Tatra se pokouší o světový unikát. Naučí své motory plnit Euro 6

AutoRoad.cz, 22. dubna 2017, 06:49 Google+

Nákladní automobily Tatra jsou typické několika prvky, mezi něž patří také vzduchem chlazený motor. Stále přísnější emisní normy však vyžadují neustálé konstrukční úpravy, které zvláště v případě tohoto typu motoru nepatří k nejjednodušším.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tatra se pokouší o světový unikát, naučit své motory plnit normu Euro 6

Tatra se pokouší o světový unikát, naučit své motory plnit normu Euro 6 | foto: Tatra

Sdílejte článek

Velkou výzvou byl pro techniky a konstruktéry kopřivnické automobilky přechod vzduchem chlazených motorů z emisní normy Euro 4 na Euro 5. „Odborníci k tomu byli skeptičtí. (…) My jsme však dokázali, že to jde,“ uvedl ředitel Tatra Trucks Radomír Smolka. Nyní stojí před tuzemskou továrnou další velký úkol. Přechod z normy Euro 5 na Euro 6, což by byl světový unikát.

img-responsive

Tatra | foto: Archiv AutoRoad.cz

Kvůli tomu automobilka požádala o dotaci ve výši 65 milionů korun z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost na dobudování vývojového a zkušebního centra. To by mělo stát celkem asi 131 milionů korun, dotace tak uhradí zhruba polovinu. Z těchto prostředků budou financovány moderní technologie pro zkušebnu motorů, která je jednou z klíčových součástí vývojového a zkušebního centra. V návaznosti na to bude možné dokončit již zmíněný vývoj originálního tatrováckého vzduchem chlazeného motoru, jenž bude splňovat Euro 6.

Tatra přitom již díky Operačnímu programu Podnikání a inovace získala na rozšíření vývojového a zkušebního centra už bezmála 18 milionů korun. Ty byly mimo jiné využity na vybavení dynamické zkušebny, zkušebny vozidel či prototypové dílny. Vzduchem chlazené motory jsou vhodné pro užití v náročných terénních a klimatických podmínkách. Vynikají totiž konstrukční jednoduchostí, spolehlivostí a méně nákladným provozem.

Vytisknout

Diskuze: Tatra se pokouší o světový unikát. Naučí své motory plnit Euro 6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

reklama

Doporučujeme

Dálnice D1

Krušný víkend na dálnici D1 je tady! Čeká nás zde velká uzavírka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud