Téměř před rokem, konkrétně 18. března 2018, došlo k dopravní nehodě, o které informovala média po celém světě. Ve večerních hodinách totiž autonomní vůz Volvo XC90, který provozovala společnost Uber, srazil a usmrtil cyklistku přecházející silnici. Došlo tak vůbec k prvnímu zabití člověka částečně-autonomním vozem. Všem bylo jasné, že najít viníka nebude lehké, ovšem nyní přicházejí první zprávy.
„Po velmi důkladném přezkoumání všech předložených důkazů úřad zjistil, že v tomto případě neexistuje žádný důvod vedoucí k trestní odpovědnosti společnosti Uber," uvedla podle webu The Drive doktorka Sheila Polk, prokurátorka okresu Yavapi County.
K nehodě došlo 18. března 2018 v arizonském městě Tempe, kde jedno jeden ze speciálně upravených částečně-autonomních automobilů Volvo XC90 srazil a na místě usmrtil devětačtyřicetiletou ženu, později identifikovanou jako Elaine Herzberg.
Ta zrovna se svým kolem přecházela špatně osvětlený úsek silnice, když se blížil automobil v plně autonomním režimu. A zatímco vestavěný systém na palubě Volva (který byl tou dobou bohužel vyřazen) dokázal chodkyni zaregistrovat včas, systém autonomního řízení Uberu selhal a chodkyni zaregistroval až příliš pozdě.
Společnost přitom na možnost selhání techniky myslela a proto ve vozidlech neustále seděl tzv. „safety driver," který měl v případě krizové situace převzít kontrolu nad vozem. V tomto případě však došlo i k selhání člověka, konkrétně řidičky, kterou záznam z interiéru vozu zachytil těsně před nehodou, jak směřuje svůj pohled k podlaze vozu.
Jak přitom ukázalo další vyšetřování, žena za volantem si měla ještě před kolizí pouštět cca 42 minut televizní show „The View of Hulu," jak uvádí web the Drive. Je tedy celkem možné, že těsně před nehodou v tomto jednání pokračovala. A zatímco Uber z ničeho viněn nebude, v jejím případě stále existuje riziko, že prokurátorka vznese obvinění.
Společnost Uber po tragické nehodě zastavila testování všech zbylých autonomních vozidel. K obnovení jejich provozu přistoupila až po devíti měsících od nehody, ovšem s jistými novinkami. Kromě řidiče, který by měl kontrolovat automobil, nyní ve voze sedí ještě jeden člověk, který de facto kontroluje řidiče. Úsměvné, že?
A to se taxikáři a různí přepravci dříve báli, že by je autonomní vozy mohly připravit o živobytí. Je potřeba si zkrátka pamatovat, že autonomní ani částečně autonomní vozidla, včetně autonomních a částečně autonomních bezpečnostních systémů, ještě dlouho nebudou moci převzít kontrolu nad vozem zcela za nás. Pokud tedy máte vůz vybavený některým z moderních asistenčních systémů, rozhodně na něj plně nespoléhejte a stále se věnujte řízení a sledování provozu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.