Se svým nepříjemným zážitkem se na svém osobním blogu nedávno svěřil Marc Rooding, holandský vlastník BMW 320i generace F30, kterého před pár týdny probudilo cca v 4 ráno klepání na dveře. Za nimi stáli policisté, kteří byli na místo vysláni po hovoru z Call Centra BMW, podle kterého někdo u Marcova vozu rozbil okénko spolujezdce.
Když si Marc s policisty prohlédli vůz, na první pohled se zdálo, že jde buď o vandalství, nebo nepovedený pokus o vykradení. Z vozu totiž nic nezmizelo a jediným patrným poškozením bylo rozbité okénko spolujezdce. O co vlastně šlo se však začalo pomalu ukazovat až v momentě, kdy chtěl Marc odvézt vůz na výměnu okna.
Jak píše na svém webu „Když jsem chtěl vyrazit do Car Glass,otočil jsem klíčkem a na rozhraní BMW iDrive na mě vyskočilo několik chyb a varování. Řada z těchto problémů se pak vztahovala k problémům s pásem spolujezdce. Oznámení také říkalo, že tlačítko SOS na stropě není schopné navázat kontakt s BMW."
I přesto se ale Marc vydal do servisu a story pokračovala: „Okno bylo vyměněné zhruba během 30 minut a já v mezidobí doufal, že po opravě zmizí i všechny ty chyby a varování. Bohužel se ukázalo, že v rozbitém okně problém nebyl a tak jsem zavolal místnímu dealerovi BMW, který mě vyzval, abych auto odpoledne přivezl a oni si ho mohli prohlédnout."
Když přivezl vůz do servisu, jeden z techniků si všiml, že obložení A-sloupku nesedí jak by mělo. Další prohlídka pak ukázala, že kabelový svazek za čalouněním byl přestřižený. Jak se pak během chvíle ukázalo, Marc již nemohl u svého vozu aktivovat alarm a senzory monitorující vloupání do vozu byly také nefunkční. Lidé z dealerství proto Marcovi doporučili, ať vůz nechá v servisu, jinak by se pro něj mohli zloději vrátit.
Jak uvádí sám Marc na svém blogu „Najednou bylo jasné, že ti zloději nebyli žádní hlupáci. Přesně věděli, co dělají. Jejich plánem bylo fingovat vloupání, během kterého deaktivují vnitřní bezpečnostní systémy a dokonale zahradí stopy. Je tedy pravděpodobné, že kdybych vůz nechal stát před domem další nos, pohodlně by se do něj dostali, nespustili by alarm a tak by měli dost času překonat všechna zabezpečení a s autem odjet."
Marc věří, že call centrum BMW bylo upozorněno v momentě, kdy zloději přestřihli společně se svazkem kabelů i kabel vedoucí k SOS tlačítku na stropě a to tak přestalo komunikovat s centrálou automobilky. Zaměstnanec BMW tak okamžitě kontaktovat holandské zastoupení automobilky, aby upozornil na podezření z nového typu krádeží aut. Je více než pravděpodobné, že tato technika již byla v minulosti několikrát využita, aniž by si toho kdokoliv všiml, nebo aniž by bylo cokoliv hlášeno.
Marc umístil svůj příběh na blog, aby upozornil ostatní majitele automobilů na toto riziko. Pokud by vám tedy náhodou v autě "jen" rozbili okénko, uvědomte si, že nemusí jít jen o nepovedený pokus o vykradení. Zloději se zkrátka přizpůsobují rychle a stále hledají nové metody, jak si přivlastnit náš majetek.
Pokud chcete získat více informací, rozhodně se podívejte na Marcův blog, který je naštěstí veden v angličtině a nechybí ani fotografie jeho poškozeného vozu.