Díky internetovým bazarům a sociálním sítím je dnes prodej ojtetin snazší než kdy dřív, ovšem současně je podstatně vyšší riziko, že se při podeji setkáte s lidmi, kteří nemají zrovna poctivé úmysly. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil jednadvacetiletý mladík z Velké Británie, kterému po "prodeji" jeho Fordu zbyly jen oči pro pláč.
Když se jednadvacetiletý George Wood rozhodl prodat svůj postarší Ford Fiesta, rozhodl se podle Thu Sun vyvěsit inzerát mimo jiné i na Facebook Marketplace, kde za svůj 16 let starý automobil požadoval 300 liber, tedy cca 8 900 Kč.
Zanedlouho se mu ozval vážný zájemce, padlo datum prodeje a všechno vypadalo ideálně. Zájemce o vůz se skutečně dostavil a auto si chtěl odvézt, ovšem místo platby na místě přislíbil, že peníze pošle později převodem. A zatím co většina lidí se špetkou rozumu by podobného "kšeftaře" hnala od svého prahu, Wood byl důvěřivý a zájemce nechal s autem odjet.
Peníze se však na Woodově účtu k všeobecnému překvapení neobjevily, načež se Wood snažil nového majitele několikrát kontaktovat. Po několika desítkách zpráv s otázkou kdy mají přijít peníze se mu však údajně dostalo odpovědi ve smyslu „Svoje peníze nedostaneš, ale můžeš dostat ránu pěstí."
Když už si tedy Wood konečně uvědomil, že naletěl podvodníkovi, rozhodl se celou věc nahlásit policii. Ta však nemohla nic dělat, neboť Wood předal vůz zcela dobrovolně. V naprostém zoufalství se proto okradený majitel rozhodl vyvěsit po internetu fotky svého zcizeného vozu alespoň s malou nadějí, že by se mu mohl vrátit.
Zhruba po týdnu mu však přišla zpráva od zloděje, který mu poslal fotku automobilu na vrakovišti. V rozhovoru pro Sun majitel vozu uvedl, že po obdržení fotografie nevěřil svým očím. Okamžitě kontaktoval všechna vrakoviště v okolí a jedno mu skutečně potvrdilo, že jeho Fiesta byla slisována.
V současné době už prý policie celou záležitost vyšetřuje, nicméně všemu by se dalo snadno předejít, kdyby byl Wood opatrnější a nepředával nikomu vůz bez předání peněz.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.