Správná směs do ostřikovačů je klíčovým prvkem pro udržení bezpečnosti a dobře fungujícího vozidla během letních i zimních měsíců. Osvěžující směs do ostřikovačů nejenom pomáhá odstranit nečistoty z čelního skla, ale v zimě také zabraňuje zamrznutí kapaliny v nádrži a hadičkách.
Směs do ostřikovačů určená na zimu by měla mít nízkou bodovou teplotu, což znamená, že se při chladném počasí nezamrzne. Výrobci obvykle uvádějí minimální teplotu, při které směs zůstává kapalná.
Vyberte směs, která má antizámrazové vlastnosti a přidává se k ní dostatek koncentrátu. Tím se zabraňuje zamrznutí směsi v ostřikovačích a hadičkách. V našich podmínkách by měla stačit směs do -20 stupňů, pokud bydlíte na horách, raději do -30.
Některé směsi mají speciální přísady pro čištění a odstraňování námrazy. Tyto přísady pomáhají udržovat čelní sklo čisté a zajišťují optimální viditelnost.
Existují také směsi, které mají odpudivý účinek na sníh a déšť, což může ještě více usnadnit odstranění námrazy a nečistot.
Pozor si dejte především na používání letní směsi v zimě. Ta totiž může způsobit několik problémů.
Letní směs je obvykle navržena pro teplejší podmínky, a když teploty klesnou pod bod mrazu, může směs zamrznout. To vede k nefunkčnímu ostřikovači a snížené viditelnosti na silnici.
Voda obsažená ve směsi, pokud není připravena na mrazivé podmínky, může také způsobit poškození hadiček a nádrže. Zmrzlá voda se rozšiřuje, což může způsobit praskliny.
Letní směs navíc nemusí mít speciální přísady pro odstraňování námrazy, což může vést k horší viditelnosti a těžšímu odstraňování nečistot ze skla.
Aby bylo zajištěno bezpečné a efektivní fungování ostřikovačů podmínkách, je klíčové investovat do kvalitní směsi, a to především v zimě.
Sledujte proto minimální bodovou teplotu, zkontrolujte antizámrazové vlastnosti a zvažte směsi s čistícími a odpudivými účinky. Vyhněte se používání letní směsi v zimě, abyste předešli zamrznutí a poškození systému ostřikovačů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.