Ford Focus představuje evoluci systému Start/Stop

ar3, 15. října 2015, 12:19 Google+

Technologii Start/Stop známe z moderních automobilů takřka všichni. Inženýři Fordu ale tento systém posunuli na další úroveň.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová, nastupující generace Focusu RS

Nová, nastupující generace Focusu RS | foto: Ford

Sdílejte článek

O nové generaci extrémního hothatche Ford Focus RS byly sepsány již tuny a tuny textu. Ať již o jeho souvztažnosti s legendárním Escortem Cosworth nebo o jeho použití nových technologií. A právě o nových technologii se budeme bavit i zde.

Inženýři Fordu chtěli, v rámci snižování emisí, do Focusu RS vložit systém Start/Stop. Nakonec ale padlo rozhodnutí posunout tuto technologii o krok dále.

Výsledkem jejich snažení je systém s názvem Stall Recovery Systém. Jedná se o systém, který dokáže sám nastartovat motor pokud vám zhasne. Řidič nemusí řešit žádné vyřazování do neutrálu či podobně. Stačí pouze sešlápnout spojkový pedál a motor sám naskočí.

Může se zdát, že se jedná u takového automobilu jako o zbytečnost. Musíme si ale uvědomit, že Focus RS je naladěn do téměř závodního módu a včetně spojky, plynu i převodovky. To znamená, že pokud není řidič na tyto aspekty navyklý může při rozjezdech často docházet k zhasnutí motoru a právě to je důvod přítomnosti Stall Recovery systému.

 

Vytisknout

Diskuze: Ford Focus představuje evoluci systému Start/Stop

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW M6 Cabrio v úpravě G-POWER

Foto: Zběsilost bez střechy, to je BMW M6 od G-Power

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud