Čtyři roky po uvedení na trh prochází SUV ŠKODA KAROQ modernizací. V následujících letech je tak připraveno pokračovat ve svém úspěšném příběhu. Modernizovaná verze modelu přináší vylepšený designový jazyk, trvale udržitelné materiály, nové technologie a úspornější motory nové generace Evo. V roce 2020 a v prvních šesti měsících roku 2021 byl KAROQ po modelu OCTAVIA celosvětově druhým nejdodávanějším vozem české automobilky.
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „S počtem více než 500 000 prodaných vozů je KAROQ jedním z pilířů úspěchu značky ŠKODA. Abychom tento trend udrželi, vůz byl pečlivě zmodernizován. Nová verze má nový design, vylepšené aerodynamické vlastnosti a nabízí moderní asistenční systémy a infotainmenty. Jsem přesvědčen, že díky mixu těchto vlastností navážeme na dosavadní úspěch modelu.“
V roce 2017 představila ŠKODA AUTO své druhé SUV KAROQ, které se vyznačuje vlastnostmi typickými pro značku ŠKODA. Nabízí velkorysý prostor, vysokou praktičnost a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. V současné době je KAROQ nabízen v 60 zemích světa. Je vyráběn v České republice, na Slovensku, v Rusku a Číně.
Modernizovaný KAROQ přináší vylepšený designový jazyk vozů SUV značky ŠKODA. Má protáhlejší karoserii a vylepšené aerodynamické vlastnosti. Díky nové přídi a širší, šestihranné masce chladiče má nyní robustnější vzhled. Přední světlomety, užší než u předchůdce, mají nové uspořádání se čtyřokou tváří a jsou poprvé dostupné také v Matrix-LED verzi. Užší jsou také zadní světla. Díky novému, prodlouženému střešnímuspoileru, vzduchovým clonám Air Curtain v předním nárazníku, aerodynamickým krytům palivové nádrže umístěným na podvozku a novým aerodynamickým kolům z lehké slitiny o průměru 17" až 19" se snížila hodnota součinitele odporu vzduchu o více než 9 % na cx 0,30. KAROQ se tak pyšní jednou z nejlepších hodnot ve své třídě.
Interiér modernizovaného modelu KAROQ je nyní komfortnější a šetrnější k životnímu prostředí. Nová, na přání dostupná ECO látka je potah vyrobený z recyklovaných veganských materiálů. Ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi a nové dekorační lišty na přístrojové desce a ve výplni dveří dodávají interiéru svěží vzhled. Na přání je dostupné také elektricky ovládané sedadlo spolujezdce.
Modernizovaná ŠKODA KAROQ nabízí pět moderních, úsporných motorů generace Evo koncernu Volkswagen, které pokrývají výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Benzinové motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 barů a jsou tak velmi úsporné. V rámci procesu Twin Dosing, který se objevuje u obou naftových motorů, jsou díky úpravám výfukových plynů emise oxidů dusíku (NOx) hluboko pod stanovenou normou. Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je určený výhradně pro model KAROQ SPORTLINE a je vybaven sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW je na přání k dispozici s pohonem všech kol asedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
ŠKODA KAROQ nabízí moderní možnosti konektivity. Je vybaven infotainment systémy, které patří do třetí generace modulární platformy infotainmentu koncernu Volkswagen. Díky zabudované kartě eSIM je vůz vždy online. Aplikace infotainmentu zobrazují aktuální zprávy a informace o počasí nebo se starají o správu schůzek. V průběhu roku 2022 začne být nabízen výhradně s virtuálním kokpitem. Součástí standardní výbavy bude virtuální kokpit mini s 8" displejem. Od výbavového stupně Style je na přání k dispozici virtuální kokpit s displejem o velikosti 10,25", který lze individuálně konfigurovat.
Cestující ve voze chrání vylepšené asistenční systémy a až devět airbagů. V závislosti na dané verzi sdružuje Asistovaná jízda 2.0 sedm, respektive osm asistenčních systémů, mezi které patří například Prediktivní tempomat, Adaptivní vedení v jízdním pruhu nebo vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek. Proaktivní ochrana cestujících, která je k dispozici na přání, reaguje již předem na hrozící náraz, aby minimalizovala následky případné nehody.
KAROQ SPORTLINE je vrcholnou verzí úspěšné modelové řady. Motorová paleta vozu KAROQ SPORTLINE zahrnuje výkonné pohonné jednotky, s výjimkou motorů 1,0 TSI a 2,0 TDI o výkonu 85 kW. Nejvýkonnější benzinový agregát modelové řady, 2,0 TSI, je určen exkluzivně právě pro model SPORTLINE. Disponuje výkonem 140 kW (190 k) a je standardně vybaven automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Model charakterizuje mnoho černě lakovaných prvků karoserie. Sportovní černá barva dominuje také interiéru.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.