Technologii Start/Stop známe z moderních automobilů takřka všichni. Inženýři Fordu ale tento systém posunuli na další úroveň.
O nové generaci extrémního hothatche Ford Focus RS byly sepsány již tuny a tuny textu. Ať již o jeho souvztažnosti s legendárním Escortem Cosworth nebo o jeho použití nových technologií. A právě o nových technologii se budeme bavit i zde.
Inženýři Fordu chtěli, v rámci snižování emisí, do Focusu RS vložit systém Start/Stop. Nakonec ale padlo rozhodnutí posunout tuto technologii o krok dále.
Výsledkem jejich snažení je systém s názvem Stall Recovery Systém. Jedná se o systém, který dokáže sám nastartovat motor pokud vám zhasne. Řidič nemusí řešit žádné vyřazování do neutrálu či podobně. Stačí pouze sešlápnout spojkový pedál a motor sám naskočí.
Může se zdát, že se jedná u takového automobilu jako o zbytečnost. Musíme si ale uvědomit, že Focus RS je naladěn do téměř závodního módu a včetně spojky, plynu i převodovky. To znamená, že pokud není řidič na tyto aspekty navyklý může při rozjezdech často docházet k zhasnutí motoru a právě to je důvod přítomnosti Stall Recovery systému.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?