Na světě je velké množství úžasných vozů, které se bohužel buď nedostaly do výroby vůbec a nebo jich vzniklo jen malé množství a široká motoristická veřejnost na ně téměř zapomněla. Pojďme si některé z nich připomenout.
Při pohledu na 3,6 metrů dlouhou nákupní tašku si musíte říkat, že něco takového ani zdaleka nepatří mezi sportovní vozy. Ale nenechte se zmýlit. Toto konkrétní mini MPV umělo ve své době nechat daleko za sebou i věhlasnější sportovní vozy.
Mercedes-Benz třídy A si hned z počátku kariéry zkazil reputaci při nechvalně známém incidentu během losího testu. Tehdy se malé vajíčko od výrobce prémiových sedanů během vyhýbacího manévru převrátilo. Okamžitě nastala obrovská svolávací akce a všechny vozy byly dodatečně dovybaveny systémem ESP a úpravou naladění podvozku.
V roce 1998 získal Fin Mika Häkkinen na voze McLaren-Mercedes poprvé titul Mistra světa ve Formuli 1. Tohoto úspěchu chtěli ve Stuttgartu využít, a proto u divize AMG postavili Mercedes A190 Twin, který měl zatraktivnit model s pošramocenou pověstí. Jak z názvu A190 vyplývá, byl vůz poháněn motorem o objemu 1,9 litrů. Ten se nijak nelišil od toho v sériové A190 a tak vozu poskytoval 92 kW (125 koní) výkonu a 180 N.m. točivého momentu, který putuje na kola přední nápravy. Důležitější v názvu modelu je slovo Twin. To odkazuje na druhý totožný motor ukrytý pod podlahou zavazadlového prostoru. Tento druhý motor pohání kola zadní nápravy.
Rázem tu máme celkový výkon 184 kW (250 koní), točivý moment 360 Nm. pohon všech čtyř kol a to vše při váze jen 1365 kg. Díky tomuto umí nenápadná nákupní taška upalovat rychlostí až 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h byla otázka 5,7 s. To není špatné ani dnes, ale v té době umělo soudobé Porsche Boxter z 0 na 100 km/h za 6,9 s a nebo třeba Jaguar XK8 potřeboval z 0 na 100 km/h 6,8 s. A190 Twin tak měl blíž k vozům jako Ferrari 456 GT, Porsche 911 a nebo Toyotě Supra, na které ztrácel okolo půl vteřiny, než k výše jmenovaným, které deklasoval o celou většinu.
Kromě přidání druhého motoru prošlo Áčko dalšími vylepšenímy. Můžeme zmínit snížený podvozek, brzdy od většího sourozence E55 AMG a nebo úpravou karosérie. Jiné jsou nárazníky a blatníky. I přesto, že byl dozadu umístěný druhý motor, vešlo se do interiéru čtveřice sedaček a navíc zbylo i místo v zavazadlovém prostoru, jehož objem zůstal slušných 260 litrů.
Mika Häkkinen se nechal slyšet, že by se mu líbilo, kdyby se A190 Twin dostalo do sériové výroby. To se ale nikdy nestalo. Vznikly jen 4 kusy A190 Twin (jeden nesl označení A38 AMG). Po jednom dostali oba piloti Stříbrných Šípů Häkkinen s Coulthardem, třetí byl uložen v muzeu značky ve Stuttgartu a čtvrtý obdržel soukromý sběratel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?