Škoda 1000 na motorové brzdě? Takhle se na MBčku podepsalo 50 let provozu

-mdo / AutoRoad.cz, 22. prosince 2018, 11:47 Google+

Nedávno jsme si ukázali, jak na brzdě dopadl starý Záporožec. Výkonu za 45 let provozu tam zmizelo docela dost, šlo však o auto, které se kvalitou zrovna neproslavilo. Uhodli byste ale, jak dopadla na stejném testu československá Škoda 1000 MB?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda 1000 MB

Škoda 1000 MB | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Každému Čechovi dobře známá Škoda 1000 MB se dostala na trh už v roce 1964 a pro Škodovku znamenala takovou malou revoluci. První vůz značky se samonosnou karosérií a také první s koncepcí vše vzadu, které se pak Škoda držela až do nástupu Favorita. Pod zadní kapotou tisícovky pracoval čtyřválec OHV o objemu 1 litr a výkonu 42 koní.

img-responsive

Škoda 1000 MB | foto: youtube.com/Totalcar.hu

Vozidlo s nájezdem pouhých 82 tisíc kilometrů je z posledního modelového roku 1969, který se vyráběl mezi zářím 1968 a srpnem 1969. Některé detaily na modrém MB nesedí, jako chybějící lišta na přídi, nebo blinkry a zrcátko z dřívějších ročníků, což zřejmě značí neodbornou opravu po nehodě, auto je však na pohled ve velmi udržovaném a čistém stavu. 

Maďarští technici, udiveni tím jak je stará Škodovka hezký vůz, museli pro tak nízký výkon změnit nastavení motorové brzdy, která je stavěna spíše na moderní silnější vozy. Po nastartování všechny překvapil velmi tichý a kultivovaný chod 50 let starého motoru. Vodou chlazený čtyřválec s výkonem 42 koní se dostal do vozu až v roce 1968, předchozí ročníky využívaly stejný motor s nižším výkonem. I přes malý výkon však nebyl problém rozpohybovat jen 755 kg těžké auto, větší důraz než na rychlost se kladl na ekonomiku provozu. 

Škoda 1000 MB na brzdě | zdroj: youtube.com/Totalcar.hu

 Měření na motorové brzdě není už z principu zcela přesné, tady se navíc testuje vozidlo které toho výkonu moc nemá. I tak ale naměřené výsledky mají nějakou vypovídající hodnotu. Po sérii měření se na displeji ukázalo číslo 34 koní při 4820 ot/min a 57 Nm při 3225 ot/min. Oproti původním hodnotám tak jde o 8 koní a 14 Nm méně, což je na půl století docela slušný výsledek. 

Vytisknout

Diskuze: Škoda 1000 na motorové brzdě? Takhle se na MBčku podepsalo 50 let provozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Toyota Corolla

Nejprodávanějším autem světa zůstává Toyota, kdo další se umístil v TOP 10?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud