Speciální strategie se vyplácí: Toyota v Česku posiluje ze všech nejvíc

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu
Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu, foto: Toyota
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 5. ledna 2024 23:38
Sdílej:

Toyota se v závěru loňského roku vyhoupla na druhé místo na českém trhu, když prodala 1474 osobních a lehkých užitkových vozů. Znamená to meziroční nárůst o tři procenta a celkový tržní podíl přes 8,5 procenta.

Vynikající výsledek ze závěru roku zajistil japonské značce celkové čtvrté místo na českém trhu za loňský rok, jen těsně za vedoucí trojicí. Toyota celkem dodala českým zákazníkům 19 763 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je meziroční nárůst o 44 procent. Celý trh přitom rostl o necelých 17 procent.

Toyota přistoupila k elektrifikaci výrobního portfólia jinak a k čistě bateriovým elektromobilům se plánuje dostat postupně, přes hybridní technologie a s ohledem na potřeby a finanční schopnosti zákazníků.

„Toyota se loni stala nejrychleji rostoucí značkou z první desítky, když rostla 2,5krát rychleji než celý trh. Dosáhli jsme tak rekordního celoročního tržního podílu 8,1 procenta. Právě jsme se dotkli hranice 20 000 prodaných nových vozů za jeden rok. To je číslo, které potvrzuje silnou pozici značky na českém trhu. Hlavně však zrcadlí spokojenost a důvěru našich zákazníků. Máme z toho radost, ale je to pro nás zároveň velký závazek," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Toyota dosáhla druhého místa na českém trhu poprvé loni v únoru, respektive za celé první čtvrtletí.

Loni také oslavila 30 let působení v ČR. Za dobu 30 let prodala více než 150 000 nových vozů a bezmála 46 000 hybridních vozů.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?