Elektromobily Tesla nabízí díky svému pohonnému sytému vcelku prostorný interiér, který doplňuje i dvojice překvapivě prostorných kufrů pod přední i zadní kapotou. O nedostatku místa v Tesle tak zatím nepadlo ani slovo, ovšem pokud by vám to nestačilo, můžete si nově objednat Teslu i v karosářském provedení kombi, které má na svědomí holandská společnost RemetzCar.
Holandská společnost není v přestavbě elektromobilů Tesla žádným nováčkem, což ostatně potvrzuje i její první projekt, kterým byl elektrický pohřební speciál postavený na platformě Modelu S. Díky tomu se RemetzCar stala prakticky první společností, která se odvážila výrazněji zasáhnout do karoserie Tesly a pozměnit její tvary.
Nových výhod pohřebáku si však živí zákazníci moc neužijí, takže došlo na takový menší reparát. Nový model opět oplývá nebývalou prostorností, ovšem tu už si v případě Tesly Model S Shooting Brake bude moci užít téměř každý. Tedy pokud se smíří s faktem, že jeho Shooting Brake je vlastně kombi.
Majitelem vozidla je sice Floris de Raadt, ovšem jeho design pochází z pera holandského designéra jménem Niels van Roij. Jak na tiskové konferenci k představení modelu uvedl Raadt, původním úmyslem nebylo jen vytvořit automobil s maximálním úložným prostorem, ale přetavit Teslu Model S do sportovního a elegantního vozu typu Shooting Brake.
Nils van Roij proto přišel s několika zajímavými návrhy, které se snažily zkombinovat prémiový design s minimálními náklady na přestavbu. Výsledný vůz s unikátní karoserií má být totiž dostupný pro co nejširší spektrum zájemců. Vítězný návrh nakonec nesl jméno "Bold Chrome" a jeho nezaměnitelným prvkem je chromová dynamická linka, která se táhne kolem oken po celém boku automobilu.
Server Jalopnik však přišel s upozorněním, že tohle auto není žádný „Shooting Brake," ale klasický sedan. Termín „Shooting Brake" má totiž své kořeny u dvoudveřových automobilů se sportovním charakterem. V podstatě se má jednat o ryze sportovní variantu kombíku. Nová Tesla Model S v podání RemetzCar je tak vlastně Shooting Brake jen názvem.
U automobilek a společností operujících v automobilovém sektoru se však nejedná o žádnou zvláštnost - bohužel. Už dříve jsme se totiž dočkali sprostého zneužití výrazu kupé, které se dnes používá pro kdejaký čtyřdveřový sedan s lehce nepraktickým uspořádáním zadních sedadel a dveří.
Jakkoliv se ale RemetzCar netrefili s názvem, úprava vozu se jim zatraceně povedla. Vůz doslova oplývá luxusem a jeho výkony by neměly za tradičními sedany nijak výrazně zaostávat. Přidanou hodnotou je pak praktický kufr, který toho jistě pojme podstatně víc, než tradiční Model S.
Jak už jsme navíc výše psali, při návrhu byly brány ohledy i na výslednou cenu, neboť vůz bude k dostání ve více kusech. RemetzCar nyní vyrobí 20 exemplářů, ovšem pokud by se setkaly s úspěchem, pak není vyloučeno, že nepřibudou další.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?