Když BMW oznámilo, že nová generace vozů BMW M5 dostane pohon všech kol, mnoho milovníků zábavné jízdy se zděsilo. Automobilka však všechny uklidňuje, nová M5 totiž bude zábavnější a praktičtější, než její předchůdci
Dřívější vozy s označením M a pohonem všech kol byly spíš tunové krabice se spoustou výkonu, ale bez charakteru a schopnosti vykouzlit vám úsměv na rtech během správně projeté zatáčky, protože k tomu se zkrátka vůbec nehodily. Mnoho ortodoxních milovníků bavorské klasiky by tak nejraději modely jako X5 M nebo X6 M vymazalo z historie motorismu. Nový model M5 s pohonem všech kol by ale měl nabídnout zcela nový zážitek z jízdy s ostrým BMW, které má hnané obě nápravy.
Pro mnichovskou společnost je navíc tento krok víc než pochopitelný. Díky pohonu všech kol totiž začne být M5 zajímavá i pro zákazníky, kteří žijí v chladných severských oblastech, nebo hledají univerzální automobil, se kterým se nebudou muset stydět na okruhu, ani se nebudou muset bát výletu na lyže.
Nové BMW pod kapotou nabídne přes 600 koní, což už je opravdu velká proce výkonu jen pro jednu nápravu, díky pohonu všech kol ale bude schopná výkon lépe přenášet na silnici. Díky tomu se navíc více než vyrovná svému hlavnímu rivalu v podobně Mercedes-AMG e63.
Pokud se ale bojíte, že přijdete o hravost zadokolky, hned vás můžeme uklidnit. Nová M5 totiž nabídne hned tři režimy pohonu kol: 4WD, 4WD Sport a 2WD, kdy bude výkon přenášen jen na zadní nápravu, jak jsme zvyklí.
Ovšem jak je vidět z videa, které pořidili redaktoři Autocar, nové BMW M5 bude bezesporu zábavné a rychlé i s aktivovaným pohonem všech kol.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).