Debut Hondy na CES 2024 byl předem avizován. Oznámení proběhlo během letošního ročníku veletrhu CES v Las Vegas, kde se pravidelně setkávají nejen výrobci televizorů, automatických překladačů a elektronických zařízení z lékařského sektoru, ale také zástupci automobilového průmyslu.
V Las Vegas byla oficiálně představena nová řada elektrických vozidel s názvem "Honda Series 0". Tato inovativní flotila se chystá vstoupit na světový trh od roku 2026, s prvním uvedením na trh v Severní Americe, následovaným postupným rozšířením do Japonska, Asie, Evropy, Afriky, Středního východu a Jižní Ameriky.
Součástí představení byly i dva koncepty vozidel: sedan a Space-Hub. Kromě toho Honda zaznamenala světovou premiéru nového označení "H", které bude vyhrazeno pro novou generaci firemních elektrických modelů.
Společnost si klade obrovské cíle a zaměřuje se na dosažení uhlíkové neutrality ve všech svých produktech a firemních aktivitách do roku 2050. Hlavním směrem k dosažení této ambice je elektrifikace, a to s cílem dosáhnout 100% podílu elektrických vozidel a vozidel s palivovými články (FCEV) ve svém celosvětovém portfoliu do roku 2040.
„Honda 0 Series“ je nová řada elektrických vozidel, která se řídí sloganem značky a politikou elektrifikace. Název odráží odhodlání výrobce chopit se výzvy vývoje nové řady „elektrik“, které se vrací ke svým kořenům: být lídrem v inovativní výrobě automobilů – což bude vyjádřeno vytvořením zcela nových elektrických vozidel „od nuly“.Řada Honda 0 se skládá z Limuzíny a jejího více hranatého protějšku, zvaného Space Hub.
Úchvatnější ze dvou konceptů představených Hondou je Sedan, který dýchá atmosférou supersportovního vozu ze 70. let, který se vrací do elektrické éry.
I když Honda neuvádí podrobnosti, společnost tvrdí, že sériový vůz založený na sedanu bude obsahovat funkce automatizovaného řízení nové generace, stejně jako propojené služby a pokročilou umělou inteligenci, která se naučí chování řidiče.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?