Těžký život taxikářů? Situace je alarmující, řidičům jde o život

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. května 2018, 16:49 Google+

Živit se jako taxikář mělo vždy svá úskalí, ovšem v posledních letech jsou řidiči taxíků pod stále větším tlakem. Velký podíl na to mají především služby typu Uber, které již dostali řadu taxikářů do bezvýchodné situace, kterou se rozhodli řešit tou poslední možností.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pohled do ulic New Yorku, žluté vozy Ford Crown Victoria taxi jsou téměř na každém rohu

Pohled do ulic New Yorku, žluté vozy Ford Crown Victoria taxi jsou téměř na každém rohu | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Taxíky jsou celosvětově rozšířeným způsobem přepravy, který se na každém místě těší jiné popularitě. Zatím co na řadě míst se jedná o vcelku běžný způsob cestování, například v Česku mají taxikáři pověst dost zakalenou. To teď ale nechme stranou a pojďme se podívat na situaci v New Yorku, kde začíná být situace alarmující.

Web Jalopnik totiž upozornil na stále rostoucí počet sebevražd taxikářů, z nichž ta poslední se odehrála 11. května v Queens. Důvodem dobrovolného odchodu ze světa měla být pro šestapadesátiletého taxikáře neschopnost splácet dluh ve výši téměř 700 000 dolarů, který mu vznikl během jeho snahy o získání taxikářské licence.

Podle všeho se jedná již o pátou sebevraždu taxikáře za pět měsíců, čehož si už začínají všímat i média jako New York Times. Ta současně upozorňují, že v době, kdy přepravě vládnou služby jako Uber, není život taxikářů vůbec jednoduchý. Ba naopak.

Vydávání taxikářských licencí mělo podle všeho zajistit, aby počet řidičů nepřesáhl určitou mez a aby všichni měli rovnou šanci. Díky aplikacím jako Uber, jejichž řidiči žádné licence nepotřebují, však celý princip vydávání licencí pozbyl smyslu.

Stejně jako v jiných částech světa, i v New Yorku se taxikáři snažili dosáhnout jednání s radnicí, která by podle jejich názoru měla ochránit jejich způsob podnikání. Od té doby ale k žádným změnám nedošlo - pouze přibývají taxikáři, kteří si dobrovolně sáhnou na život. První případ se měl odehrát již v prosince 2017 a jeden z taxikářů se měl na protest rozhodnout ukončit svůj život před radnicí.

Podle webu New York Times jsou taxikáři pod opravdu velkým tlakem. Jejich směny mají 12 až 14 hodin a přesto nejsou schopni pokrýt náklady, které jim vznikly jen při snaze stát se taxikářem. Jako příklad uvádějí Times případ páru Helen a Nicanor Ochisor - oba jsou taxikáři, střídají se za volantem svého taxíku dnem i nocí a přesto mají problém uživit se.

Starosta New Yorku Bill de Blasio už se měl pokusit o omezení služby Uber v roce 2015, ovšem se zlou se potázal. Politici však stále častěji spekulují alespoň o vytvoření nových pravidel pro společnosti provozující spolujízdu, díky kterým by se podmínky na trhu srovnali.

Veřejnost však často upozorňuje na skutečnost, že problém nejsou služby typu Uber, ale především neúměrně vysoké poplatky za získání licence. Platit 700 000 dolarů, tedy cca 15.6 mil. korun jen za možnost provozovat taxi v New Yorku, je totiž opravdu šílené.

Problém je navíc často spatřován i v samotných společnostech provozujících taxislužbu, které nejsou ochotny jít s dobou, přizpůsobit se vyvíjejícímu trhu a stále hledají způsoby, jak si ochránit své zažité tradice. Většina se proto shoduje, že řešení se ukrývá napůl cesty. Jak konkrétně by měl kompromis vypadat však stále není nikdo schopen říci.

Vytisknout

Diskuze: Těžký život taxikářů? Situace je alarmující, řidičům jde o život

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Neprůstřelná Škoda Superb je od běžného modelu k nerozeznání

První „neprůstřelná" Škodovka? Obrněný Superb od běžného nerozeznáte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud