Hodnota elektromobilů klesá rychleji než u jakékoliv jiné kategorie vozidel. V této souvislosti si však Tesla Model 3 účinně udržuje svou hodnotu ve srovnání s ostatními elektromobily zahrnutými ve studii.
Podle pětiletého průzkumu týkajícího se míry cenových poklesů provedeného společností iSeeCars zaznamenaly elektrická vozidla, která jsou na trhu alespoň pět let, největší cenový pokles ze všech hlavních kategorií vozidel. Uvádí to polský web Business Insider.
Průzkum zaměřený na americký trh odhaluje, že průměrná pětiletá míra cenových poklesů elektromobilů dosahuje 49,1 %. Pro porovnání, odpovídající sazba pro všechna vozidla činí 38,8 %. S rozvojem trhu s elektromobily automobilový průmysl neustále hledá vzorec pro cenové poklesy u těchto vozidel.
Díky novým technologiím, zejména lithium-iontovým bateriím, které prošly mnohem menším testováním na silnicích ve srovnání s tradičními spalovacími motory, a komplexnímu systému slev a vládních pobídek v USA pro podporu poptávky po elektromobilech, udržení hodnoty elektromobilu se stává obtížnější.
"Ojetá elektrická vozidla historicky zaznamenávala rychlejší cenové poklesy než jejich benzínové ekvivalenty," uvedl Karl Brauer, výkonný analytik společnosti iSeeCars ve své studii. "Tento trend pravděpodobně bude pokračovat, dokud bude trh s elektrickými vozidly podporován pobídkami a spotřebitelé nezískají důvěru v dlouhodobé náklady spojené s jejich vlastnictvím," dodal.
Zde je pět elektrických modelů analyzovaných společností iSeeCars, které jsou výrobně aktivní po dobu nejméně pěti let:1. Tesla Model 3 vykazuje nejnižší pětiletou míru cenových poklesů 42,9 %. Tato hodnota je o 6,2 procentního bodu lepší než průměr v daném segmentu, avšak stále zaostává za celkovým průměrem všech vozidel, který činí 38,8 %.
2. Tesla Model X Na druhém místě se umístil další model od Tesly, a to Model X. Pětiletý cenový pokles tohoto SUV od Tesly dosahuje 49,9 %.
3. Nissan Leaf Pětiletá míra cenových poklesů u Nissanu Leaf, který je na trhu od roku 2010, činí podle studie přibližně 50,8 procenta.
4. Chevrolet Bolt EV, který dlouho zůstával jediným elektromobilem od General Motors před uvedením nových modelů v posledních letech, se umisťuje předposlední s pětiletým poklesem hodnoty o 51,1 procenta.
5. Tesla Model S Nejstarší model od Tesly, Tesla Model S, zaznamenal pětiletý cenový pokles o 55,5 %.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?