Toyota se v závěru loňského roku vyhoupla na druhé místo na českém trhu, když prodala 1474 osobních a lehkých užitkových vozů. Znamená to meziroční nárůst o tři procenta a celkový tržní podíl přes 8,5 procenta.
Vynikající výsledek ze závěru roku zajistil japonské značce celkové čtvrté místo na českém trhu za loňský rok, jen těsně za vedoucí trojicí. Toyota celkem dodala českým zákazníkům 19 763 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je meziroční nárůst o 44 procent. Celý trh přitom rostl o necelých 17 procent.
Toyota přistoupila k elektrifikaci výrobního portfólia jinak a k čistě bateriovým elektromobilům se plánuje dostat postupně, přes hybridní technologie a s ohledem na potřeby a finanční schopnosti zákazníků.
„Toyota se loni stala nejrychleji rostoucí značkou z první desítky, když rostla 2,5krát rychleji než celý trh. Dosáhli jsme tak rekordního celoročního tržního podílu 8,1 procenta. Právě jsme se dotkli hranice 20 000 prodaných nových vozů za jeden rok. To je číslo, které potvrzuje silnou pozici značky na českém trhu. Hlavně však zrcadlí spokojenost a důvěru našich zákazníků. Máme z toho radost, ale je to pro nás zároveň velký závazek," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Toyota dosáhla druhého místa na českém trhu poprvé loni v únoru, respektive za celé první čtvrtletí.
Loni také oslavila 30 let působení v ČR. Za dobu 30 let prodala více než 150 000 nových vozů a bezmála 46 000 hybridních vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.