Výběr směsi do ostřikovačů není věda. Stačí dodržovat pár základních pravidel

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
AutoRoad.cz 14. ledna 2024 11:34
Sdílej:

Správná směs do ostřikovačů je klíčovým prvkem pro udržení bezpečnosti a dobře fungujícího vozidla během letních i zimních měsíců. Osvěžující směs do ostřikovačů nejenom pomáhá odstranit nečistoty z čelního skla, ale v zimě také zabraňuje zamrznutí kapaliny v nádrži a hadičkách.

Směs do ostřikovačů určená na zimu by měla mít nízkou bodovou teplotu, což znamená, že se při chladném počasí nezamrzne. Výrobci obvykle uvádějí minimální teplotu, při které směs zůstává kapalná.

Vyberte směs, která má antizámrazové vlastnosti a přidává se k ní dostatek koncentrátu. Tím se zabraňuje zamrznutí směsi v ostřikovačích a hadičkách. V našich podmínkách by měla stačit směs do -20 stupňů, pokud bydlíte na horách, raději do -30.

Některé směsi mají speciální přísady pro čištění a odstraňování námrazy. Tyto přísady pomáhají udržovat čelní sklo čisté a zajišťují optimální viditelnost.

Existují také směsi, které mají odpudivý účinek na sníh a déšť, což může ještě více usnadnit odstranění námrazy a nečistot.

Pozor si dejte především na používání letní směsi v zimě. Ta totiž může způsobit několik problémů.

Letní směs je obvykle navržena pro teplejší podmínky, a když teploty klesnou pod bod mrazu, může směs zamrznout. To vede k nefunkčnímu ostřikovači a snížené viditelnosti na silnici.

Voda obsažená ve směsi, pokud není připravena na mrazivé podmínky, může také způsobit poškození hadiček a nádrže. Zmrzlá voda se rozšiřuje, což může způsobit praskliny.

Letní směs navíc nemusí mít speciální přísady pro odstraňování námrazy, což může vést k horší viditelnosti a těžšímu odstraňování nečistot ze skla.

Aby bylo zajištěno bezpečné a efektivní fungování ostřikovačů podmínkách, je klíčové investovat do kvalitní směsi, a to především v zimě.

Sledujte proto minimální bodovou teplotu, zkontrolujte antizámrazové vlastnosti a zvažte směsi s čistícími a odpudivými účinky. Vyhněte se používání letní směsi v zimě, abyste předešli zamrznutí a poškození systému ostřikovačů. 

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.