Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny svých vozidel ve Spojených státech a některých evropských zemích až o 20 procent, aby podpořil poptávku. S odkazem na aktualizovaný ceník firmy o tom informují podle ČTK zahraniční tiskové agentury. Odbyt vozů Tesla zaostal v loňském roce za očekáváním analytiků. Zpráva o zlevňování aut vedla k poklesu ceny akcií Tesly.
Šéf podniku Elon Musk už dříve upozornil, že vyhlídky na příchod hospodářské recese a vyšší úrokové sazby by mohly Teslu přimět ke snížení cen, aby udržela růst objemu prodeje i na úkor zisku. Zlevňování aut na klíčových trzích znamená obrat ve strategii Tesly z uplynulých dvou let, kdy její produkce zaostávala za poptávkou. Musk loni uvedl, že ceny se dostaly "trapně vysoko" a mohly by poptávku podkopat.
Ve Spojených státech firma podle agentury Reuters ve čtvrtek snížila ceny různých variant vozů Model 3 a Model Y o šest až 20 procent. V Německu pak tato auta zlevnila o jedno až 17 procent. Ke snížení cen Tesla přikročila i ve Francii, Švýcarsku a Rakousku, dodává Reuters. Už minulý týden firma zlevnila svá auta na čínském trhu.
Tesla začátkem ledna oznámila, že ve čtvrtém čtvrtletí dodala zákazníkům rekordních 405.278 vozů. Odbyt ale zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej v anketě společnosti Refinitiv odhadovali na 431.117 vozů. Za celý loňský rok Tesla dodala 1,31 milionu vozů, což je meziroční nárůst o 40 procent.
Cena akcií Tesly v loňském roce klesla zhruba o dvě třetiny. Podle analytiků je hlavní příčinou fakt, že firma čelí rostoucí konkurenci a potýká se s problémy při výrobě ve Spojených státech i v zahraničí, zatímco její šéf věnuje až příliš mnoho času internetové firmě Twitter, kterou si koupil loni na podzim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?