Tento víkend ze soboty na neděli se uzavře další úsek dálnice D1. Bude se však jednat o rekordně dlouhý úsek.
Pokud tak jedete v noci z Moravy do Prahy (anebo opačně), připravte si pevné nervy na dlouhou objížďku. Všichni řidiči budou sjíždět na sjezdu na 21. kilometru u Mirošovic a znovu se na dálnici napojí až na 90. kilometru u Humpolce.
Úplná uzavírka má ohlášenou platnost na 19 hodinu v sobotu a její platnost skončí v neděli v devět hodin ráno. Ředitelství silnic a dálnic zde totiž chce srovnat se zemí hned tři nevyhovující nadjezdy. Jedná se o úseky mezi Ostředkem a Šternovem a mezi Hořicemi a Koberovicemi. Určitá omezení na dálnici však začnou už v sobotu v jednu hodinu odpoledne. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla by tuhle akci měli řidiči ocenit. Sám navíc prohlásil: "Je lepší uzavřít na jednu noc delší úsek dálnice a demolovat tři nadjezdy, než ve třech termínech uzavírat kratší část".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?