Výběr směsi do ostřikovačů není věda. Stačí dodržovat pár základních pravidel

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
AutoRoad.cz 14. ledna 2024 11:34
Sdílej:

Správná směs do ostřikovačů je klíčovým prvkem pro udržení bezpečnosti a dobře fungujícího vozidla během letních i zimních měsíců. Osvěžující směs do ostřikovačů nejenom pomáhá odstranit nečistoty z čelního skla, ale v zimě také zabraňuje zamrznutí kapaliny v nádrži a hadičkách.

Směs do ostřikovačů určená na zimu by měla mít nízkou bodovou teplotu, což znamená, že se při chladném počasí nezamrzne. Výrobci obvykle uvádějí minimální teplotu, při které směs zůstává kapalná.

Vyberte směs, která má antizámrazové vlastnosti a přidává se k ní dostatek koncentrátu. Tím se zabraňuje zamrznutí směsi v ostřikovačích a hadičkách. V našich podmínkách by měla stačit směs do -20 stupňů, pokud bydlíte na horách, raději do -30.

Některé směsi mají speciální přísady pro čištění a odstraňování námrazy. Tyto přísady pomáhají udržovat čelní sklo čisté a zajišťují optimální viditelnost.

Existují také směsi, které mají odpudivý účinek na sníh a déšť, což může ještě více usnadnit odstranění námrazy a nečistot.

Pozor si dejte především na používání letní směsi v zimě. Ta totiž může způsobit několik problémů.

Letní směs je obvykle navržena pro teplejší podmínky, a když teploty klesnou pod bod mrazu, může směs zamrznout. To vede k nefunkčnímu ostřikovači a snížené viditelnosti na silnici.

Voda obsažená ve směsi, pokud není připravena na mrazivé podmínky, může také způsobit poškození hadiček a nádrže. Zmrzlá voda se rozšiřuje, což může způsobit praskliny.

Letní směs navíc nemusí mít speciální přísady pro odstraňování námrazy, což může vést k horší viditelnosti a těžšímu odstraňování nečistot ze skla.

Aby bylo zajištěno bezpečné a efektivní fungování ostřikovačů podmínkách, je klíčové investovat do kvalitní směsi, a to především v zimě.

Sledujte proto minimální bodovou teplotu, zkontrolujte antizámrazové vlastnosti a zvažte směsi s čistícími a odpudivými účinky. Vyhněte se používání letní směsi v zimě, abyste předešli zamrznutí a poškození systému ostřikovačů. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.