Zdá se, že Tatra se nevychloubala nadarmo. Její novinka Phoenix skončila v letošním ročníku ankety Truck of the Year hned druhá za neporazitelným Mercedesem Actros.
Zbrusu nový vůz Tatra Phoenix vychvalovala značka jako to nejlepší, co z automobilky dosud vyjelo. Na tradičně mechanicky velmi vyspělý podvozek se konečně dostala kvalitní a komfortní kabina původem od společnosti DAF.
Sama značka nešetřila při představování novinky superlativy. Zdá se, že příliš nepřeháněla, protože Tatře Phoenix se podařilo v letošním ročníku již tradiční ankety Truck of the Year pořádané významnými časopisy věnujícími se užitkovým vozům, dosáhnout skvělého druhého místa.
Tatra přitom měla v absolutním hodnocení velmi zdatného soupeře, první totiž skončil neporazitelný Mercedes Benz Actros třetí generace. Tento tahač přitom vyhrál anketu i v letech 1998 a 2005, kdy byla představena první resp. druhá generace vozu.
Tatra se dosud ankety nikdy nezúčastnila, ačkoliv je pořádána již od roku 1977.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?