Živit se jako taxikář mělo vždy svá úskalí, ovšem v posledních letech jsou řidiči taxíků pod stále větším tlakem. Velký podíl na to mají především služby typu Uber, které již dostali řadu taxikářů do bezvýchodné situace, kterou se rozhodli řešit tou poslední možností.
Taxíky jsou celosvětově rozšířeným způsobem přepravy, který se na každém místě těší jiné popularitě. Zatím co na řadě míst se jedná o vcelku běžný způsob cestování, například v Česku mají taxikáři pověst dost zakalenou. To teď ale nechme stranou a pojďme se podívat na situaci v New Yorku, kde začíná být situace alarmující.
Web Jalopnik totiž upozornil na stále rostoucí počet sebevražd taxikářů, z nichž ta poslední se odehrála 11. května v Queens. Důvodem dobrovolného odchodu ze světa měla být pro šestapadesátiletého taxikáře neschopnost splácet dluh ve výši téměř 700 000 dolarů, který mu vznikl během jeho snahy o získání taxikářské licence.
Podle všeho se jedná již o pátou sebevraždu taxikáře za pět měsíců, čehož si už začínají všímat i média jako New York Times. Ta současně upozorňují, že v době, kdy přepravě vládnou služby jako Uber, není život taxikářů vůbec jednoduchý. Ba naopak.
Vydávání taxikářských licencí mělo podle všeho zajistit, aby počet řidičů nepřesáhl určitou mez a aby všichni měli rovnou šanci. Díky aplikacím jako Uber, jejichž řidiči žádné licence nepotřebují, však celý princip vydávání licencí pozbyl smyslu.
Stejně jako v jiných částech světa, i v New Yorku se taxikáři snažili dosáhnout jednání s radnicí, která by podle jejich názoru měla ochránit jejich způsob podnikání. Od té doby ale k žádným změnám nedošlo - pouze přibývají taxikáři, kteří si dobrovolně sáhnou na život. První případ se měl odehrát již v prosince 2017 a jeden z taxikářů se měl na protest rozhodnout ukončit svůj život před radnicí.
Podle webu New York Times jsou taxikáři pod opravdu velkým tlakem. Jejich směny mají 12 až 14 hodin a přesto nejsou schopni pokrýt náklady, které jim vznikly jen při snaze stát se taxikářem. Jako příklad uvádějí Times případ páru Helen a Nicanor Ochisor - oba jsou taxikáři, střídají se za volantem svého taxíku dnem i nocí a přesto mají problém uživit se.
Starosta New Yorku Bill de Blasio už se měl pokusit o omezení služby Uber v roce 2015, ovšem se zlou se potázal. Politici však stále častěji spekulují alespoň o vytvoření nových pravidel pro společnosti provozující spolujízdu, díky kterým by se podmínky na trhu srovnali.
Veřejnost však často upozorňuje na skutečnost, že problém nejsou služby typu Uber, ale především neúměrně vysoké poplatky za získání licence. Platit 700 000 dolarů, tedy cca 15.6 mil. korun jen za možnost provozovat taxi v New Yorku, je totiž opravdu šílené.
Problém je navíc často spatřován i v samotných společnostech provozujících taxislužbu, které nejsou ochotny jít s dobou, přizpůsobit se vyvíjejícímu trhu a stále hledají způsoby, jak si ochránit své zažité tradice. Většina se proto shoduje, že řešení se ukrývá napůl cesty. Jak konkrétně by měl kompromis vypadat však stále není nikdo schopen říci.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?