Určitě jste někdy slyšeli o výkonném Cadillacu CTS-V, který útočí na známou německou trojici v podobě BMW M5, Audi RS6 Avant či Mercedes-AMG E 63 a patří tak mezi nejrychlejší sériové sedany na světě. V dubnu letošního roku slíbil známý úpravce Hennessey, že si pro CTS-V připraví pár výkonnostních balíčků. Nelhal, jelikož nedávno byly zveřejněny informace k upravenému CTS-V.
Zpočátku se sluší říci, že Cadillac CTS-V v produkční verzi má pod kapotou 6,2litrový přeplňovaný osmiválec o výkonu 649 koní a točivém momentu 855 Nm. Pokud by se to někomu zdálo málo, americký úpravce Hennessey Performance připravil celkem tři různé modifikační balíčky. První z nich, pojmenovaný jako HPE750, nabídne výkon 761 koní při 6300 otáčkách za minutu. Takové cifry bylo dosaženo pomocí inovační řemenice, vysoce průtokového vzduchového systému, vlastních katalyzátorů od úpravce a přemapování řídicí jednotky.
Je-li vám to stále málo, Hennessey má v nabídce ještě dva balíčky. Slabší z nich, nazývaný jako HPE800, disponuje výkonem 811 koní při 6500 otáčkách za minutu. Americký úpravce se dostal k této hodnotě díky vysoce průtokovým hlavám válců, upravenému tepelnému výměníku mezichladiče a dodání vlastní vačkové hřídele. Na samotném vrcholu se pak nachází paket HPE1000, který se pyšní výkonem 1013 koní při 6300 otáčkách za minutu. Krom všech výše zmíněných úprav má i nový 2,9litrový kompresor, upravený sací i výfukový kanál, odlišný palivový systém a razantně přemapovanou řídicí jednotku.
Zvenku poznáte Cadillaca CTS-V by Hennessey podle širokého body kitu a speciálních kol H10 Monoblock. Prozatím nebylo oznámeno, kdy začne Hennessey upravovat, ale zřejmě to bude už brzy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?