Automobilky vynakládají každý rok obrovské finance na zabezpečení našich vozů před nenechavci, kteří se snaží přilepšit si na úkor poctivých lidí. Navzdory stále novějším, pokročilejším a sofistikovanějším zařízením se ale zloději nechtějí svého řemesla vzdát a tak vymýšlejí stále nové metody, jak nás, automobilky ale i policisty obelstít. A tohle je zřejmě jedna z těch novějších.
Se svým nepříjemným zážitkem se na svém osobním blogu nedávno svěřil Marc Rooding, holandský vlastník BMW 320i generace F30, kterého před pár týdny probudilo cca v 4 ráno klepání na dveře. Za nimi stáli policisté, kteří byli na místo vysláni po hovoru z Call Centra BMW, podle kterého někdo u Marcova vozu rozbil okénko spolujezdce.
Když si Marc s policisty prohlédli vůz, na první pohled se zdálo, že jde buď o vandalství, nebo nepovedený pokus o vykradení. Z vozu totiž nic nezmizelo a jediným patrným poškozením bylo rozbité okénko spolujezdce. O co vlastně šlo se však začalo pomalu ukazovat až v momentě, kdy chtěl Marc odvézt vůz na výměnu okna.
Jak píše na svém webu „Když jsem chtěl vyrazit do Car Glass,otočil jsem klíčkem a na rozhraní BMW iDrive na mě vyskočilo několik chyb a varování. Řada z těchto problémů se pak vztahovala k problémům s pásem spolujezdce. Oznámení také říkalo, že tlačítko SOS na stropě není schopné navázat kontakt s BMW."
I přesto se ale Marc vydal do servisu a story pokračovala: „Okno bylo vyměněné zhruba během 30 minut a já v mezidobí doufal, že po opravě zmizí i všechny ty chyby a varování. Bohužel se ukázalo, že v rozbitém okně problém nebyl a tak jsem zavolal místnímu dealerovi BMW, který mě vyzval, abych auto odpoledne přivezl a oni si ho mohli prohlédnout."
Když přivezl vůz do servisu, jeden z techniků si všiml, že obložení A-sloupku nesedí jak by mělo. Další prohlídka pak ukázala, že kabelový svazek za čalouněním byl přestřižený. Jak se pak během chvíle ukázalo, Marc již nemohl u svého vozu aktivovat alarm a senzory monitorující vloupání do vozu byly také nefunkční. Lidé z dealerství proto Marcovi doporučili, ať vůz nechá v servisu, jinak by se pro něj mohli zloději vrátit.
Jak uvádí sám Marc na svém blogu „Najednou bylo jasné, že ti zloději nebyli žádní hlupáci. Přesně věděli, co dělají. Jejich plánem bylo fingovat vloupání, během kterého deaktivují vnitřní bezpečnostní systémy a dokonale zahradí stopy. Je tedy pravděpodobné, že kdybych vůz nechal stát před domem další nos, pohodlně by se do něj dostali, nespustili by alarm a tak by měli dost času překonat všechna zabezpečení a s autem odjet."
Marc věří, že call centrum BMW bylo upozorněno v momentě, kdy zloději přestřihli společně se svazkem kabelů i kabel vedoucí k SOS tlačítku na stropě a to tak přestalo komunikovat s centrálou automobilky. Zaměstnanec BMW tak okamžitě kontaktovat holandské zastoupení automobilky, aby upozornil na podezření z nového typu krádeží aut. Je více než pravděpodobné, že tato technika již byla v minulosti několikrát využita, aniž by si toho kdokoliv všiml, nebo aniž by bylo cokoliv hlášeno.
Marc umístil svůj příběh na blog, aby upozornil ostatní majitele automobilů na toto riziko. Pokud by vám tedy náhodou v autě "jen" rozbili okénko, uvědomte si, že nemusí jít jen o nepovedený pokus o vykradení. Zloději se zkrátka přizpůsobují rychle a stále hledají nové metody, jak si přivlastnit náš majetek.
Pokud chcete získat více informací, rozhodně se podívejte na Marcův blog, který je naštěstí veden v angličtině a nechybí ani fotografie jeho poškozeného vozu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?