témata zásadního významu: nově vyvinutou elektronickou platformu s nejmodernějším softwarem, nabídku se zjednodušenou strukturou a síťově propojenou, inteligentní výrobu v hlavním závodě Wolfsburg.

„Trinity bude vrcholem naší strategie ACCELERATE, prestižním projektem, naším softwarovým automobilem snů,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. Nově vyvinutá automobilová platforma stanoví měřítka z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení („nabíjení stejně rychlé jako doplnění paliva“) a digitalizace.

Trinity umožní autonomní jízdu širokému okruhu lidí, protože bude vozem mainstreamového segmentu. Při plánovaném spuštění výroby v roce 2026 dosáhne Trinity již úrovně autonomní jízdy 2+ a technicky bude tento model připraven na úroveň 4. „Využijeme naše úspory z rozsahu, abychom zpřístupnili autonomní jízdu mnoha lidem a vybudovali neuronovou síť se schopností učit se. Tím vytvoříme předpoklady pro nepřetržitou výměnu dat ve flotile našich vozidel, která se tak budou vzájemně informovat například o stavu dopravy, překážkách nebo nehodách,“ říká Ralf Brandstätter.

Trinity tak věnuje lidem čas a ušetří je stresu. Po dlouhé jízdě na dálnici vystoupí cestující v cíli odpočatí. Vůz je totiž do zvolené destinace sám doveze, ať se jedná o cestu na dovolenou, nebo zpáteční jízdu ze zaměstnání domů. „Trinity bude tedy pro naše zákazníky jakýmsi ‚strojem času‘,“ říká Ralf Brandstätter.

Budoucí modely, jakým je Trinity, budou vyráběny ve výrazně menších počtech variant. Hardware se tím dalekosáhle sjednotí. Automobily pak budou mít prakticky všechno ve své výbavě a zákazník si bude moci kdykoli aktivovat požadované funkce prostřednictvím digitálního ekosystému vozu. Tím se výrazně sníží složitost výroby.

Volkswagen vytváří dalším vývojem automobilu produkt založený na softwaru. To je důležitým předpokladem pro zavádění nových obchodních modelů, jejichž základem budou data. Překážky pro vstup do světa individuální mobility se sníží, ale současně budou zákazníkům nabízeny velmi atraktivní balíčky služeb pro mobilitu. Volkswagen bude tímto způsobem generovat dodatečné příjmy ve fázi používání vozidel – například za nabíjecí služby, dodávky energie, softwarové funkce, které si zákazníci budou moci podle potřeby dodatečně objednávat, nebo za automatizovanou jízdu.

„V budoucnosti již nebude individuální konfigurace vozidla určována hardwarem při jeho nákupu. Místo toho si bude zákazník moci požadované funkce kdykoli dodatečně objednat prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém automobilu,“ říká Ralf Brandstätter.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Trinity: Špičkový sportovní sedan budoucnosti a znovu pro širokou veřejnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Renault

Na sociálních sítích se ukázalo nové logo Renaultu, máme k němu oficiální…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud