Tento víkend ze soboty na neděli se uzavře další úsek dálnice D1. Bude se však jednat o rekordně dlouhý úsek.
Pokud tak jedete v noci z Moravy do Prahy (anebo opačně), připravte si pevné nervy na dlouhou objížďku. Všichni řidiči budou sjíždět na sjezdu na 21. kilometru u Mirošovic a znovu se na dálnici napojí až na 90. kilometru u Humpolce.
Úplná uzavírka má ohlášenou platnost na 19 hodinu v sobotu a její platnost skončí v neděli v devět hodin ráno. Ředitelství silnic a dálnic zde totiž chce srovnat se zemí hned tři nevyhovující nadjezdy. Jedná se o úseky mezi Ostředkem a Šternovem a mezi Hořicemi a Koberovicemi. Určitá omezení na dálnici však začnou už v sobotu v jednu hodinu odpoledne. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla by tuhle akci měli řidiči ocenit. Sám navíc prohlásil: "Je lepší uzavřít na jednu noc delší úsek dálnice a demolovat tři nadjezdy, než ve třech termínech uzavírat kratší část".
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?