Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.
Při pohledu na 3,6 metrů dlouhou nákupní tašku si musíte říkat, že něco takového ani zdaleka nepatří mezi sportovní vozy. Ale nenechte se zmýlit. Toto konkrétní mini MPV umělo ve své době nechat daleko za sebou i věhlasnější sportovní vozy.
Mercedes-Benz třídy A si hned z počátku kariéry zkazil reputaci při nechvalně známém incidentu během losího testu. Tehdy se malé vajíčko od výrobce prémiových sedanů během vyhýbacího manévru převrátilo. Okamžitě nastala obrovská svolávací akce a všechny vozy byly dodatečně dovybaveny systémem ESP a úpravou naladění podvozku.
V roce 1998 získal Fin Mika Häkkinen na voze McLaren-Mercedes poprvé titul Mistra světa ve Formuli 1. Tohoto úspěchu chtěli ve Stuttgartu využít, a proto u divize AMG postavili Mercedes A190 Twin, který měl zatraktivnit model s pošramocenou pověstí. Jak z názvu A190 vyplývá, byl vůz poháněn motorem o objemu 1,9 litrů. Ten se nijak nelišil od toho v sériové A190 a tak vozu poskytoval 92 kW (125 koní) výkonu a 180 N.m. točivého momentu, který putuje na kola přední nápravy. Důležitější v názvu modelu je slovo Twin. To odkazuje na druhý totožný motor ukrytý pod podlahou zavazadlového prostoru. Tento druhý motor pohání kola zadní nápravy.
Rázem tu máme celkový výkon 184 kW (250 koní), točivý moment 360 Nm. pohon všech čtyř kol a to vše při váze jen 1365 kg. Díky tomuto umí nenápadná nákupní taška upalovat rychlostí až 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h byla otázka 5,7 s. To není špatné ani dnes, ale v té době umělo soudobé Porsche Boxter z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nebo třeba Jaguar XK8 potřeboval z 0 na 100 km/h 6,8 s. A190 Twin tak měl blíž k vozům jako Ferrari 456 GT, Porsche 911 a nebo Toyotě Supra, na které ztrácel okolo půl vteřiny, než k výše jmenovaným, které deklasoval o celou většinu.
Kromě přidání druhého motoru prošlo Áčko dalšími vylepšenímy. Můžeme zmínit snížený podvozek, brzdy od většího sourozence E55 AMG a nebo úpravou karosérie. Jiné jsou nárazníky a blatníky. I přesto, že byl dozadu umístěný druhý motor, vešlo se do interiéru čtveřice sedaček a navíc zbylo i místo v zavazadlovém prostoru, jehož objem zůstal slušných 260 litrů.
Mika Häkkinen se nechal slyšet, že by se mu líbilo, kdyby se A190 Twin dostalo do sériové výroby. To se ale nikdy nestalo. Vznikly jen 4 kusy A190 Twin (jeden nesl označení A38 AMG). Po jednom dostali oba piloti Stříbrných Šípů Häkkinen s Coulthardem, třetí byl uložen v muzeu značky ve Stuttgartu a čtvrtý obdržel soukromý sběratel.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?