Děsivá budoucnost policejních vozidel? Před velkým bratrem už nebude úniku

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. května 2018, 11:57 Google+

V dnešní době jsme pozorování desítkami kamer na každém kroku, což by mělo na jednu stranu zásadním způsobem zvýšit naši bezpečnost, ovšem na druhou stranu nás to zbavuje jakéhokoliv pocitu soukromí. Blízká budoucnost však chystá pro policejní vozidla nové systémy, kterým už neunikne vůbec nic.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ekin Patrol G2

Ekin Patrol G2 | foto: Ekin

Sdílejte článek

Část policejních automobilů je už v současnosti osazena systémy, které monitorují dění před a případně i za vozidlem a v některých případech jsou schopny i monitorovat registrační značky automobilů či jejich rychlost. Většinou se ale jedná o několik různých systémů, kterými je navíc osazena jen část vozidel. Jejich instalace je navíc zdlouhavá, komplikovaná a díky tomu i finančně náročná.

Společnost Ekin však plánuje malou revoluci mezi policejními vozidly, která by měla na jednu stranu udělat z každého hlídkového vozu "chytrý policejní automobil," ale současně nám opět odkrojí z jakéhokoliv pocitu soukromí. Řeč je o systému Ekin Patrol G2.

Na první pohled se jedná jen o trochu rozměrnější světelnou rampu, ovšem při bližším pohledu začnou být vidět i objektivy kamer, v nichž je ukryta síla tohoto systému. Patrol G2 je totiž komplexní systém, který je schopen kontrolovat značky, měřit rychlost, sledovat okolí, kontrolovat zaparkovaná vozidla, nasvětlovat prostor nebo kontrolovat tváře lidí pohybující se v okolí.

Zní to až neuvěřitelně, ale všechny tyto funkce se podařilo natěsnat do malého těla majáků, které stačí umístit na střechu. Společnost Ekin upozorňuje, že do kabiny vozidla ani zavazadlového prostoru už není potřeba instalovat žádné další komponenty.

Díky několika kamerám s vysokým rozlišením se navíc Patrol G2 neomezuje jen na kontrolu jednoho vozidla, ale současně může monitorovat více strojů až v pěti jízdních pruzích. Jeho kamery navíc vidí i do stísněných prostor mezi zaparkovanými vozidly, což by mělo značně znesnadnit práci zlodějům.

Ukázka, jak by měl systém Ekin Patrol G2 fungovat v praxi | zdroj: youtube.com

Jednou z největších nevýhod v současnosti používaných systémů na podobné bázi jsou napevno umístěné kamery, které mohou zabírat jen určitou výseč prostoru kolem hlídkového vozu. Kamery systému Ekin Patrol G2 však pokrývají celých 360-stupňů kolem hlídkového vozu, díky čemuž jim nic neunikne. 

Celý komplet je samozřejmě schopen komunikace s dalšími systémy, jako je například seznam hledaných automobilů a v případě aktivního rozpoznávání tváří i hledaných osob. Pokud by tedy systém nalezl něco podezřelého, okamžitě na to upozorní posádku vozidla a současně je schopen automaticky povolat na místo posily.

Společnost Ekin se neomezuje pouze na automobily. Speciální systém dokáže dodat i pro kola | zdroj: youtube.com

Společnost Ekin navíc není na poli technologií pro bezpečnostních složek žádným nováčkem, takže neberte tuhle vizi budoucnosti policejních vozidel za utopickou. V současnosti už systém testuje nebo využívá část několika policejních sborů světa. A pokud se osvědčí, je dost pravděpodobné, že další budou přibývat.

Ekin se navíc nespecializuje jen na automobily. Ve své nabídce má i chytrý systém pro policisty hlídkující na kole, který je schopen podobných věcí jako Patrol G2 - pouze v menším rozsahu.

Vytisknout

Diskuze: Děsivá budoucnost policejních vozidel? Před velkým bratrem už nebude úniku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

RemetzCar Shooting Brake

První Tesla s pořádným kufrem? Kombík vznikl omylem, zákazník chtěl něco jiného

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud