Speciální strategie se vyplácí: Toyota v Česku posiluje ze všech nejvíc

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 5. ledna 2024, 23:38 Google+

Toyota se v závěru loňského roku vyhoupla na druhé místo na českém trhu, když prodala 1474 osobních a lehkých užitkových vozů. Znamená to meziroční nárůst o tři procenta a celkový tržní podíl přes 8,5 procenta.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu | foto: Toyota

Sdílejte článek

Vynikající výsledek ze závěru roku zajistil japonské značce celkové čtvrté místo na českém trhu za loňský rok, jen těsně za vedoucí trojicí. Toyota celkem dodala českým zákazníkům 19 763 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je meziroční nárůst o 44 procent. Celý trh přitom rostl o necelých 17 procent.

Toyota přistoupila k elektrifikaci výrobního portfólia jinak a k čistě bateriovým elektromobilům se plánuje dostat postupně, přes hybridní technologie a s ohledem na potřeby a finanční schopnosti zákazníků.

„Toyota se loni stala nejrychleji rostoucí značkou z první desítky, když rostla 2,5krát rychleji než celý trh. Dosáhli jsme tak rekordního celoročního tržního podílu 8,1 procenta. Právě jsme se dotkli hranice 20 000 prodaných nových vozů za jeden rok. To je číslo, které potvrzuje silnou pozici značky na českém trhu. Hlavně však zrcadlí spokojenost a důvěru našich zákazníků. Máme z toho radost, ale je to pro nás zároveň velký závazek," říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Toyota dosáhla druhého místa na českém trhu poprvé loni v únoru, respektive za celé první čtvrtletí.

Loni také oslavila 30 let působení v ČR. Za dobu 30 let prodala více než 150 000 nových vozů a bezmála 46 000 hybridních vozů.

Vytisknout

Diskuze: Speciální strategie se vyplácí: Toyota v Česku posiluje ze všech nejvíc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

Tesla Model S

Elektromobily rychle ztrácejí na hodnotě. Rychleji než tradiční auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Vyjádření OMV Česká republika k benzínům E10 s bioetanolem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud