Hodnota elektromobilů klesá rychleji než u jakékoliv jiné kategorie vozidel. V této souvislosti si však Tesla Model 3 účinně udržuje svou hodnotu ve srovnání s ostatními elektromobily zahrnutými ve studii.
Podle pětiletého průzkumu týkajícího se míry cenových poklesů provedeného společností iSeeCars zaznamenaly elektrická vozidla, která jsou na trhu alespoň pět let, největší cenový pokles ze všech hlavních kategorií vozidel. Uvádí to polský web Business Insider.
Průzkum zaměřený na americký trh odhaluje, že průměrná pětiletá míra cenových poklesů elektromobilů dosahuje 49,1 %. Pro porovnání, odpovídající sazba pro všechna vozidla činí 38,8 %. S rozvojem trhu s elektromobily automobilový průmysl neustále hledá vzorec pro cenové poklesy u těchto vozidel.
Díky novým technologiím, zejména lithium-iontovým bateriím, které prošly mnohem menším testováním na silnicích ve srovnání s tradičními spalovacími motory, a komplexnímu systému slev a vládních pobídek v USA pro podporu poptávky po elektromobilech, udržení hodnoty elektromobilu se stává obtížnější.
"Ojetá elektrická vozidla historicky zaznamenávala rychlejší cenové poklesy než jejich benzínové ekvivalenty," uvedl Karl Brauer, výkonný analytik společnosti iSeeCars ve své studii. "Tento trend pravděpodobně bude pokračovat, dokud bude trh s elektrickými vozidly podporován pobídkami a spotřebitelé nezískají důvěru v dlouhodobé náklady spojené s jejich vlastnictvím," dodal.
Zde je pět elektrických modelů analyzovaných společností iSeeCars, které jsou výrobně aktivní po dobu nejméně pěti let:1. Tesla Model 3 vykazuje nejnižší pětiletou míru cenových poklesů 42,9 %. Tato hodnota je o 6,2 procentního bodu lepší než průměr v daném segmentu, avšak stále zaostává za celkovým průměrem všech vozidel, který činí 38,8 %.
2. Tesla Model X Na druhém místě se umístil další model od Tesly, a to Model X. Pětiletý cenový pokles tohoto SUV od Tesly dosahuje 49,9 %.
3. Nissan Leaf Pětiletá míra cenových poklesů u Nissanu Leaf, který je na trhu od roku 2010, činí podle studie přibližně 50,8 procenta.
4. Chevrolet Bolt EV, který dlouho zůstával jediným elektromobilem od General Motors před uvedením nových modelů v posledních letech, se umisťuje předposlední s pětiletým poklesem hodnoty o 51,1 procenta.
5. Tesla Model S Nejstarší model od Tesly, Tesla Model S, zaznamenal pětiletý cenový pokles o 55,5 %.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?