Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny svých vozidel ve Spojených státech a některých evropských zemích až o 20 procent, aby podpořil poptávku. S odkazem na aktualizovaný ceník firmy o tom informují podle ČTK zahraniční tiskové agentury. Odbyt vozů Tesla zaostal v loňském roce za očekáváním analytiků. Zpráva o zlevňování aut vedla k poklesu ceny akcií Tesly.
Šéf podniku Elon Musk už dříve upozornil, že vyhlídky na příchod hospodářské recese a vyšší úrokové sazby by mohly Teslu přimět ke snížení cen, aby udržela růst objemu prodeje i na úkor zisku. Zlevňování aut na klíčových trzích znamená obrat ve strategii Tesly z uplynulých dvou let, kdy její produkce zaostávala za poptávkou. Musk loni uvedl, že ceny se dostaly "trapně vysoko" a mohly by poptávku podkopat.
Ve Spojených státech firma podle agentury Reuters ve čtvrtek snížila ceny různých variant vozů Model 3 a Model Y o šest až 20 procent. V Německu pak tato auta zlevnila o jedno až 17 procent. Ke snížení cen Tesla přikročila i ve Francii, Švýcarsku a Rakousku, dodává Reuters. Už minulý týden firma zlevnila svá auta na čínském trhu.
Tesla začátkem ledna oznámila, že ve čtvrtém čtvrtletí dodala zákazníkům rekordních 405.278 vozů. Odbyt ale zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej v anketě společnosti Refinitiv odhadovali na 431.117 vozů. Za celý loňský rok Tesla dodala 1,31 milionu vozů, což je meziroční nárůst o 40 procent.
Cena akcií Tesly v loňském roce klesla zhruba o dvě třetiny. Podle analytiků je hlavní příčinou fakt, že firma čelí rostoucí konkurenci a potýká se s problémy při výrobě ve Spojených státech i v zahraničí, zatímco její šéf věnuje až příliš mnoho času internetové firmě Twitter, kterou si koupil loni na podzim.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?