Nedávno jsme si ukázali, jak na brzdě dopadl starý Záporožec. Výkonu za 45 let provozu tam zmizelo docela dost, šlo však o auto, které se kvalitou zrovna neproslavilo. Uhodli byste ale, jak dopadla na stejném testu československá Škoda 1000 MB?
Každému Čechovi dobře známá Škoda 1000 MB se dostala na trh už v roce 1964 a pro Škodovku znamenala takovou malou revoluci. První vůz značky se samonosnou karosérií a také první s koncepcí vše vzadu, které se pak Škoda držela až do nástupu Favorita. Pod zadní kapotou tisícovky pracoval čtyřválec OHV o objemu 1 litr a výkonu 42 koní.
Vozidlo s nájezdem pouhých 82 tisíc kilometrů je z posledního modelového roku 1969, který se vyráběl mezi zářím 1968 a srpnem 1969. Některé detaily na modrém MB nesedí, jako chybějící lišta na přídi, nebo blinkry a zrcátko z dřívějších ročníků, což zřejmě značí neodbornou opravu po nehodě, auto je však na pohled ve velmi udržovaném a čistém stavu.
Maďarští technici, udiveni tím jak je stará Škodovka hezký vůz, museli pro tak nízký výkon změnit nastavení motorové brzdy, která je stavěna spíše na moderní silnější vozy. Po nastartování všechny překvapil velmi tichý a kultivovaný chod 50 let starého motoru. Vodou chlazený čtyřválec s výkonem 42 koní se dostal do vozu až v roce 1968, předchozí ročníky využívaly stejný motor s nižším výkonem. I přes malý výkon však nebyl problém rozpohybovat jen 755 kg těžké auto, větší důraz než na rychlost se kladl na ekonomiku provozu.
Měření na motorové brzdě není už z principu zcela přesné, tady se navíc testuje vozidlo které toho výkonu moc nemá. I tak ale naměřené výsledky mají nějakou vypovídající hodnotu. Po sérii měření se na displeji ukázalo číslo 34 koní při 4820 ot/min a 57 Nm při 3225 ot/min. Oproti původním hodnotám tak jde o 8 koní a 14 Nm méně, což je na půl století docela slušný výsledek.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.