Debut Hondy na CES 2024 byl předem avizován. Oznámení proběhlo během letošního ročníku veletrhu CES v Las Vegas, kde se pravidelně setkávají nejen výrobci televizorů, automatických překladačů a elektronických zařízení z lékařského sektoru, ale také zástupci automobilového průmyslu.
V Las Vegas byla oficiálně představena nová řada elektrických vozidel s názvem "Honda Series 0". Tato inovativní flotila se chystá vstoupit na světový trh od roku 2026, s prvním uvedením na trh v Severní Americe, následovaným postupným rozšířením do Japonska, Asie, Evropy, Afriky, Středního východu a Jižní Ameriky.
Součástí představení byly i dva koncepty vozidel: sedan a Space-Hub. Kromě toho Honda zaznamenala světovou premiéru nového označení "H", které bude vyhrazeno pro novou generaci firemních elektrických modelů.
Společnost si klade obrovské cíle a zaměřuje se na dosažení uhlíkové neutrality ve všech svých produktech a firemních aktivitách do roku 2050. Hlavním směrem k dosažení této ambice je elektrifikace, a to s cílem dosáhnout 100% podílu elektrických vozidel a vozidel s palivovými články (FCEV) ve svém celosvětovém portfoliu do roku 2040.
„Honda 0 Series“ je nová řada elektrických vozidel, která se řídí sloganem značky a politikou elektrifikace. Název odráží odhodlání výrobce chopit se výzvy vývoje nové řady „elektrik“, které se vrací ke svým kořenům: být lídrem v inovativní výrobě automobilů – což bude vyjádřeno vytvořením zcela nových elektrických vozidel „od nuly“.Řada Honda 0 se skládá z Limuzíny a jejího více hranatého protějšku, zvaného Space Hub.
Úchvatnější ze dvou konceptů představených Hondou je Sedan, který dýchá atmosférou supersportovního vozu ze 70. let, který se vrací do elektrické éry.
I když Honda neuvádí podrobnosti, společnost tvrdí, že sériový vůz založený na sedanu bude obsahovat funkce automatizovaného řízení nové generace, stejně jako propojené služby a pokročilou umělou inteligenci, která se naučí chování řidiče.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.