Úspěšný vstup do poháru Fiesta Rally3 Trophy má za sebou Filip Kohn. Společně s Tomem Woodburnem vyhráli úvodní podnik pětidílného seriálu Rally Hungary. Své soupeře porazili rozdílem třídy a připsali si plný počet bodů do průběžné tabulky hodnocení poháru.
Půlku dubna má jedenadvacetiletý Filip Kohn hodně našlapanou. Nejprve se s Tomem Woodburnem postavili na start prvního závodu Mistrovství Evropy Rally Hungary a poté se přesunuli o 300 km jižněji k Zagrebu, kde se o víkendu pojede Rally Croatia. Pojďme se nejprve ohlédnout za evropskou soutěží. Rally Hungary byla rozdělena do dvou etap a v harmonogramu bylo 13 rychlostních zkoušek. Výsledky z této soutěže se započítávaly i do poháru Fiesta Rally3 Trophy a to byl hlavní důvod, proč byli na startu Filip s Tomem. Ve třídě RC3 stanuly na startu pouze čtyři posádky, což vyvolalo mírné zklamání. „Těšil jsem se na souboje s více soupeři ve třídě a nezbývá než věřit, že na dalších soutěžích nás bude s Fiestami víc. Tratě erzet na maďarské soutěži se mi moc líbily. Byly hodně technické, ale taky dost rozbité, hlavně při druhých průjezdech. Byly zde dlouhé rovinky, ale také hodně vykatované zatáčky. Na otevřenějších erzetách jsme jeli docela rychle a také si pěkně s auty zalétali. Mohu říct, že to byla jedna z náročnějších šotolinových rally, kterou jsem doposud odjel,“ přiblížil charakter soutěže Filip Kohn.
Soutěž otevřela páteční dvoukilometrová speciálka, kterou Filip s Tomem zajeli na jistotu a zároveň v nejrychlejším čase třídy. Sobotní etapa měla tři erzety po dvou průjezdech. Česko - anglická posádka nasadila dobré tempo a připisovala si jednu vyhranou rychlostní zkoušku za druhou. Na konci dne měli kluci před soupeři ve třídě náskok dvě a půl minuty. „První etapa se mi moc líbila. Jedna zkouška zde byla „normální“, ne tolik rozbitá v porovnání s ostatními ze sobotní části závodu. My jsme nastavili své tempo a docela mne překvapilo, že nám soupeři nestačí. Jelo se nám pěkně, a tak nebyl důvod nějak ubírat na rychlosti. Během dne jsme chytli jeden defekt, který byl pomalý a nijak výrazně neovlivnil čas ve zkoušce,“ ohlédl se za první polovinou soutěže příbramský mladík. V absolutní klasifikaci patřila posádce 23. příčka.
Rovněž v neděli byly v harmonogramu tři zkoušky se dvěma průjezdy. Naše posádka pokračovala v nastaveném tempu a ani ve druhé etapě nenašli kluci na erzetě ve třídě přemožitele. Kromě dalších šesti nejrychlejších časů ve třídě se Filip s Tomem blýskli skvělým 15. časem na 10,25 km dlouhé erzetě, kde za sebou nechali několik soupeřů s vozy R5.Druhý v pořadí ve třídě ztrácel více jak pět minut, což je doslova o parník. „V neděli ráno jsem trošku zaspal, ale na čase to nebylo moc znát. Druhá rychlostní zkouška Tés se mi hodně líbila už při seznamovacích jízdách a těšil jsem se, jak se na ní svezu. Výsledné časy z této zkoušky mi udělaly velkou radost. I v této etapě jsme měli jeden pomalý defekt, a to při závěrečné erzetě. Celkově se mi závod hodně líbil. Vše pěkně sedlo a i já jsem měl v autě dobrý pocit,“ zhodnotil druhou etapu a celou maďarskou soutěž Filip Kohn. Na cílové rampě převzala posádka Kohn – Woodburn poháry za vítězství ve třídě RC3, kategorii ERC3 a poháru Fiesta Rally3 Trophy. V absolutní klasifikaci patří posádce pěkné 17. místo.
Jak jsme již v úvodu avizovali, Filip s Tomem se přesunuli do Chorvatska, kde je čeká druhý letošní start na světové soutěži. „Na Rally Croatia se s Tomem hodně těšíme. Pohoda z Maďarska se veze s námi a já věřím, že i o nadcházejícím víkendu si pěkně zazávodíme. V kategorii WRC3 je přihlášeno celkem 21 posádek, takže bude i přesnější porovnání. Těšíme se i na velké množství českých fanoušků, kteří byli vidět i v okolí Veszprému a jistě nás poženou dopředu i v Chorvatsku,“ uvedl Filip Kohn. Rally Croatia je rozdělena do tří etap a posádky odjedou 20 rychlostních zkoušek. Filip s Tomem dostali od pořadatelů startovní číslo 45, tak jim držme palce. A jen malé připomenutí, v loňském roce dojel Filip Kohn v Chorvatsku 6. v kategorii WRC3 a připsal si zde první vyhrané erzety v mistrovství světa.
instagram: @filipkohnrally, facebook: Filip Kohn
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.