Zdá se, že Tatra se nevychloubala nadarmo. Její novinka Phoenix skončila v letošním ročníku ankety Truck of the Year hned druhá za neporazitelným Mercedesem Actros.
Zbrusu nový vůz Tatra Phoenix vychvalovala značka jako to nejlepší, co z automobilky dosud vyjelo. Na tradičně mechanicky velmi vyspělý podvozek se konečně dostala kvalitní a komfortní kabina původem od společnosti DAF.
Sama značka nešetřila při představování novinky superlativy. Zdá se, že příliš nepřeháněla, protože Tatře Phoenix se podařilo v letošním ročníku již tradiční ankety Truck of the Year pořádané významnými časopisy věnujícími se užitkovým vozům, dosáhnout skvělého druhého místa.
Tatra přitom měla v absolutním hodnocení velmi zdatného soupeře, první totiž skončil neporazitelný Mercedes Benz Actros třetí generace. Tento tahač přitom vyhrál anketu i v letech 1998 a 2005, kdy byla představena první resp. druhá generace vozu.
Tatra se dosud ankety nikdy nezúčastnila, ačkoliv je pořádána již od roku 1977.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?