Komentář k úpravě v nabídce paliv na čerpacích stanicích OMV v České republice, ke které dochází od ledna 2024, poskytl Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
„Nabídka paliv prodávaných na čerpacích stanicích OMV v České republice zahrnuje od ledna 2024 nadále základní paliva a prémiová paliva MaxxMotion. Změna pro řidiče se týká základního benzínu OMV Natural 95 a benzínu OMV MaxxMotion 95, které jsou nyní prodávány v kvalitě E10 s obsahem bioetanolu nepřevyšujícím 10 % z celkového objemu paliva. Aby zákazník věděl, které palivo čerpá, změnilo se v této souvislosti značení na výdejních stojanech a pistolích (je zde uvedeno označení E10). K tomuto přechodu dochází v souladu s platnou legislativou s cílem dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050.
Prémiový benzín MaxxMotion 100Plus se vyvíjí, vyrábí a výhradně dováží na všechny čerpací stanice OMV v České republice z vlastní rafinerie OMV v Rakousku. Jeho složení zůstává i nadále stejné jako dosud, včetně obsahu biosložek. Tento prémiový benzín neobsahuje bioetanol vůbec, příměs (E5) zde tvoří vysoce kvalitní biosložka ETBE, která má na všechny parametry chodu motoru pozitivní vliv. Toto palivo bylo navrženo tak, aby motorům poskytovalo vynikající ochranu a umožnilo dosáhnout nejvyššího možného výkonu. Majitelům automobilů se staršími benzínovými motory doporučujeme, aby si ověřili, zda je pro jejich vozidlo vhodné použití paliva E10. Pokud tomu tak není, doporučujeme jim používat OMV MaxxMotion 100Plus, do kterého není bioetanol ani nyní přidáván.“
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?