Díky internetovým bazarům a sociálním sítím je dnes prodej ojtetin snazší než kdy dřív, ovšem současně je podstatně vyšší riziko, že se při podeji setkáte s lidmi, kteří nemají zrovna poctivé úmysly. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil jednadvacetiletý mladík z Velké Británie, kterému po "prodeji" jeho Fordu zbyly jen oči pro pláč.
Když se jednadvacetiletý George Wood rozhodl prodat svůj postarší Ford Fiesta, rozhodl se podle Thu Sun vyvěsit inzerát mimo jiné i na Facebook Marketplace, kde za svůj 16 let starý automobil požadoval 300 liber, tedy cca 8 900 Kč.
Zanedlouho se mu ozval vážný zájemce, padlo datum prodeje a všechno vypadalo ideálně. Zájemce o vůz se skutečně dostavil a auto si chtěl odvézt, ovšem místo platby na místě přislíbil, že peníze pošle později převodem. A zatím co většina lidí se špetkou rozumu by podobného "kšeftaře" hnala od svého prahu, Wood byl důvěřivý a zájemce nechal s autem odjet.
Peníze se však na Woodově účtu k všeobecnému překvapení neobjevily, načež se Wood snažil nového majitele několikrát kontaktovat. Po několika desítkách zpráv s otázkou kdy mají přijít peníze se mu však údajně dostalo odpovědi ve smyslu „Svoje peníze nedostaneš, ale můžeš dostat ránu pěstí."
Když už si tedy Wood konečně uvědomil, že naletěl podvodníkovi, rozhodl se celou věc nahlásit policii. Ta však nemohla nic dělat, neboť Wood předal vůz zcela dobrovolně. V naprostém zoufalství se proto okradený majitel rozhodl vyvěsit po internetu fotky svého zcizeného vozu alespoň s malou nadějí, že by se mu mohl vrátit.
Zhruba po týdnu mu však přišla zpráva od zloděje, který mu poslal fotku automobilu na vrakovišti. V rozhovoru pro Sun majitel vozu uvedl, že po obdržení fotografie nevěřil svým očím. Okamžitě kontaktoval všechna vrakoviště v okolí a jedno mu skutečně potvrdilo, že jeho Fiesta byla slisována.
V současné době už prý policie celou záležitost vyšetřuje, nicméně všemu by se dalo snadno předejít, kdyby byl Wood opatrnější a nepředával nikomu vůz bez předání peněz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?