Správná směs do ostřikovačů je klíčovým prvkem pro udržení bezpečnosti a dobře fungujícího vozidla během letních i zimních měsíců. Osvěžující směs do ostřikovačů nejenom pomáhá odstranit nečistoty z čelního skla, ale v zimě také zabraňuje zamrznutí kapaliny v nádrži a hadičkách.
Směs do ostřikovačů určená na zimu by měla mít nízkou bodovou teplotu, což znamená, že se při chladném počasí nezamrzne. Výrobci obvykle uvádějí minimální teplotu, při které směs zůstává kapalná.
Vyberte směs, která má antizámrazové vlastnosti a přidává se k ní dostatek koncentrátu. Tím se zabraňuje zamrznutí směsi v ostřikovačích a hadičkách. V našich podmínkách by měla stačit směs do -20 stupňů, pokud bydlíte na horách, raději do -30.
Některé směsi mají speciální přísady pro čištění a odstraňování námrazy. Tyto přísady pomáhají udržovat čelní sklo čisté a zajišťují optimální viditelnost.
Existují také směsi, které mají odpudivý účinek na sníh a déšť, což může ještě více usnadnit odstranění námrazy a nečistot.
Pozor si dejte především na používání letní směsi v zimě. Ta totiž může způsobit několik problémů.
Letní směs je obvykle navržena pro teplejší podmínky, a když teploty klesnou pod bod mrazu, může směs zamrznout. To vede k nefunkčnímu ostřikovači a snížené viditelnosti na silnici.
Voda obsažená ve směsi, pokud není připravena na mrazivé podmínky, může také způsobit poškození hadiček a nádrže. Zmrzlá voda se rozšiřuje, což může způsobit praskliny.
Letní směs navíc nemusí mít speciální přísady pro odstraňování námrazy, což může vést k horší viditelnosti a těžšímu odstraňování nečistot ze skla.
Aby bylo zajištěno bezpečné a efektivní fungování ostřikovačů podmínkách, je klíčové investovat do kvalitní směsi, a to především v zimě.
Sledujte proto minimální bodovou teplotu, zkontrolujte antizámrazové vlastnosti a zvažte směsi s čistícími a odpudivými účinky. Vyhněte se používání letní směsi v zimě, abyste předešli zamrznutí a poškození systému ostřikovačů.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.