Vymodlená verze s pohonem všech kol jezdí fantasticky. Neúprosně drží stopu a uhání vpřed, jenže není právě pohon zadních kol znakem té pravé zábavy? Měli jsme možnost to zjistit a porovnat.
Závodní okruh v Salzburgu nepatří k těm nejznámějším. Něco okolo 4,5 kilometru trati skýtá dost prostoru pro velmi zábavnou jízdu. Ostré vlásenky, rychlé šikany rovinky a horizonty až po utáhlé apexy. Velmi vhodné místo na otestování nového F-Typu s pohonem všech kol.
Pod kapotou verze R pracuje brutální vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru, který je dopovaný kompresorem. Výsledných 550 koní trhá asfalt nejen ve verzi se zadním pohonem, ale také ve čtyřkolce.
Na přání zákazníků přišel Jaguár i s pohonem všech kol a manuální převodovkou. My měli možnost jezdit jen s automatem, tak snad příště s manuálem, který nás petroheady zajímá daleko více.
Z pohonu všech kol je cítit daleko větší jistota a i s nejsilnějším motorem není auto tak zrádné a s nadsázkou zákeřné, jako u zadokolky. Nejvíce je to znát nejen při zrychlování, kdy se opírá do všech čtyř kol a tak stovku zvládá o 0,1 sekundy rychleji (4,1s), ale zvláště na konci pomalejšího apexu, kde chcete sešlápnout plyn a vystřelit odtamtud směr další vlásenka.
Nejdříve trochu zaváhá a cítíte jemné natočení zádě a pak to přijde, výkon se valí na všechna kola a F-Type neúprosně letí vpřed. Odpadá tak ta pečlivá práce s dávkování plynu, trochu se tím připravíte o tu slastnou zábavu s poznáváním hranice adheze zadní nápravy, ale budete takhle daleko rychlejší a ti méně zkušení budou ušetřeni nepříjemnému ustřelování zádě.
Okruh je tedy trochu zábavnější za volantem zadokolky, ale co když budete na okresce. Tam naopak budete rádi za tu neskutečnou trakci, kterou vám pohon všech kol nabízí, to samé v zimně, nebo jarních či podzimních plískanicích, kdy bude vozovka ulízaná a zadokolkáři budou muset být dvakrát tak opatrní.
Zatímco zadokolka je ultimátní a pro zapáleného řidiče návykově dramatická a hravá, čtyřkolka je přívětivější a trochu předvídatelnější. Zvláště pak na „normální“ ježdění a to je právě důvod, proč tolik zákazníků lační po této verzi a já se jim upřímně nedivím.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?