Škoda 1000 na motorové brzdě? Takhle se na MBčku podepsalo 50 let provozu

-mdo / AutoRoad.cz, 22. prosince 2018, 11:47 Google+

Nedávno jsme si ukázali, jak na brzdě dopadl starý Záporožec. Výkonu za 45 let provozu tam zmizelo docela dost, šlo však o auto, které se kvalitou zrovna neproslavilo. Uhodli byste ale, jak dopadla na stejném testu československá Škoda 1000 MB?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda 1000 MB

Škoda 1000 MB | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Každému Čechovi dobře známá Škoda 1000 MB se dostala na trh už v roce 1964 a pro Škodovku znamenala takovou malou revoluci. První vůz značky se samonosnou karosérií a také první s koncepcí vše vzadu, které se pak Škoda držela až do nástupu Favorita. Pod zadní kapotou tisícovky pracoval čtyřválec OHV o objemu 1 litr a výkonu 42 koní.

img-responsive

Škoda 1000 MB | foto: youtube.com/Totalcar.hu

Vozidlo s nájezdem pouhých 82 tisíc kilometrů je z posledního modelového roku 1969, který se vyráběl mezi zářím 1968 a srpnem 1969. Některé detaily na modrém MB nesedí, jako chybějící lišta na přídi, nebo blinkry a zrcátko z dřívějších ročníků, což zřejmě značí neodbornou opravu po nehodě, auto je však na pohled ve velmi udržovaném a čistém stavu. 

Maďarští technici, udiveni tím jak je stará Škodovka hezký vůz, museli pro tak nízký výkon změnit nastavení motorové brzdy, která je stavěna spíše na moderní silnější vozy. Po nastartování všechny překvapil velmi tichý a kultivovaný chod 50 let starého motoru. Vodou chlazený čtyřválec s výkonem 42 koní se dostal do vozu až v roce 1968, předchozí ročníky využívaly stejný motor s nižším výkonem. I přes malý výkon však nebyl problém rozpohybovat jen 755 kg těžké auto, větší důraz než na rychlost se kladl na ekonomiku provozu. 

Škoda 1000 MB na brzdě | zdroj: youtube.com/Totalcar.hu

 Měření na motorové brzdě není už z principu zcela přesné, tady se navíc testuje vozidlo které toho výkonu moc nemá. I tak ale naměřené výsledky mají nějakou vypovídající hodnotu. Po sérii měření se na displeji ukázalo číslo 34 koní při 4820 ot/min a 57 Nm při 3225 ot/min. Oproti původním hodnotám tak jde o 8 koní a 14 Nm méně, což je na půl století docela slušný výsledek. 

Vytisknout

Diskuze: Škoda 1000 na motorové brzdě? Takhle se na MBčku podepsalo 50 let provozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alkohol za volantem trápí české řidiče.

Průzkum: 8 z 10 lidí se na silnicích obává ostatních řidičů

Dacia

Nová Dacia Logan, 100 koní výkonu, 528 litrů pro zavazadla a cena pod 300 tisíc Kč

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda Enyaq iV jde údajně na dračku...

Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Volkswagen spouští zkušební provoz autonomních vozidel ID. BUZZ AD

Toyota Yaris Hybrid

Otestovali jsme auto roku 2021 – Toyota Yaris Hybrid, je opravdu tak dobrý?

Nový Volkswagen Golf Variant zaujme na první pohled mimořádně čistým a dynamickým designem

„Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

„Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

toyota mirai

Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

reklama

Doporučujeme

Toyota Corolla

Nejprodávanějším autem světa zůstává Toyota, kdo další se umístil v TOP 10?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

  2. Otestovali jsme auto roku 2021 – Toyota Yaris Hybrid, je opravdu tak dobrý?

  3. „Dlouhý za cenu krátkého“. Časově omezená nabídka Golfu Variant

  4. Nová Dacia Logan, 100 koní výkonu, 528 litrů pro zavazadla a cena pod 300 tisíc Kč

  5. Škoda Enyaq iV jde údajně na dračku...

  6. „Jednou GTI, navždy GTI“. Ještě ostřejší, dynamičtější a dravější bude nové Polo GTI

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud