Projekt Trinity - revoluční výroba sedanu s dlouhým dojezdem a extrémně rychlým nabíjením bude zahájena v roce 2026. Trinity bude vrcholem strategie ACCELERATE, nabídne nová měřítka v oblastech dojezdu, rychlosti nabíjení a digitalizace. Obchodní model 2.0 bude generovat příjmy z digitálních služeb poskytovaných po dobu používání vozidla.
Volkswagen zveřejnil první pohled na design projektu Trinity: Elektrický sedan, který se bude od roku 2026 vyrábět ve Wolfsburgu, stanoví nová měřítka z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení a digitalizace – a navíc nabídne možnost vysoce automatizované jízdy úrovně 4.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Název projektu Trinity je odvozen z latinského slova „trinitas“ s významem „trojjedinost“. Trinity totiž ztělesňuje tři témata zásadního významu: nově vyvinutou elektronickou platformu s nejmodernějším softwarem, nabídku se zjednodušenou strukturou a síťově propojenou, inteligentní výrobu v hlavním závodě Wolfsburg.
„Trinity bude vrcholem naší strategie ACCELERATE, prestižním projektem, naším softwarovým automobilem snů,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. Nově vyvinutá automobilová platforma stanoví měřítka z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení („nabíjení stejně rychlé jako doplnění paliva“) a digitalizace.
Trinity umožní autonomní jízdu širokému okruhu lidí, protože bude vozem mainstreamového segmentu. Při plánovaném spuštění výroby v roce 2026 dosáhne Trinity již úrovně autonomní jízdy 2+ a technicky bude tento model připraven na úroveň 4. „Využijeme naše úspory z rozsahu, abychom zpřístupnili autonomní jízdu mnoha lidem a vybudovali neuronovou síť se schopností učit se. Tím vytvoříme předpoklady pro nepřetržitou výměnu dat ve flotile našich vozidel, která se tak budou vzájemně informovat například o stavu dopravy, překážkách nebo nehodách,“ říká Ralf Brandstätter.
Trinity tak věnuje lidem čas a ušetří je stresu. Po dlouhé jízdě na dálnici vystoupí cestující v cíli odpočatí. Vůz je totiž do zvolené destinace sám doveze, ať se jedná o cestu na dovolenou, nebo zpáteční jízdu ze zaměstnání domů. „Trinity bude tedy pro naše zákazníky jakýmsi ‚strojem času‘,“ říká Ralf Brandstätter.
Budoucí modely, jakým je Trinity, budou vyráběny ve výrazně menších počtech variant. Hardware se tím dalekosáhle sjednotí. Automobily pak budou mít prakticky všechno ve své výbavě a zákazník si bude moci kdykoli aktivovat požadované funkce prostřednictvím digitálního ekosystému vozu. Tím se výrazně sníží složitost výroby.
Volkswagen vytváří dalším vývojem automobilu produkt založený na softwaru. To je důležitým předpokladem pro zavádění nových obchodních modelů, jejichž základem budou data. Překážky pro vstup do světa individuální mobility se sníží, ale současně budou zákazníkům nabízeny velmi atraktivní balíčky služeb pro mobilitu. Volkswagen bude tímto způsobem generovat dodatečné příjmy ve fázi používání vozidel – například za nabíjecí služby, dodávky energie, softwarové funkce, které si zákazníci budou moci podle potřeby dodatečně objednávat, nebo za automatizovanou jízdu.
„V budoucnosti již nebude individuální konfigurace vozidla určována hardwarem při jeho nákupu. Místo toho si bude zákazník moci požadované funkce kdykoli dodatečně objednat prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém automobilu,“ říká Ralf Brandstätter.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.