Projekt Trinity - revoluční výroba sedanu s dlouhým dojezdem a extrémně rychlým nabíjením bude zahájena v roce 2026. Trinity bude vrcholem strategie ACCELERATE, nabídne nová měřítka v oblastech dojezdu, rychlosti nabíjení a digitalizace. Obchodní model 2.0 bude generovat příjmy z digitálních služeb poskytovaných po dobu používání vozidla.
Volkswagen zveřejnil první pohled na design projektu Trinity: Elektrický sedan, který se bude od roku 2026 vyrábět ve Wolfsburgu, stanoví nová měřítka z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení a digitalizace – a navíc nabídne možnost vysoce automatizované jízdy úrovně 4.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Název projektu Trinity je odvozen z latinského slova „trinitas“ s významem „trojjedinost“. Trinity totiž ztělesňuje tři témata zásadního významu: nově vyvinutou elektronickou platformu s nejmodernějším softwarem, nabídku se zjednodušenou strukturou a síťově propojenou, inteligentní výrobu v hlavním závodě Wolfsburg.
„Trinity bude vrcholem naší strategie ACCELERATE, prestižním projektem, naším softwarovým automobilem snů,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. Nově vyvinutá automobilová platforma stanoví měřítka z hlediska dojezdu, rychlosti nabíjení („nabíjení stejně rychlé jako doplnění paliva“) a digitalizace.
Trinity umožní autonomní jízdu širokému okruhu lidí, protože bude vozem mainstreamového segmentu. Při plánovaném spuštění výroby v roce 2026 dosáhne Trinity již úrovně autonomní jízdy 2+ a technicky bude tento model připraven na úroveň 4. „Využijeme naše úspory z rozsahu, abychom zpřístupnili autonomní jízdu mnoha lidem a vybudovali neuronovou síť se schopností učit se. Tím vytvoříme předpoklady pro nepřetržitou výměnu dat ve flotile našich vozidel, která se tak budou vzájemně informovat například o stavu dopravy, překážkách nebo nehodách,“ říká Ralf Brandstätter.
Trinity tak věnuje lidem čas a ušetří je stresu. Po dlouhé jízdě na dálnici vystoupí cestující v cíli odpočatí. Vůz je totiž do zvolené destinace sám doveze, ať se jedná o cestu na dovolenou, nebo zpáteční jízdu ze zaměstnání domů. „Trinity bude tedy pro naše zákazníky jakýmsi ‚strojem času‘,“ říká Ralf Brandstätter.
Budoucí modely, jakým je Trinity, budou vyráběny ve výrazně menších počtech variant. Hardware se tím dalekosáhle sjednotí. Automobily pak budou mít prakticky všechno ve své výbavě a zákazník si bude moci kdykoli aktivovat požadované funkce prostřednictvím digitálního ekosystému vozu. Tím se výrazně sníží složitost výroby.
Volkswagen vytváří dalším vývojem automobilu produkt založený na softwaru. To je důležitým předpokladem pro zavádění nových obchodních modelů, jejichž základem budou data. Překážky pro vstup do světa individuální mobility se sníží, ale současně budou zákazníkům nabízeny velmi atraktivní balíčky služeb pro mobilitu. Volkswagen bude tímto způsobem generovat dodatečné příjmy ve fázi používání vozidel – například za nabíjecí služby, dodávky energie, softwarové funkce, které si zákazníci budou moci podle potřeby dodatečně objednávat, nebo za automatizovanou jízdu.
„V budoucnosti již nebude individuální konfigurace vozidla určována hardwarem při jeho nákupu. Místo toho si bude zákazník moci požadované funkce kdykoli dodatečně objednat prostřednictvím digitálního ekosystému ve svém automobilu,“ říká Ralf Brandstätter.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.