Novodobý influencer Hofy, zaměřený na EV a FVE se ve svém novém video podcastu pozastavil nad cenami českého elektromobilu Škoda Enyaq RS v Česku a v Německu, u kterého srovnal ceny a výsledek ho doslova šokoval. Tak se pojďme podívat, co zjistil.
Popisuje jednoduchý proces, kterým i vy, naši čtenáři můžete jednoduše zjistit, jak si stojí český elektromobil od mladoboleslavské automobilky v konfiguraci Enyaq RS, v modré barvě, s tepelným předehříváním a 21 palcovými koly na českém a německém trhu. V konfigurátoru to samé auto Hofymu vyšlo v Česku na 1.873.400 Kč, což byla o necelých 200 tisíc korun (přesně 194.794 korun podle aktuálního kurzu koruny k euru) dražší nabídka než u německého dealera. Také poukázal na fakt, že když u českého prodejce požádáte o slevu, tu vám v mnoha případech nabídnou, což naše redakce může potvrdit také. A jde převážně o částku zhruba kolem 10 procent z celkové nabídky z konfigurátoru. Což je v tomto případě kolem 187 tisíc korun.
No jo, jenže německý dealer Hofymu nabídl také slevu, a šlo o částku 6500 eur, což vyšlo v aktuálním přepočtu 24,66 za euro 162.435 korun.
Ve výsledku po slevách Hofy dostane Enyaqa v Německu zhruba za 1,5 milionu korun a v Česku za 1,7 milionu korun.Proč má Škodovka tuto politiku vůči českému klientovi nastavenou tak, že méně vydělávající člověk musí zaplatit víc, jak bohatší občan EU? Hofy byl výsledkem na českou automobilku poměrně dost rozčílený a my se mu ani nedivíme. Máte podobné zkušenosti jak se Škodovkou, tak s jinými automobilkami v celé EU? Napiššte nám na redakce@autoroad.cz, zda byste si koupili auto v Německu, Rakousku, Francii, kdyby vás vyšlo o pěkných zhruba 200 tisíc korun levněji.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?