Elektromobily Tesla nabízí díky svému pohonnému sytému vcelku prostorný interiér, který doplňuje i dvojice překvapivě prostorných kufrů pod přední i zadní kapotou. O nedostatku místa v Tesle tak zatím nepadlo ani slovo, ovšem pokud by vám to nestačilo, můžete si nově objednat Teslu i v karosářském provedení kombi, které má na svědomí holandská společnost RemetzCar.
Holandská společnost není v přestavbě elektromobilů Tesla žádným nováčkem, což ostatně potvrzuje i její první projekt, kterým byl elektrický pohřební speciál postavený na platformě Modelu S. Díky tomu se RemetzCar stala prakticky první společností, která se odvážila výrazněji zasáhnout do karoserie Tesly a pozměnit její tvary.
Nových výhod pohřebáku si však živí zákazníci moc neužijí, takže došlo na takový menší reparát. Nový model opět oplývá nebývalou prostorností, ovšem tu už si v případě Tesly Model S Shooting Brake bude moci užít téměř každý. Tedy pokud se smíří s faktem, že jeho Shooting Brake je vlastně kombi.
Majitelem vozidla je sice Floris de Raadt, ovšem jeho design pochází z pera holandského designéra jménem Niels van Roij. Jak na tiskové konferenci k představení modelu uvedl Raadt, původním úmyslem nebylo jen vytvořit automobil s maximálním úložným prostorem, ale přetavit Teslu Model S do sportovního a elegantního vozu typu Shooting Brake.
Nils van Roij proto přišel s několika zajímavými návrhy, které se snažily zkombinovat prémiový design s minimálními náklady na přestavbu. Výsledný vůz s unikátní karoserií má být totiž dostupný pro co nejširší spektrum zájemců. Vítězný návrh nakonec nesl jméno "Bold Chrome" a jeho nezaměnitelným prvkem je chromová dynamická linka, která se táhne kolem oken po celém boku automobilu.
Server Jalopnik však přišel s upozorněním, že tohle auto není žádný „Shooting Brake," ale klasický sedan. Termín „Shooting Brake" má totiž své kořeny u dvoudveřových automobilů se sportovním charakterem. V podstatě se má jednat o ryze sportovní variantu kombíku. Nová Tesla Model S v podání RemetzCar je tak vlastně Shooting Brake jen názvem.
U automobilek a společností operujících v automobilovém sektoru se však nejedná o žádnou zvláštnost - bohužel. Už dříve jsme se totiž dočkali sprostého zneužití výrazu kupé, které se dnes používá pro kdejaký čtyřdveřový sedan s lehce nepraktickým uspořádáním zadních sedadel a dveří.
Jakkoliv se ale RemetzCar netrefili s názvem, úprava vozu se jim zatraceně povedla. Vůz doslova oplývá luxusem a jeho výkony by neměly za tradičními sedany nijak výrazně zaostávat. Přidanou hodnotou je pak praktický kufr, který toho jistě pojme podstatně víc, než tradiční Model S.
Jak už jsme navíc výše psali, při návrhu byly brány ohledy i na výslednou cenu, neboť vůz bude k dostání ve více kusech. RemetzCar nyní vyrobí 20 exemplářů, ovšem pokud by se setkaly s úspěchem, pak není vyloučeno, že nepřibudou další.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.