Když BMW oznámilo, že nová generace vozů BMW M5 dostane pohon všech kol, mnoho milovníků zábavné jízdy se zděsilo. Automobilka však všechny uklidňuje, nová M5 totiž bude zábavnější a praktičtější, než její předchůdci
Dřívější vozy s označením M a pohonem všech kol byly spíš tunové krabice se spoustou výkonu, ale bez charakteru a schopnosti vykouzlit vám úsměv na rtech během správně projeté zatáčky, protože k tomu se zkrátka vůbec nehodily. Mnoho ortodoxních milovníků bavorské klasiky by tak nejraději modely jako X5 M nebo X6 M vymazalo z historie motorismu. Nový model M5 s pohonem všech kol by ale měl nabídnout zcela nový zážitek z jízdy s ostrým BMW, které má hnané obě nápravy.
Pro mnichovskou společnost je navíc tento krok víc než pochopitelný. Díky pohonu všech kol totiž začne být M5 zajímavá i pro zákazníky, kteří žijí v chladných severských oblastech, nebo hledají univerzální automobil, se kterým se nebudou muset stydět na okruhu, ani se nebudou muset bát výletu na lyže.
Nové BMW pod kapotou nabídne přes 600 koní, což už je opravdu velká proce výkonu jen pro jednu nápravu, díky pohonu všech kol ale bude schopná výkon lépe přenášet na silnici. Díky tomu se navíc více než vyrovná svému hlavnímu rivalu v podobně Mercedes-AMG e63.
Pokud se ale bojíte, že přijdete o hravost zadokolky, hned vás můžeme uklidnit. Nová M5 totiž nabídne hned tři režimy pohonu kol: 4WD, 4WD Sport a 2WD, kdy bude výkon přenášen jen na zadní nápravu, jak jsme zvyklí.
Ovšem jak je vidět z videa, které pořidili redaktoři Autocar, nové BMW M5 bude bezesporu zábavné a rychlé i s aktivovaným pohonem všech kol.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!