Debut Hondy na CES 2024 byl předem avizován. Oznámení proběhlo během letošního ročníku veletrhu CES v Las Vegas, kde se pravidelně setkávají nejen výrobci televizorů, automatických překladačů a elektronických zařízení z lékařského sektoru, ale také zástupci automobilového průmyslu.
V Las Vegas byla oficiálně představena nová řada elektrických vozidel s názvem "Honda Series 0". Tato inovativní flotila se chystá vstoupit na světový trh od roku 2026, s prvním uvedením na trh v Severní Americe, následovaným postupným rozšířením do Japonska, Asie, Evropy, Afriky, Středního východu a Jižní Ameriky.
Součástí představení byly i dva koncepty vozidel: sedan a Space-Hub. Kromě toho Honda zaznamenala světovou premiéru nového označení "H", které bude vyhrazeno pro novou generaci firemních elektrických modelů.
Společnost si klade obrovské cíle a zaměřuje se na dosažení uhlíkové neutrality ve všech svých produktech a firemních aktivitách do roku 2050. Hlavním směrem k dosažení této ambice je elektrifikace, a to s cílem dosáhnout 100% podílu elektrických vozidel a vozidel s palivovými články (FCEV) ve svém celosvětovém portfoliu do roku 2040.
„Honda 0 Series“ je nová řada elektrických vozidel, která se řídí sloganem značky a politikou elektrifikace. Název odráží odhodlání výrobce chopit se výzvy vývoje nové řady „elektrik“, které se vrací ke svým kořenům: být lídrem v inovativní výrobě automobilů – což bude vyjádřeno vytvořením zcela nových elektrických vozidel „od nuly“.Řada Honda 0 se skládá z Limuzíny a jejího více hranatého protějšku, zvaného Space Hub.
Úchvatnější ze dvou konceptů představených Hondou je Sedan, který dýchá atmosférou supersportovního vozu ze 70. let, který se vrací do elektrické éry.
I když Honda neuvádí podrobnosti, společnost tvrdí, že sériový vůz založený na sedanu bude obsahovat funkce automatizovaného řízení nové generace, stejně jako propojené služby a pokročilou umělou inteligenci, která se naučí chování řidiče.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.