Úspěšný vstup do poháru Fiesta Rally3 Trophy má za sebou Filip Kohn. Společně s Tomem Woodburnem vyhráli úvodní podnik pětidílného seriálu Rally Hungary. Své soupeře porazili rozdílem třídy a připsali si plný počet bodů do průběžné tabulky hodnocení poháru.
Půlku dubna má jedenadvacetiletý Filip Kohn hodně našlapanou. Nejprve se s Tomem Woodburnem postavili na start prvního závodu Mistrovství Evropy Rally Hungary a poté se přesunuli o 300 km jižněji k Zagrebu, kde se o víkendu pojede Rally Croatia. Pojďme se nejprve ohlédnout za evropskou soutěží. Rally Hungary byla rozdělena do dvou etap a v harmonogramu bylo 13 rychlostních zkoušek. Výsledky z této soutěže se započítávaly i do poháru Fiesta Rally3 Trophy a to byl hlavní důvod, proč byli na startu Filip s Tomem. Ve třídě RC3 stanuly na startu pouze čtyři posádky, což vyvolalo mírné zklamání. „Těšil jsem se na souboje s více soupeři ve třídě a nezbývá než věřit, že na dalších soutěžích nás bude s Fiestami víc. Tratě erzet na maďarské soutěži se mi moc líbily. Byly hodně technické, ale taky dost rozbité, hlavně při druhých průjezdech. Byly zde dlouhé rovinky, ale také hodně vykatované zatáčky. Na otevřenějších erzetách jsme jeli docela rychle a také si pěkně s auty zalétali. Mohu říct, že to byla jedna z náročnějších šotolinových rally, kterou jsem doposud odjel,“ přiblížil charakter soutěže Filip Kohn.
Soutěž otevřela páteční dvoukilometrová speciálka, kterou Filip s Tomem zajeli na jistotu a zároveň v nejrychlejším čase třídy. Sobotní etapa měla tři erzety po dvou průjezdech. Česko - anglická posádka nasadila dobré tempo a připisovala si jednu vyhranou rychlostní zkoušku za druhou. Na konci dne měli kluci před soupeři ve třídě náskok dvě a půl minuty. „První etapa se mi moc líbila. Jedna zkouška zde byla „normální“, ne tolik rozbitá v porovnání s ostatními ze sobotní části závodu. My jsme nastavili své tempo a docela mne překvapilo, že nám soupeři nestačí. Jelo se nám pěkně, a tak nebyl důvod nějak ubírat na rychlosti. Během dne jsme chytli jeden defekt, který byl pomalý a nijak výrazně neovlivnil čas ve zkoušce,“ ohlédl se za první polovinou soutěže příbramský mladík. V absolutní klasifikaci patřila posádce 23. příčka.
Rovněž v neděli byly v harmonogramu tři zkoušky se dvěma průjezdy. Naše posádka pokračovala v nastaveném tempu a ani ve druhé etapě nenašli kluci na erzetě ve třídě přemožitele. Kromě dalších šesti nejrychlejších časů ve třídě se Filip s Tomem blýskli skvělým 15. časem na 10,25 km dlouhé erzetě, kde za sebou nechali několik soupeřů s vozy R5.Druhý v pořadí ve třídě ztrácel více jak pět minut, což je doslova o parník. „V neděli ráno jsem trošku zaspal, ale na čase to nebylo moc znát. Druhá rychlostní zkouška Tés se mi hodně líbila už při seznamovacích jízdách a těšil jsem se, jak se na ní svezu. Výsledné časy z této zkoušky mi udělaly velkou radost. I v této etapě jsme měli jeden pomalý defekt, a to při závěrečné erzetě. Celkově se mi závod hodně líbil. Vše pěkně sedlo a i já jsem měl v autě dobrý pocit,“ zhodnotil druhou etapu a celou maďarskou soutěž Filip Kohn. Na cílové rampě převzala posádka Kohn – Woodburn poháry za vítězství ve třídě RC3, kategorii ERC3 a poháru Fiesta Rally3 Trophy. V absolutní klasifikaci patří posádce pěkné 17. místo.
Jak jsme již v úvodu avizovali, Filip s Tomem se přesunuli do Chorvatska, kde je čeká druhý letošní start na světové soutěži. „Na Rally Croatia se s Tomem hodně těšíme. Pohoda z Maďarska se veze s námi a já věřím, že i o nadcházejícím víkendu si pěkně zazávodíme. V kategorii WRC3 je přihlášeno celkem 21 posádek, takže bude i přesnější porovnání. Těšíme se i na velké množství českých fanoušků, kteří byli vidět i v okolí Veszprému a jistě nás poženou dopředu i v Chorvatsku,“ uvedl Filip Kohn. Rally Croatia je rozdělena do tří etap a posádky odjedou 20 rychlostních zkoušek. Filip s Tomem dostali od pořadatelů startovní číslo 45, tak jim držme palce. A jen malé připomenutí, v loňském roce dojel Filip Kohn v Chorvatsku 6. v kategorii WRC3 a připsal si zde první vyhrané erzety v mistrovství světa.
instagram: @filipkohnrally, facebook: Filip Kohn
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.