Když BMW oznámilo, že nová generace vozů BMW M5 dostane pohon všech kol, mnoho milovníků zábavné jízdy se zděsilo. Automobilka však všechny uklidňuje, nová M5 totiž bude zábavnější a praktičtější, než její předchůdci
Dřívější vozy s označením M a pohonem všech kol byly spíš tunové krabice se spoustou výkonu, ale bez charakteru a schopnosti vykouzlit vám úsměv na rtech během správně projeté zatáčky, protože k tomu se zkrátka vůbec nehodily. Mnoho ortodoxních milovníků bavorské klasiky by tak nejraději modely jako X5 M nebo X6 M vymazalo z historie motorismu. Nový model M5 s pohonem všech kol by ale měl nabídnout zcela nový zážitek z jízdy s ostrým BMW, které má hnané obě nápravy.
Pro mnichovskou společnost je navíc tento krok víc než pochopitelný. Díky pohonu všech kol totiž začne být M5 zajímavá i pro zákazníky, kteří žijí v chladných severských oblastech, nebo hledají univerzální automobil, se kterým se nebudou muset stydět na okruhu, ani se nebudou muset bát výletu na lyže.
Nové BMW pod kapotou nabídne přes 600 koní, což už je opravdu velká proce výkonu jen pro jednu nápravu, díky pohonu všech kol ale bude schopná výkon lépe přenášet na silnici. Díky tomu se navíc více než vyrovná svému hlavnímu rivalu v podobně Mercedes-AMG e63.
Pokud se ale bojíte, že přijdete o hravost zadokolky, hned vás můžeme uklidnit. Nová M5 totiž nabídne hned tři režimy pohonu kol: 4WD, 4WD Sport a 2WD, kdy bude výkon přenášen jen na zadní nápravu, jak jsme zvyklí.
Ovšem jak je vidět z videa, které pořidili redaktoři Autocar, nové BMW M5 bude bezesporu zábavné a rychlé i s aktivovaným pohonem všech kol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?