Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.
Při pohledu na 3,6 metrů dlouhou nákupní tašku si musíte říkat, že něco takového ani zdaleka nepatří mezi sportovní vozy. Ale nenechte se zmýlit. Toto konkrétní mini MPV umělo ve své době nechat daleko za sebou i věhlasnější sportovní vozy.
Mercedes-Benz třídy A si hned z počátku kariéry zkazil reputaci při nechvalně známém incidentu během losího testu. Tehdy se malé vajíčko od výrobce prémiových sedanů během vyhýbacího manévru převrátilo. Okamžitě nastala obrovská svolávací akce a všechny vozy byly dodatečně dovybaveny systémem ESP a úpravou naladění podvozku.
V roce 1998 získal Fin Mika Häkkinen na voze McLaren-Mercedes poprvé titul Mistra světa ve Formuli 1. Tohoto úspěchu chtěli ve Stuttgartu využít, a proto u divize AMG postavili Mercedes A190 Twin, který měl zatraktivnit model s pošramocenou pověstí. Jak z názvu A190 vyplývá, byl vůz poháněn motorem o objemu 1,9 litrů. Ten se nijak nelišil od toho v sériové A190 a tak vozu poskytoval 92 kW (125 koní) výkonu a 180 N.m. točivého momentu, který putuje na kola přední nápravy. Důležitější v názvu modelu je slovo Twin. To odkazuje na druhý totožný motor ukrytý pod podlahou zavazadlového prostoru. Tento druhý motor pohání kola zadní nápravy.
Rázem tu máme celkový výkon 184 kW (250 koní), točivý moment 360 Nm. pohon všech čtyř kol a to vše při váze jen 1365 kg. Díky tomuto umí nenápadná nákupní taška upalovat rychlostí až 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h byla otázka 5,7 s. To není špatné ani dnes, ale v té době umělo soudobé Porsche Boxter z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nebo třeba Jaguar XK8 potřeboval z 0 na 100 km/h 6,8 s. A190 Twin tak měl blíž k vozům jako Ferrari 456 GT, Porsche 911 a nebo Toyotě Supra, na které ztrácel okolo půl vteřiny, než k výše jmenovaným, které deklasoval o celou většinu.
Kromě přidání druhého motoru prošlo Áčko dalšími vylepšenímy. Můžeme zmínit snížený podvozek, brzdy od většího sourozence E55 AMG a nebo úpravou karosérie. Jiné jsou nárazníky a blatníky. I přesto, že byl dozadu umístěný druhý motor, vešlo se do interiéru čtveřice sedaček a navíc zbylo i místo v zavazadlovém prostoru, jehož objem zůstal slušných 260 litrů.
Mika Häkkinen se nechal slyšet, že by se mu líbilo, kdyby se A190 Twin dostalo do sériové výroby. To se ale nikdy nestalo. Vznikly jen 4 kusy A190 Twin (jeden nesl označení A38 AMG). Po jednom dostali oba piloti Stříbrných Šípů Häkkinen s Coulthardem, třetí byl uložen v muzeu značky ve Stuttgartu a čtvrtý obdržel soukromý sběratel.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.