Téměř před rokem, konkrétně 18. března 2018, došlo k dopravní nehodě, o které informovala média po celém světě. Ve večerních hodinách totiž autonomní vůz Volvo XC90, který provozovala společnost Uber, srazil a usmrtil cyklistku přecházející silnici. Došlo tak vůbec k prvnímu zabití člověka částečně-autonomním vozem. Všem bylo jasné, že najít viníka nebude lehké, ovšem nyní přicházejí první zprávy.
„Po velmi důkladném přezkoumání všech předložených důkazů úřad zjistil, že v tomto případě neexistuje žádný důvod vedoucí k trestní odpovědnosti společnosti Uber," uvedla podle webu The Drive doktorka Sheila Polk, prokurátorka okresu Yavapi County.
K nehodě došlo 18. března 2018 v arizonském městě Tempe, kde jedno jeden ze speciálně upravených částečně-autonomních automobilů Volvo XC90 srazil a na místě usmrtil devětačtyřicetiletou ženu, později identifikovanou jako Elaine Herzberg.
Ta zrovna se svým kolem přecházela špatně osvětlený úsek silnice, když se blížil automobil v plně autonomním režimu. A zatímco vestavěný systém na palubě Volva (který byl tou dobou bohužel vyřazen) dokázal chodkyni zaregistrovat včas, systém autonomního řízení Uberu selhal a chodkyni zaregistroval až příliš pozdě.
Společnost přitom na možnost selhání techniky myslela a proto ve vozidlech neustále seděl tzv. „safety driver," který měl v případě krizové situace převzít kontrolu nad vozem. V tomto případě však došlo i k selhání člověka, konkrétně řidičky, kterou záznam z interiéru vozu zachytil těsně před nehodou, jak směřuje svůj pohled k podlaze vozu.
Jak přitom ukázalo další vyšetřování, žena za volantem si měla ještě před kolizí pouštět cca 42 minut televizní show „The View of Hulu," jak uvádí web the Drive. Je tedy celkem možné, že těsně před nehodou v tomto jednání pokračovala. A zatímco Uber z ničeho viněn nebude, v jejím případě stále existuje riziko, že prokurátorka vznese obvinění.
Společnost Uber po tragické nehodě zastavila testování všech zbylých autonomních vozidel. K obnovení jejich provozu přistoupila až po devíti měsících od nehody, ovšem s jistými novinkami. Kromě řidiče, který by měl kontrolovat automobil, nyní ve voze sedí ještě jeden člověk, který de facto kontroluje řidiče. Úsměvné, že?
A to se taxikáři a různí přepravci dříve báli, že by je autonomní vozy mohly připravit o živobytí. Je potřeba si zkrátka pamatovat, že autonomní ani částečně autonomní vozidla, včetně autonomních a částečně autonomních bezpečnostních systémů, ještě dlouho nebudou moci převzít kontrolu nad vozem zcela za nás. Pokud tedy máte vůz vybavený některým z moderních asistenčních systémů, rozhodně na něj plně nespoléhejte a stále se věnujte řízení a sledování provozu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?