Toyota se v závěru loňského roku vyhoupla na druhé místo na českém trhu, když prodala 1474 osobních a lehkých užitkových vozů. Znamená to meziroční nárůst o tři procenta a celkový tržní podíl přes 8,5 procenta.
Vynikající výsledek ze závěru roku zajistil japonské značce celkové čtvrté místo na českém trhu za loňský rok, jen těsně za vedoucí trojicí. Toyota celkem dodala českým zákazníkům 19 763 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je meziroční nárůst o 44 procent. Celý trh přitom rostl o necelých 17 procent.
Toyota přistoupila k elektrifikaci výrobního portfólia jinak a k čistě bateriovým elektromobilům se plánuje dostat postupně, přes hybridní technologie a s ohledem na potřeby a finanční schopnosti zákazníků.
„Toyota se loni stala nejrychleji rostoucí značkou z první desítky, když rostla 2,5krát rychleji než celý trh. Dosáhli jsme tak rekordního celoročního tržního podílu 8,1 procenta. Právě jsme se dotkli hranice 20 000 prodaných nových vozů za jeden rok. To je číslo, které potvrzuje silnou pozici značky na českém trhu. Hlavně však zrcadlí spokojenost a důvěru našich zákazníků. Máme z toho radost, ale je to pro nás zároveň velký závazek," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Toyota dosáhla druhého místa na českém trhu poprvé loni v únoru, respektive za celé první čtvrtletí.
Loni také oslavila 30 let působení v ČR. Za dobu 30 let prodala více než 150 000 nových vozů a bezmála 46 000 hybridních vozů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?