Volkswagen Trinity: Špičkový sportovní sedan budoucnosti a znovu pro širokou veřejnost

AutoRoad.cz, 8. března 2021, 23:22 Google+

Projekt Trinity - revoluční výroba sedanu s dlouhým dojezdem a extrémně rychlým nabíjením bude zahájena v roce 2026. Trinity bude vrcholem strategie ACCELERATE, nabídne nová měřítka v oblastech dojezdu, rychlosti nabíjení a digitalizace. Obchodní model 2.0 bude generovat příjmy z digitálních služeb poskytovaných po dobu používání vozidla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Trinity: Špičkový sportovní sedan budoucnosti a znovu pro širokou veřejnost

Volkswagen Trinity: Špičkový sportovní sedan budoucnosti a znovu pro širokou veřejnost | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen zveřejnil první pohled na design projektu Trinity: Elektrický sedan, který se bude od roku 2026 vyrábět ve Wolfsburgu, stanoví nová měřítka z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení a digitalizace – a navíc nabídne možnost vysoce automatizované jízdy úrovně 4.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Název projektu Trinity je odvozen z latinského slova „trinitas“ s významem „trojjedinost“. Trinity totiž ztělesňuje tři témata zásadního významu: nově vyvinutou elektronickou platformu s nejmodernějším softwarem, nabídku se zjednodušenou strukturou a síťově propojenou, inteligentní výrobu v hlavním závodě Wolfsburg.

„Trinity bude vrcholem naší strategie ACCELERATE, prestižním projektem, naším softwarovým automobilem snů,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. Nově vyvinutá automobilová platforma stanoví měřítka z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení („nabíjení stejně rychlé jako doplnění paliva“) a digitalizace.

Trinity umožní autonomní jízdu širokému okruhu lidí, protože bude vozem mainstreamového segmentu. Při plánovaném spuštění výroby v roce 2026 dosáhne Trinity již úrovně autonomní jízdy 2+ a technicky bude tento model připraven na úroveň 4. „Využijeme naše úspory z rozsahu, abychom zpřístupnili autonomní jízdu mnoha lidem a vybudovali neuronovou síť se schopností učit se. Tím vytvoříme předpoklady pro nepřetržitou výměnu dat ve flotile našich vozidel, která se tak budou vzájemně informovat například o stavu dopravy, překážkách nebo nehodách,“ říká Ralf Brandstätter.

Trinity tak věnuje lidem čas a ušetří je stresu. Po dlouhé jízdě na dálnici vystoupí cestující v cíli odpočatí. Vůz je totiž do zvolené destinace sám doveze, ať se jedná o cestu na dovolenou, nebo zpáteční jízdu ze zaměstnání domů. „Trinity bude tedy pro naše zákazníky jakýmsi ‚strojem času‘,“ říká Ralf Brandstätter.

Budoucí modely, jakým je Trinity, budou vyráběny ve výrazně menších počtech variant. Hardware se tím dalekosáhle sjednotí. Automobily pak budou mít prakticky všechno ve své výbavě a zákazník si bude moci kdykoli aktivovat požadované funkce prostřednictvím digitálního ekosystému vozu. Tím se výrazně sníží složitost výroby.

Volkswagen vytváří dalším vývojem automobilu produkt založený na softwaru. To je důležitým předpokladem pro zavádění nových obchodních modelů, jejichž základem budou data. Překážky pro vstup do světa individuální mobility se sníží, ale současně budou zákazníkům nabízeny velmi atraktivní balíčky služeb pro mobilitu. Volkswagen bude tímto způsobem generovat dodatečné příjmy ve fázi používání vozidel – například za nabíjecí služby, dodávky energie, softwarové funkce, které si zákazníci budou moci podle potřeby dodatečně objednávat, nebo za automatizovanou jízdu.

„V budoucnosti již nebude individuální konfigurace vozidla určována hardwarem při jeho nákupu. Místo toho si bude zákazník moci požadované funkce kdykoli dodatečně objednat prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém automobilu,“ říká Ralf Brandstätter.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Trinity: Špičkový sportovní sedan budoucnosti a znovu pro širokou veřejnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

Renault

Na sociálních sítích se ukázalo nové logo Renaultu, máme k němu oficiální…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

  2. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

  3. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  4. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  5. HONDA CRF125F, modelový rok 2023

  6. HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud