Známe to všichni. S třeskutých mrazech přijdeme ráno k autu a víme, než než vůbec nastartujeme, dáme si pěknou rozcvičku kolem auta. Odhrabat sníh, seškrábat námrazu na oknech, pro řadu řidičů je to v zimním období denní chleba. Jak postupovat co nejefektivněji tak, abychom na parkovištích netrávili více času, než na cestě samotné?
1. Zahřání motoru:Ačkoliv by se to policistům nelíbilo a nenabádáme k tomu, jedním z nejefektivnějších způsobů, jak rychle odmrazit auto, stále zůstává je zapnout motor a nechat ho běžet. Teplo z motoru se při správně zapnutém topení se směřováním na přední sklo postupně přenese a odstraní námrazu.
2. Využijte rozmrazovací sprej:Odmrazovací spreje jsou k dispozici ve většině obchodů s automobilovými potřebami. Aplikujte odmrazovací sprej na sklo a počkejte, až rozpustí led a sníh.
3. Vytvořte si vlastní roztok:Pokud se vám nechce utrácet za spreje, vytvořte si ho doma. Smíchejte jednu část vody s dvěma částmi izopropylalkoholu nebo octa a naplňte směs do rozprašovače. Aplikujte tuto směs na zmrzlé části auta a sledujte, jak led mizí.
4. Kryt na okna:Přikryjte okna auta speciálními foliemi nebo kartony. Ráno budete muset odstranit jenom to, ne zmrzlý sníh nebo led.
5. Využijte topení v garáži:Pokud máte možnost, umístěte auto do vyhřívané garáže. To nejenže zabrání zmrznutí auta, ale také urychlí odmrazení.
7. Rukavice a škrabka jako pomocníci:Nasaďte si rukavice a odstraňte vrstvu sněhu nebo ledových krytů škrabkou. Víme, že jde o běžný a nijak zajímavý způsob, ale v rámci možností stále funguje nejlépe a nejrychleji.
Nepoužívejte horkou vodu!Upozornění závěrem. Nikdy nepoužívejte horkou vodu k odmrazování skel. Rapidní změny teploty mohou způsobit praskání skla. A výměna nového je velmi drahá investice.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?