Díky internetovým bazarům a sociálním sítím je dnes prodej ojtetin snazší než kdy dřív, ovšem současně je podstatně vyšší riziko, že se při podeji setkáte s lidmi, kteří nemají zrovna poctivé úmysly. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil jednadvacetiletý mladík z Velké Británie, kterému po "prodeji" jeho Fordu zbyly jen oči pro pláč.
Když se jednadvacetiletý George Wood rozhodl prodat svůj postarší Ford Fiesta, rozhodl se podle Thu Sun vyvěsit inzerát mimo jiné i na Facebook Marketplace, kde za svůj 16 let starý automobil požadoval 300 liber, tedy cca 8 900 Kč.
Zanedlouho se mu ozval vážný zájemce, padlo datum prodeje a všechno vypadalo ideálně. Zájemce o vůz se skutečně dostavil a auto si chtěl odvézt, ovšem místo platby na místě přislíbil, že peníze pošle později převodem. A zatím co většina lidí se špetkou rozumu by podobného "kšeftaře" hnala od svého prahu, Wood byl důvěřivý a zájemce nechal s autem odjet.
Peníze se však na Woodově účtu k všeobecnému překvapení neobjevily, načež se Wood snažil nového majitele několikrát kontaktovat. Po několika desítkách zpráv s otázkou kdy mají přijít peníze se mu však údajně dostalo odpovědi ve smyslu „Svoje peníze nedostaneš, ale můžeš dostat ránu pěstí."
Když už si tedy Wood konečně uvědomil, že naletěl podvodníkovi, rozhodl se celou věc nahlásit policii. Ta však nemohla nic dělat, neboť Wood předal vůz zcela dobrovolně. V naprostém zoufalství se proto okradený majitel rozhodl vyvěsit po internetu fotky svého zcizeného vozu alespoň s malou nadějí, že by se mu mohl vrátit.
Zhruba po týdnu mu však přišla zpráva od zloděje, který mu poslal fotku automobilu na vrakovišti. V rozhovoru pro Sun majitel vozu uvedl, že po obdržení fotografie nevěřil svým očím. Okamžitě kontaktoval všechna vrakoviště v okolí a jedno mu skutečně potvrdilo, že jeho Fiesta byla slisována.
V současné době už prý policie celou záležitost vyšetřuje, nicméně všemu by se dalo snadno předejít, kdyby byl Wood opatrnější a nepředával nikomu vůz bez předání peněz.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.