Novodobý influencer Hofy, zaměřený na EV a FVE se ve svém novém video podcastu pozastavil nad cenami českého elektromobilu Škoda Enyaq RS v Česku a v Německu, u kterého srovnal ceny a výsledek ho doslova šokoval. Tak se pojďme podívat, co zjistil.
Popisuje jednoduchý proces, kterým i vy, naši čtenáři můžete jednoduše zjistit, jak si stojí český elektromobil od mladoboleslavské automobilky v konfiguraci Enyaq RS, v modré barvě, s tepelným předehříváním a 21 palcovými koly na českém a německém trhu. V konfigurátoru to samé auto Hofymu vyšlo v Česku na 1.873.400 Kč, což byla o necelých 200 tisíc korun (přesně 194.794 korun podle aktuálního kurzu koruny k euru) dražší nabídka než u německého dealera. Také poukázal na fakt, že když u českého prodejce požádáte o slevu, tu vám v mnoha případech nabídnou, což naše redakce může potvrdit také. A jde převážně o částku zhruba kolem 10 procent z celkové nabídky z konfigurátoru. Což je v tomto případě kolem 187 tisíc korun.
No jo, jenže německý dealer Hofymu nabídl také slevu, a šlo o částku 6500 eur, což vyšlo v aktuálním přepočtu 24,66 za euro 162.435 korun.
Ve výsledku po slevách Hofy dostane Enyaqa v Německu zhruba za 1,5 milionu korun a v Česku za 1,7 milionu korun.Proč má Škodovka tuto politiku vůči českému klientovi nastavenou tak, že méně vydělávající člověk musí zaplatit víc, jak bohatší občan EU? Hofy byl výsledkem na českou automobilku poměrně dost rozčílený a my se mu ani nedivíme. Máte podobné zkušenosti jak se Škodovkou, tak s jinými automobilkami v celé EU? Napiššte nám na redakce@autoroad.cz, zda byste si koupili auto v Německu, Rakousku, Francii, kdyby vás vyšlo o pěkných zhruba 200 tisíc korun levněji.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?