Nedávno jsme si ukázali, jak na brzdě dopadl starý Záporožec. Výkonu za 45 let provozu tam zmizelo docela dost, šlo však o auto, které se kvalitou zrovna neproslavilo. Uhodli byste ale, jak dopadla na stejném testu československá Škoda 1000 MB?
Každému Čechovi dobře známá Škoda 1000 MB se dostala na trh už v roce 1964 a pro Škodovku znamenala takovou malou revoluci. První vůz značky se samonosnou karosérií a také první s koncepcí vše vzadu, které se pak Škoda držela až do nástupu Favorita. Pod zadní kapotou tisícovky pracoval čtyřválec OHV o objemu 1 litr a výkonu 42 koní.
Vozidlo s nájezdem pouhých 82 tisíc kilometrů je z posledního modelového roku 1969, který se vyráběl mezi zářím 1968 a srpnem 1969. Některé detaily na modrém MB nesedí, jako chybějící lišta na přídi, nebo blinkry a zrcátko z dřívějších ročníků, což zřejmě značí neodbornou opravu po nehodě, auto je však na pohled ve velmi udržovaném a čistém stavu.
Maďarští technici, udiveni tím jak je stará Škodovka hezký vůz, museli pro tak nízký výkon změnit nastavení motorové brzdy, která je stavěna spíše na moderní silnější vozy. Po nastartování všechny překvapil velmi tichý a kultivovaný chod 50 let starého motoru. Vodou chlazený čtyřválec s výkonem 42 koní se dostal do vozu až v roce 1968, předchozí ročníky využívaly stejný motor s nižším výkonem. I přes malý výkon však nebyl problém rozpohybovat jen 755 kg těžké auto, větší důraz než na rychlost se kladl na ekonomiku provozu.
Měření na motorové brzdě není už z principu zcela přesné, tady se navíc testuje vozidlo které toho výkonu moc nemá. I tak ale naměřené výsledky mají nějakou vypovídající hodnotu. Po sérii měření se na displeji ukázalo číslo 34 koní při 4820 ot/min a 57 Nm při 3225 ot/min. Oproti původním hodnotám tak jde o 8 koní a 14 Nm méně, což je na půl století docela slušný výsledek.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?