Úspěšný vstup do poháru Fiesta Rally3 Trophy má za sebou Filip Kohn. Společně s Tomem Woodburnem vyhráli úvodní podnik pětidílného seriálu Rally Hungary. Své soupeře porazili rozdílem třídy a připsali si plný počet bodů do průběžné tabulky hodnocení poháru.
Půlku dubna má jedenadvacetiletý Filip Kohn hodně našlapanou. Nejprve se s Tomem Woodburnem postavili na start prvního závodu Mistrovství Evropy Rally Hungary a poté se přesunuli o 300 km jižněji k Zagrebu, kde se o víkendu pojede Rally Croatia. Pojďme se nejprve ohlédnout za evropskou soutěží. Rally Hungary byla rozdělena do dvou etap a v harmonogramu bylo 13 rychlostních zkoušek. Výsledky z této soutěže se započítávaly i do poháru Fiesta Rally3 Trophy a to byl hlavní důvod, proč byli na startu Filip s Tomem. Ve třídě RC3 stanuly na startu pouze čtyři posádky, což vyvolalo mírné zklamání. „Těšil jsem se na souboje s více soupeři ve třídě a nezbývá než věřit, že na dalších soutěžích nás bude s Fiestami víc. Tratě erzet na maďarské soutěži se mi moc líbily. Byly hodně technické, ale taky dost rozbité, hlavně při druhých průjezdech. Byly zde dlouhé rovinky, ale také hodně vykatované zatáčky. Na otevřenějších erzetách jsme jeli docela rychle a také si pěkně s auty zalétali. Mohu říct, že to byla jedna z náročnějších šotolinových rally, kterou jsem doposud odjel,“ přiblížil charakter soutěže Filip Kohn.
Soutěž otevřela páteční dvoukilometrová speciálka, kterou Filip s Tomem zajeli na jistotu a zároveň v nejrychlejším čase třídy. Sobotní etapa měla tři erzety po dvou průjezdech. Česko - anglická posádka nasadila dobré tempo a připisovala si jednu vyhranou rychlostní zkoušku za druhou. Na konci dne měli kluci před soupeři ve třídě náskok dvě a půl minuty. „První etapa se mi moc líbila. Jedna zkouška zde byla „normální“, ne tolik rozbitá v porovnání s ostatními ze sobotní části závodu. My jsme nastavili své tempo a docela mne překvapilo, že nám soupeři nestačí. Jelo se nám pěkně, a tak nebyl důvod nějak ubírat na rychlosti. Během dne jsme chytli jeden defekt, který byl pomalý a nijak výrazně neovlivnil čas ve zkoušce,“ ohlédl se za první polovinou soutěže příbramský mladík. V absolutní klasifikaci patřila posádce 23. příčka.
Rovněž v neděli byly v harmonogramu tři zkoušky se dvěma průjezdy. Naše posádka pokračovala v nastaveném tempu a ani ve druhé etapě nenašli kluci na erzetě ve třídě přemožitele. Kromě dalších šesti nejrychlejších časů ve třídě se Filip s Tomem blýskli skvělým 15. časem na 10,25 km dlouhé erzetě, kde za sebou nechali několik soupeřů s vozy R5.Druhý v pořadí ve třídě ztrácel více jak pět minut, což je doslova o parník. „V neděli ráno jsem trošku zaspal, ale na čase to nebylo moc znát. Druhá rychlostní zkouška Tés se mi hodně líbila už při seznamovacích jízdách a těšil jsem se, jak se na ní svezu. Výsledné časy z této zkoušky mi udělaly velkou radost. I v této etapě jsme měli jeden pomalý defekt, a to při závěrečné erzetě. Celkově se mi závod hodně líbil. Vše pěkně sedlo a i já jsem měl v autě dobrý pocit,“ zhodnotil druhou etapu a celou maďarskou soutěž Filip Kohn. Na cílové rampě převzala posádka Kohn – Woodburn poháry za vítězství ve třídě RC3, kategorii ERC3 a poháru Fiesta Rally3 Trophy. V absolutní klasifikaci patří posádce pěkné 17. místo.
Jak jsme již v úvodu avizovali, Filip s Tomem se přesunuli do Chorvatska, kde je čeká druhý letošní start na světové soutěži. „Na Rally Croatia se s Tomem hodně těšíme. Pohoda z Maďarska se veze s námi a já věřím, že i o nadcházejícím víkendu si pěkně zazávodíme. V kategorii WRC3 je přihlášeno celkem 21 posádek, takže bude i přesnější porovnání. Těšíme se i na velké množství českých fanoušků, kteří byli vidět i v okolí Veszprému a jistě nás poženou dopředu i v Chorvatsku,“ uvedl Filip Kohn. Rally Croatia je rozdělena do tří etap a posádky odjedou 20 rychlostních zkoušek. Filip s Tomem dostali od pořadatelů startovní číslo 45, tak jim držme palce. A jen malé připomenutí, v loňském roce dojel Filip Kohn v Chorvatsku 6. v kategorii WRC3 a připsal si zde první vyhrané erzety v mistrovství světa.
instagram: @filipkohnrally, facebook: Filip Kohn
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.