Vymodlená verze s pohonem všech kol jezdí fantasticky. Neúprosně drží stopu a uhání vpřed, jenže není právě pohon zadních kol znakem té pravé zábavy? Měli jsme možnost to zjistit a porovnat.
Závodní okruh v Salzburgu nepatří k těm nejznámějším. Něco okolo 4,5 kilometru trati skýtá dost prostoru pro velmi zábavnou jízdu. Ostré vlásenky, rychlé šikany rovinky a horizonty až po utáhlé apexy. Velmi vhodné místo na otestování nového F-Typu s pohonem všech kol.
Pod kapotou verze R pracuje brutální vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru, který je dopovaný kompresorem. Výsledných 550 koní trhá asfalt nejen ve verzi se zadním pohonem, ale také ve čtyřkolce.
Na přání zákazníků přišel Jaguár i s pohonem všech kol a manuální převodovkou. My měli možnost jezdit jen s automatem, tak snad příště s manuálem, který nás petroheady zajímá daleko více.
Z pohonu všech kol je cítit daleko větší jistota a i s nejsilnějším motorem není auto tak zrádné a s nadsázkou zákeřné, jako u zadokolky. Nejvíce je to znát nejen při zrychlování, kdy se opírá do všech čtyř kol a tak stovku zvládá o 0,1 sekundy rychleji (4,1s), ale zvláště na konci pomalejšího apexu, kde chcete sešlápnout plyn a vystřelit odtamtud směr další vlásenka.
Nejdříve trochu zaváhá a cítíte jemné natočení zádě a pak to přijde, výkon se valí na všechna kola a F-Type neúprosně letí vpřed. Odpadá tak ta pečlivá práce s dávkování plynu, trochu se tím připravíte o tu slastnou zábavu s poznáváním hranice adheze zadní nápravy, ale budete takhle daleko rychlejší a ti méně zkušení budou ušetřeni nepříjemnému ustřelování zádě.
Okruh je tedy trochu zábavnější za volantem zadokolky, ale co když budete na okresce. Tam naopak budete rádi za tu neskutečnou trakci, kterou vám pohon všech kol nabízí, to samé v zimně, nebo jarních či podzimních plískanicích, kdy bude vozovka ulízaná a zadokolkáři budou muset být dvakrát tak opatrní.
Zatímco zadokolka je ultimátní a pro zapáleného řidiče návykově dramatická a hravá, čtyřkolka je přívětivější a trochu předvídatelnější. Zvláště pak na „normální“ ježdění a to je právě důvod, proč tolik zákazníků lační po této verzi a já se jim upřímně nedivím.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.