Elektromobily Tesla nabízí díky svému pohonnému sytému vcelku prostorný interiér, který doplňuje i dvojice překvapivě prostorných kufrů pod přední i zadní kapotou. O nedostatku místa v Tesle tak zatím nepadlo ani slovo, ovšem pokud by vám to nestačilo, můžete si nově objednat Teslu i v karosářském provedení kombi, které má na svědomí holandská společnost RemetzCar.
Holandská společnost není v přestavbě elektromobilů Tesla žádným nováčkem, což ostatně potvrzuje i její první projekt, kterým byl elektrický pohřební speciál postavený na platformě Modelu S. Díky tomu se RemetzCar stala prakticky první společností, která se odvážila výrazněji zasáhnout do karoserie Tesly a pozměnit její tvary.
Nových výhod pohřebáku si však živí zákazníci moc neužijí, takže došlo na takový menší reparát. Nový model opět oplývá nebývalou prostorností, ovšem tu už si v případě Tesly Model S Shooting Brake bude moci užít téměř každý. Tedy pokud se smíří s faktem, že jeho Shooting Brake je vlastně kombi.
Majitelem vozidla je sice Floris de Raadt, ovšem jeho design pochází z pera holandského designéra jménem Niels van Roij. Jak na tiskové konferenci k představení modelu uvedl Raadt, původním úmyslem nebylo jen vytvořit automobil s maximálním úložným prostorem, ale přetavit Teslu Model S do sportovního a elegantního vozu typu Shooting Brake.
Nils van Roij proto přišel s několika zajímavými návrhy, které se snažily zkombinovat prémiový design s minimálními náklady na přestavbu. Výsledný vůz s unikátní karoserií má být totiž dostupný pro co nejširší spektrum zájemců. Vítězný návrh nakonec nesl jméno "Bold Chrome" a jeho nezaměnitelným prvkem je chromová dynamická linka, která se táhne kolem oken po celém boku automobilu.
Server Jalopnik však přišel s upozorněním, že tohle auto není žádný „Shooting Brake," ale klasický sedan. Termín „Shooting Brake" má totiž své kořeny u dvoudveřových automobilů se sportovním charakterem. V podstatě se má jednat o ryze sportovní variantu kombíku. Nová Tesla Model S v podání RemetzCar je tak vlastně Shooting Brake jen názvem.
U automobilek a společností operujících v automobilovém sektoru se však nejedná o žádnou zvláštnost - bohužel. Už dříve jsme se totiž dočkali sprostého zneužití výrazu kupé, které se dnes používá pro kdejaký čtyřdveřový sedan s lehce nepraktickým uspořádáním zadních sedadel a dveří.
Jakkoliv se ale RemetzCar netrefili s názvem, úprava vozu se jim zatraceně povedla. Vůz doslova oplývá luxusem a jeho výkony by neměly za tradičními sedany nijak výrazně zaostávat. Přidanou hodnotou je pak praktický kufr, který toho jistě pojme podstatně víc, než tradiční Model S.
Jak už jsme navíc výše psali, při návrhu byly brány ohledy i na výslednou cenu, neboť vůz bude k dostání ve více kusech. RemetzCar nyní vyrobí 20 exemplářů, ovšem pokud by se setkaly s úspěchem, pak není vyloučeno, že nepřibudou další.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.