Novodobý influencer Hofy, zaměřený na EV a FVE se ve svém novém video podcastu pozastavil nad cenami českého elektromobilu Škoda Enyaq RS v Česku a v Německu, u kterého srovnal ceny a výsledek ho doslova šokoval. Tak se pojďme podívat, co zjistil.
Popisuje jednoduchý proces, kterým i vy, naši čtenáři můžete jednoduše zjistit, jak si stojí český elektromobil od mladoboleslavské automobilky v konfiguraci Enyaq RS, v modré barvě, s tepelným předehříváním a 21 palcovými koly na českém a německém trhu. V konfigurátoru to samé auto Hofymu vyšlo v Česku na 1.873.400 Kč, což byla o necelých 200 tisíc korun (přesně 194.794 korun podle aktuálního kurzu koruny k euru) dražší nabídka než u německého dealera. Také poukázal na fakt, že když u českého prodejce požádáte o slevu, tu vám v mnoha případech nabídnou, což naše redakce může potvrdit také. A jde převážně o částku zhruba kolem 10 procent z celkové nabídky z konfigurátoru. Což je v tomto případě kolem 187 tisíc korun.
No jo, jenže německý dealer Hofymu nabídl také slevu, a šlo o částku 6500 eur, což vyšlo v aktuálním přepočtu 24,66 za euro 162.435 korun.
Ve výsledku po slevách Hofy dostane Enyaqa v Německu zhruba za 1,5 milionu korun a v Česku za 1,7 milionu korun.Proč má Škodovka tuto politiku vůči českému klientovi nastavenou tak, že méně vydělávající člověk musí zaplatit víc, jak bohatší občan EU? Hofy byl výsledkem na českou automobilku poměrně dost rozčílený a my se mu ani nedivíme. Máte podobné zkušenosti jak se Škodovkou, tak s jinými automobilkami v celé EU? Napiššte nám na redakce@autoroad.cz, zda byste si koupili auto v Německu, Rakousku, Francii, kdyby vás vyšlo o pěkných zhruba 200 tisíc korun levněji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.