Dacia plánuje předefinovat své postavení na automobilovém trhu – bez obav, stále bude nabízet atraktivní ceny, ale přinese do své image nový klíčový prvek. Do své nabídky brzy začlení dva nové modely, včetně jednoho, který bude zcela překvapivý.
Dacia si odbyla skvělý rok, když v Evropě prodala 562 890 vozů. To nejenže představuje nárůst o 17,4 % oproti roku 2022, ale překonává i celkový růst nových aut na starém kontinentu, který byl o 3,5 procentního bodu nižší (13,9 %).
Dacia si rovněž upevnila silnou pozici na klíčových trzích, například ve Francii, Itálii, Belgii a Rumunsku, kde byla mezi zákazníky nejoblíbenější značkou nových vozů v roce 2023. Dokázala se umístit i na druhém místě v Rakousku, a čtvrtém ve Španělsku, Česku a Maďarsku, pátém v Německu a na Slovensku, a šestém v Polsku.
Dacia zaznamenala nejmenší úspěchy na severu Evropy. V bohatém Norsku se umístila až na 45. příčce mezi nejčastěji kupovanými značkami, ve Švédsku obsadila 21. místo, ve Finsku 17. a ve Velké Británii 15. (data za Rakousko, Polsko, Portugalsko, Slovensko, Švédsko a Maďarsko nejsou kompletní pro celý rok 2023, ale zahrnují období od ledna do listopadu).
V roce 2023 Dacia dosáhla nejvyššího podílu na evropském trhu nových vozů v celé své historii – 4,3 %, zatímco před 10 lety dosahovala pouze 2,4 % a v roce 2005 jen 0,8 %. Mezi jednotlivými zákazníky si Dacia vedla ještě lépe, s podílem 8,3 % v roce 2023, oproti 4,6 % v roce 2014. Tímto úspěchem se Dacia stává stále významnější silou na trhu a nyní se připravuje na změnu své image.
Dacia a nová imageDacia si zachová svou tradici atraktivního cenového ohodnocení svých modelů, ale přinese do nich outdoorový charakter, čímž se stane cenově dostupnou alternativou k vozidlům jako Jeep nebo Land Rover.
S ohledem na uzavření v důsledku pandemie COVID-19 očekávají stratégové Dacie, že lidé touží po kontaktu s přírodou a chtějí trávit více času venku. Úspěch modelu ve stylu SUV, jako je verze Stepway, která tvoří 75 % prodejů městského modelu Sandero, a oblíbenost SUV Duster a Jogger, vedly k rozhodnutí rozšířit nabídku o dva zcela nové modely.
Konečne dva nové modelyDacia občas rozšiřuje svou nabídku a za posledních 15 let se to stalo pouze třikrát: v roce 2020 (s představením modelu Spring), v roce 2012 (minivan Lodgy) a v roce 2010 (SUV Duster). Nyní se chystá na revoluci, protože do dvou až tří let plánuje představit dva nové modely.
Na trh by měl koncem roku 2024 jako první přijít SUV Bigster. Očekává se, že tento vůz, bude zařazen nad model Duster (kromě toho, nejnovější generace Dusteru má plánovaný debut v březnu 2024). A co se týče druhého modelu?
Podle informací zahaničníích médií, které mají informace od klíčových manažerů skupiny Renault (majitel Dacie), plánuje značka představit další kompaktní vůz. To je velkým překvapením, protože dosud byla řada Dacie v C-segmentu složena pouze z modelů Duster, Jogger a Bigster.
Nový model by mohl přibýt do nabídky nejdříve v roce 2025. Zatím nebylo oznámeno konkrétní jméno tohoto vozu, ale lze předpokládat, že bude následovat styl ostatních modelů a končit na „-er“.
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.