Tuningová německá firma Prior Design si vzala na mušku vrcholné provedení modelu A6 s označením RS. Nadělilo mu větší výkon a pořádně drsný vzhled.
Na první pohled se tahle RS6 odlišuje bodykitem PD600R. Ten obnáší čelní spoiler, splitter, střešní křídlo a zadní difuzor. Nové jsou i boční prahy, lak karoserie a lité sportovní disky Vossen VPS-310 se sportovními pneumatikami.
Nechybí ani trojdílné nástavce blatníků, díky čemuž se auto rozšířilo vpředu o osm a vzadu o deset centimetrů. Tím ale změny rozhodně nekončí. Pro vůz lze objednat podvozkový modul KW DLC, který sníží vůz o pár milimetrů a přitvrdí pružiny. V kabině pak najdeme sportovní sedadla, volant, nové čalounění a loga úpravce.
Tahle RS6 dostala upravenou řídicí jednotku a nové výfukové potrubí, což zajistilo nárůst výkonu z 560 koní a 700 Nm na 670 koní a 830 Nm. Bohužel, úpravce neřekl, o kolik se zlepšilo zrychlení z nuly na stovku, to samé se týká maximální nejvyšší rychlosti. Ta by se dle našich odhadů mohla vyšplhat k hranici 300 km/h.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.