Speciální strategie se vyplácí: Toyota v Česku posiluje ze všech nejvíc

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu
Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu, foto: Toyota
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 5. ledna 2024 23:38
Sdílej:

Toyota se v závěru loňského roku vyhoupla na druhé místo na českém trhu, když prodala 1474 osobních a lehkých užitkových vozů. Znamená to meziroční nárůst o tři procenta a celkový tržní podíl přes 8,5 procenta.

Vynikající výsledek ze závěru roku zajistil japonské značce celkové čtvrté místo na českém trhu za loňský rok, jen těsně za vedoucí trojicí. Toyota celkem dodala českým zákazníkům 19 763 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je meziroční nárůst o 44 procent. Celý trh přitom rostl o necelých 17 procent.

Toyota přistoupila k elektrifikaci výrobního portfólia jinak a k čistě bateriovým elektromobilům se plánuje dostat postupně, přes hybridní technologie a s ohledem na potřeby a finanční schopnosti zákazníků.

„Toyota se loni stala nejrychleji rostoucí značkou z první desítky, když rostla 2,5krát rychleji než celý trh. Dosáhli jsme tak rekordního celoročního tržního podílu 8,1 procenta. Právě jsme se dotkli hranice 20 000 prodaných nových vozů za jeden rok. To je číslo, které potvrzuje silnou pozici značky na českém trhu. Hlavně však zrcadlí spokojenost a důvěru našich zákazníků. Máme z toho radost, ale je to pro nás zároveň velký závazek," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Toyota dosáhla druhého místa na českém trhu poprvé loni v únoru, respektive za celé první čtvrtletí.

Loni také oslavila 30 let působení v ČR. Za dobu 30 let prodala více než 150 000 nových vozů a bezmála 46 000 hybridních vozů.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.