Když BMW oznámilo, že nová generace vozů BMW M5 dostane pohon všech kol, mnoho milovníků zábavné jízdy se zděsilo. Automobilka však všechny uklidňuje, nová M5 totiž bude zábavnější a praktičtější, než její předchůdci
Dřívější vozy s označením M a pohonem všech kol byly spíš tunové krabice se spoustou výkonu, ale bez charakteru a schopnosti vykouzlit vám úsměv na rtech během správně projeté zatáčky, protože k tomu se zkrátka vůbec nehodily. Mnoho ortodoxních milovníků bavorské klasiky by tak nejraději modely jako X5 M nebo X6 M vymazalo z historie motorismu. Nový model M5 s pohonem všech kol by ale měl nabídnout zcela nový zážitek z jízdy s ostrým BMW, které má hnané obě nápravy.
Pro mnichovskou společnost je navíc tento krok víc než pochopitelný. Díky pohonu všech kol totiž začne být M5 zajímavá i pro zákazníky, kteří žijí v chladných severských oblastech, nebo hledají univerzální automobil, se kterým se nebudou muset stydět na okruhu, ani se nebudou muset bát výletu na lyže.
Nové BMW pod kapotou nabídne přes 600 koní, což už je opravdu velká proce výkonu jen pro jednu nápravu, díky pohonu všech kol ale bude schopná výkon lépe přenášet na silnici. Díky tomu se navíc více než vyrovná svému hlavnímu rivalu v podobně Mercedes-AMG e63.
Pokud se ale bojíte, že přijdete o hravost zadokolky, hned vás můžeme uklidnit. Nová M5 totiž nabídne hned tři režimy pohonu kol: 4WD, 4WD Sport a 2WD, kdy bude výkon přenášen jen na zadní nápravu, jak jsme zvyklí.
Ovšem jak je vidět z videa, které pořidili redaktoři Autocar, nové BMW M5 bude bezesporu zábavné a rychlé i s aktivovaným pohonem všech kol.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?