Automobilky vynakládají každý rok obrovské finance na zabezpečení našich vozů před nenechavci, kteří se snaží přilepšit si na úkor poctivých lidí. Navzdory stále novějším, pokročilejším a sofistikovanějším zařízením se ale zloději nechtějí svého řemesla vzdát a tak vymýšlejí stále nové metody, jak nás, automobilky ale i policisty obelstít. A tohle je zřejmě jedna z těch novějších.
Se svým nepříjemným zážitkem se na svém osobním blogu nedávno svěřil Marc Rooding, holandský vlastník BMW 320i generace F30, kterého před pár týdny probudilo cca v 4 ráno klepání na dveře. Za nimi stáli policisté, kteří byli na místo vysláni po hovoru z Call Centra BMW, podle kterého někdo u Marcova vozu rozbil okénko spolujezdce.
Když si Marc s policisty prohlédli vůz, na první pohled se zdálo, že jde buď o vandalství, nebo nepovedený pokus o vykradení. Z vozu totiž nic nezmizelo a jediným patrným poškozením bylo rozbité okénko spolujezdce. O co vlastně šlo se však začalo pomalu ukazovat až v momentě, kdy chtěl Marc odvézt vůz na výměnu okna.
Jak píše na svém webu „Když jsem chtěl vyrazit do Car Glass,otočil jsem klíčkem a na rozhraní BMW iDrive na mě vyskočilo několik chyb a varování. Řada z těchto problémů se pak vztahovala k problémům s pásem spolujezdce. Oznámení také říkalo, že tlačítko SOS na stropě není schopné navázat kontakt s BMW."
I přesto se ale Marc vydal do servisu a story pokračovala: „Okno bylo vyměněné zhruba během 30 minut a já v mezidobí doufal, že po opravě zmizí i všechny ty chyby a varování. Bohužel se ukázalo, že v rozbitém okně problém nebyl a tak jsem zavolal místnímu dealerovi BMW, který mě vyzval, abych auto odpoledne přivezl a oni si ho mohli prohlédnout."
Když přivezl vůz do servisu, jeden z techniků si všiml, že obložení A-sloupku nesedí jak by mělo. Další prohlídka pak ukázala, že kabelový svazek za čalouněním byl přestřižený. Jak se pak během chvíle ukázalo, Marc již nemohl u svého vozu aktivovat alarm a senzory monitorující vloupání do vozu byly také nefunkční. Lidé z dealerství proto Marcovi doporučili, ať vůz nechá v servisu, jinak by se pro něj mohli zloději vrátit.
Jak uvádí sám Marc na svém blogu „Najednou bylo jasné, že ti zloději nebyli žádní hlupáci. Přesně věděli, co dělají. Jejich plánem bylo fingovat vloupání, během kterého deaktivují vnitřní bezpečnostní systémy a dokonale zahradí stopy. Je tedy pravděpodobné, že kdybych vůz nechal stát před domem další nos, pohodlně by se do něj dostali, nespustili by alarm a tak by měli dost času překonat všechna zabezpečení a s autem odjet."
Marc věří, že call centrum BMW bylo upozorněno v momentě, kdy zloději přestřihli společně se svazkem kabelů i kabel vedoucí k SOS tlačítku na stropě a to tak přestalo komunikovat s centrálou automobilky. Zaměstnanec BMW tak okamžitě kontaktovat holandské zastoupení automobilky, aby upozornil na podezření z nového typu krádeží aut. Je více než pravděpodobné, že tato technika již byla v minulosti několikrát využita, aniž by si toho kdokoliv všiml, nebo aniž by bylo cokoliv hlášeno.
Marc umístil svůj příběh na blog, aby upozornil ostatní majitele automobilů na toto riziko. Pokud by vám tedy náhodou v autě "jen" rozbili okénko, uvědomte si, že nemusí jít jen o nepovedený pokus o vykradení. Zloději se zkrátka přizpůsobují rychle a stále hledají nové metody, jak si přivlastnit náš majetek.
Pokud chcete získat více informací, rozhodně se podívejte na Marcův blog, který je naštěstí veden v angličtině a nechybí ani fotografie jeho poškozeného vozu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?